در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور؛

الحاق شهرک جوانان به محدوده شهر تبریز تصویب شد

الحاق شهرک جوانان به محدوده شهر تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب شد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم با اعلام این خبر افزود: در کمیته فنی این موضوع در ۱۰ بند آمده بود که آن قسمت هایی که در حریم گسل است با کاربری […]

image_pdfimage_print

فریدون بابایی در جلسه علی بقال

الحاق شهرک جوانان به محدوده شهر تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصویب شد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم با اعلام این خبر افزود: در کمیته فنی این موضوع در ۱۰ بند آمده بود که آن قسمت هایی که در حریم گسل است با کاربری فضای سبز در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد تا از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شده و همچنین در مکان های دیگر غیر از محدوده گسل تبریز نیز طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی با ۴ طبقه امکان ساخت و ساز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع در راستای انتقال حاشیه نشینان از محدوده ۴۸ هکتاری پرخطر تبریز تصویب شد و نتیجه همکاری و همفکری و همدلی مدیران استانی، مدیریت شهری، شهرداری و شورای شهر بود.

بابایی اقدم با اشاره به اینکه موضوع حاشیه نشینی جزو دغدغه های مدیریت شهری و شورا است، اظهار داشت: این اتفاق در آینده باعث کاهش قیمت تمام شده مسکن در این منطقه خواهد شد و نقش بسزایی روی کاهش قیمت مسکن خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای کلانشهرها اظهار داشت: از استاندار آذربایحان شرقی و نمایندگان تبریز در مجلس نیز قدردانی می کنیم که در این خصوص ما را همراهی کردند چراکه موضوع الحاق شهرک جوانان به محدوده شهر تبریز اولین قدم در راستای انتقال حاشیه نشینان تبریز به مکان های امن است.

انتهای خبر