رئیس سازمان صمت استان در پاسخ به علت آشفتگی در بازار مرغ : از گرانی تا احتکار خانگی!/ توان نظارتی ما محدود است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در تولید مرغ مشکلی وجود ندارد اما برخی‌ سودجویان تلاش برای گران‌فروشی دارند. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، حبیب امین زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: باید در میان مردم هم فرهنگ سازی شود اگر مصرف مرغ آن ها یک مرغ است ده مرغ […]

image_pdfimage_print

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در تولید مرغ مشکلی وجود ندارد اما برخی‌ سودجویان تلاش برای گران‌فروشی دارند.

ریشه بازار آشفته مرغ کجاست؟ / از گرانی تا احتکار خانگی

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، حبیب امین زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: باید در میان مردم هم فرهنگ سازی شود اگر مصرف مرغ آن ها یک مرغ است ده مرغ نخرند  این کار نوعی احتکار خانگی حساب می شود 

وی با بیان اینکه امسال را با بیماری کرونا آغاز کردیم  که در پی آن، تمام دنیا دچار چالش های جدی شد گفت: با تقاضای زیاد مصرف ضد عفونی و ماسک مواجه شدیم  و کارخانه های استان  با تبدیل خطوط تولید خود توانستند نیاز استان و کشور را عرض ۴۵ روز تامین کنند.

امین زاده در ادامه افزود: ۱۵ فروردین موفق شدیم دستگاه تولید ماسک را وارد استان کرده و نیاز استان و کشور را تامین کرده و در این زمینه به خودکفایی برسیم.

وی با اعلام اینکه عمده قطعات صنعت مس و خودرو بومی سازی شده است اظهار داشت: آذربایجان شرقی در سه ماهه اول سال رتبه اول و در ۹ ماهه رتبه سوم جهش تولید را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان افزود: سال آینده برای اولین بار تولید شیشه خودرو در ایران در یکی از واحدهای تولیدی استان اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه خاطرنشان شد: در مسیر شفاف سازی و آشکارسازی عرضه کالا هستیم و این امر با سامانه جامع تجارت عملی می شود.

امین زاده در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران حاضر درباره مشکل کمبود کالاهای عمومی خصوصا مرغ و روغن نباتی گفت: باتوجه به محدودیت نفرات حوزه بازرسی، توان نظارتی ما برای کنترل همه نابسامانی های بازار عرضه اقلام مختلف کافی نیست.

وی با بیان اینکه، اشتباه نکنیم ما مسئول گرانی نیستیم فقط می توانیم بر گران‌فروشی نظارت داشته باشیم، افزود: قیمت مرغ در استان ما ۲۰۴۰۰ تومان است اما چند کیلومتر آنطرفتر قیمت مرغ ۳۸ هزار تومان است لذا، اختلاف قیمت ها باعث می شود تا برخی ها وسوسه شده و مرغ را به استان های دیگری ببرند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان همچنین درباره کارخانه ماشین سازی تبریز افزود: این کارخانه با ابطال تمام واگذاری های ادوار گذشته، از لاتکیفی رها یافت و رسما به مجموعه دولت بازگردانده شد که چند روز پیش نیز، مدیریت جدید شروع بکار کرده است.

انتهای خبر