آذربایجان‌‌شرقی آخرین استان کشور از نظرشیوع کرونا/ ضرورت افزایش مراکز واکسیناسیون

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از نظر شیوع بیماری آخرین استان کشور هستیم اما باوجود این، موارد جدید بیماری به شدت در حال افزایش است و تعداد بستری‌های کرونا در استان به ۱۴۰۰ نفر رسیده است. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، عباسعلی درستی در سی و نهمین جلسه ستاد استانی […]

image_pdfimage_print

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از نظر شیوع بیماری آخرین استان کشور هستیم اما باوجود این، موارد جدید بیماری به شدت در حال افزایش است و تعداد بستری‌های کرونا در استان به ۱۴۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، عباسعلی درستی در سی و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان، اظهار داشت: از نظر شیوع بیماری آخرین استان کشور هستیم اما باوجود این، موارد جدید بیماری به شدت در حال افزایش است و تعداد بستری‌های کرونا در استان به ۱۴۰۰ نفر رسیده است.
 وی از افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با وجود کاهش تست‌ها، هر روز به طور متوسط ۹۰۰ مورد جدید در استان شناسایی می‌شود.
درستی با بیان اینکه در تمام مراکز واکسیناسیون استان شاهد ازدحام هستیم، افزود: طبق سیاستگذاری وزارت بهداشت، باید مراکز تجمیعی واکسیناسیون ایجاد کنیم و مراکز فعلی کافی نیست.
 وی با اشاره به اینکه احتمالا در هفته‌های آینده واکسن به اندازه کافی در استان تأمین خواهد شد، افزود: برای جلوگیری از ازدحام در مراکز واکسیناسیون، باید ایجاد مراکز جدید جدی گرفته شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در عین حال استان آذربایجان‌شرقی را از نظر واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال، استان اول کشور اعلام کرد و گفت: ۸۶ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده‌اند که بالاتر از متوسط کشوری است.
در این جلسه در خصوص تأمین فضاهای مورد نیاز برای ایجاد مراکز واکسیناسیون همچنین اعمال محدودیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته پیش‌رو بحث و تبادل نظر شد.
انتهای خبر