مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

شرایط برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم/ عدم برگزاری مراسم در مکان های پوشیده

امسال برگزاری مراسم در مکان‌های پوشیده امکان پذیر نبوده و اگر مراسمی در حسینیه و یا مساجد برگزار شود، با یک چهارم ظرفیت و تنها به صورت روضه خوانی و نه سینه زنی باشد.

image_pdfimage_print
شرایط برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی شرایط برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم در استان را تشریح کرد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، حجت الاسلام حسن شعبانی عصر دوشنبه در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با محوریت ماه محرم برگزارشد وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود، برگزاری مراسم محرم همانند سالیان گذشته امکان پذیر نخواهد بود، گفت: با جلساتی که با گروه‌های مختلف و صاحبان فکر و نظر داشته‌ایم، به یکسری جمع بندی ها برای برگزاری مراسماتامسال رسیده‌ایم.

حجت الاسلام شعبانی اظهار داشت: ماه محرم در حالی فرا رسیده که شرایط به علت شیوع بیماری کرونا متفاوت با سال‌های قبل خواهد بود. عزاداری‌های این ماه نیز به علت مطالبه عمومی برای برگزاری حداقلی مراسم عزاداری نمی‌تواند به طور کامل و مطلق تعطیل شود.

وی ادامه داد: در این شرایط سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و طی جلسات مشترک، سعی بر ساماندهی مراسمات این ماه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کرده است.

اصالت، رمز ماندگاری آیین‌های عزاداری محرم در آذربایجان - ایرنا

وی افزود: امسال برگزاری مراسم در مکان‌های پوشیده امکان پذیر نبوده و اگر قرار است مراسمی در حسینیه و یا مساجد برگزار شود، باید با یک چهارم ظرفیت مکان و تنها به صورت روضه خوانی و نه سینه زنی باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: اولویت در برگزاری این مراسم‌ها، مکان‌های روباز با حد فاصل یک و نیم متری از چهار طرف با مدت زمان یک ساعته برای کل مراسم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک خواهد بود.

وی با بیان اینکه صرف داشتن مجوز هیأت عزاداری برای برگزاری مراسمات پیش رو کافی نیست، گفت: در این شرایط نیاز به مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر استان و امضای تعهدنامه برای برقراری تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئول هیأت است.

شعبانی ادامه داد: برای برگزاری مراسم‌ها از مکان‌های روباز محصور همچون محیط مدارس بهره خواهیم ببریم.

انتهای خبر