شهردار تبریز خبر داد:

آغاز فعالیت دوباره سیستم حمل و نقل عمومی با رعایت پروتکل های ابلاغی

شهردار تبریز گفت: فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی تبریز با در نظر گرفتن پروتکل های ابلاغ شده و رعایت مسایل بهداشتی از سر گرفته شده است. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذبایجان) به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر امروز با اشاره به از سرگیری فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: موضوع […]

image_pdfimage_print

شهین باهر

شهردار تبریز گفت: فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی تبریز با در نظر گرفتن پروتکل های ابلاغ شده و رعایت مسایل بهداشتی از سر گرفته شده است.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذبایجان) به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر امروز با اشاره به از سرگیری فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: موضوع شروع به کار دوباره حمل و نقل عمومی از امروز مطرح شده و این موضوع در کمیته مبارزه با کرونا شهرستان تبریز تصمیم گیری شده است.

او ادامه داد: وزارت کشور نیز شروع به کار دوباره سیستم حمل و نقل عمومی را در بخش اتوبوس و مترو تصویب کرده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: البته بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه چند روز قبل راه اندازی شده بود و بخش دولتی نیز در مسیر بی آر تی از امروز آغاز به کار کرده است.

او در خصوص شروع فعالیت قطار شهری تبریز، افزود: مترو تبریز نیز همزمان با آغاز فعالیت اتوبوسرانی، از امروز کار خود را از سر گرفته است.

ایرج شهین باهر با اشاره به چگونگی استفاده شهروندان از اتوبوس ها و مترو، گفت: نشانه گذاری هایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صندلی های مترو و ایستگاه های اتوبوس انجام داده ایم و در کنار آن بر اساس پروتکلی که ابلاغ شده، موضوع رعایت مسایل بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک که مسافر حتما باید داشته باشد تا بتواند سوار بر مترو یا اتوبوس شود.

او ادامه داد: بر اساس هماهنگی که با سازمان صمت داشته ایم، به قیمت دولتی ماسک تهیه کرده ایم که در مبادی ورودی مترو و ایستگاه های اتوبوس همراه با بلیت توزیع می شود و مسافران می توانند با داشتن ماسک، از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تبریز یادآور شد: هم اکنون تعداد اتوبوس های فعال در سطح شهر تبریز روزانه میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه است و در کنار آن، خط ۱ مترو نیز که سال گذشته به اتمام رسید، فعال است و مردم می توانند از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای خبر