نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز مطرح کرد:

پتانسیل بالای بازارچه بانوی مهر و فرهنگسراها برای اشتغال بانوان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فرهنگسراها پتانسیل بالایی برای اشتغال بانوان، فرهنگسازی و آموزش دارند. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از  شهریار، سونیا اندیش در جلسه مشترک شهرداری منطقه ۷ با سازمان های مردم نهاد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و اداره کل سلامت و امور اجتماعی در محل […]

image_pdfimage_print

سونیا اندیش

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فرهنگسراها پتانسیل بالایی برای اشتغال بانوان، فرهنگسازی و آموزش دارند.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از  شهریار، سونیا اندیش در جلسه مشترک شهرداری منطقه ۷ با سازمان های مردم نهاد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و اداره کل سلامت و امور اجتماعی در محل شهرداری منطقه به بررسی شرایط جامعه کنونی، اشتغال بانوان، توانمندسازی آنان، نقش سازمان های مردم نهاد در این راستا و پتانسل و ظرفیت های شهرداری منطقه هفت با وجود بازارچه بانوی مهر و فرهنگسراها پرداخت.

وی با اشاره به مسائل زندگی شهری، اجتماعی و زیست محیطی، تغییر نیازهای فردی باتوجه به پیچیدگی های زندگی امروزی، مسائل جدید دنیای کنونی و تفاوت و شکاف نسل ها گفت: با وجود این تغییرات هویت های فردی دچار مشکلات فراوان شده و تفاوت عمده مشکلات شهری را بوجود آورده که ضروریست با توجه به موقعیت و ضرورت های این برهه از زمان مدیریت های شهری نیز دچار تغییر و تحول شوند.

اندیش در این میان بر نقش سازمان های مردم نهاد و ضرورت همکاری و هم افزایی نیروهای مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوهای نهاد های دولتی و غیر دولتی بوده و ضروریست از توان آنها به بهترین نحو بهره برد.

وی با بیان اینکه تعاملی که از بطن مردم شکل گیرد و نهادهای حاکمیتی به عنوان ناظر حضور داشته باشند، بی شک سرمنشا اقدامات موثری می شود، یادآور شد: تبریز همواره در طول تاریخ شاهد حضور موثر نهادهای مردمی در مدیریت و مشارکت مسائل اجتماعی بوده و صندوق مستمندان یکی از نمونه های موفق آن است.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز حرفه آموزی و توانمند سازی را نخستین قدم برای پیشگیری از معضلات اجتماعی دانست و تاکید کرد: مشکلات اقتصادی عامل مشکلات روانی و اجتماعی است و در این میان مشکلات بانوان حادتر و حساس تر جلوه می کند که نیازمند دقت و اقدامات کارشناسی تر است.

وی بر ضرورت توزیع ثروت در تمامی نقاط شهر و برای تمامی اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از اتفاقات مهمی که در شورای سال جاری رقم خورد اختصاص ردیف بودجه اختصاصی برای بانوان با محوریت توانمند سازی زنان بود.

سونیا اندیش بازارچه بانوی مهر و فرهنگسراهای شهرداری منطقه هفت را فضای بسیار خوبی برای اشتغالزایی بانوان عنوان کرد که دارای فضای امن و سالمی هستند و در ادامه گفت: گرچه به عقیده برخی فرهنگسراها فضای اضافی برای شهر بوده و فرزند ناتنی شهرداری محسوب می شوند اما واقعیت این است که فضای آموزشی و فرهنگی در تمام دنیا جزو زیرساختهای اجتماعی بوده و نتایج سرمایه گذاری ها در این راستا در طول زمان حاصل می شود و انتظار درآمدزایی از این حوزه نمی رود.

وی با تاکید بر اینکه از سازمان های مردم نهاد انتظار می رود با ارائه برنامه در حوزه اشتغال بانوان وارد عرصه شوند، گفت: شهرداری بستر لازم برای فعالیت های نهادهای مردمی را با اختصاص مکان، فرصت تبلیغات و ایجاد نمایشگاه های مجازی فراهم خواهد اورد.

انتهای خبر