رتبه پایین آذربایجان شرقی نسبت به متوسط کشوری در بی سوادی!

صادقی گفت: همچنان ۱۴۲ هزار نفر از ساکنان این استان بی‌سواد هستند و درصد باسوادی نیز کمی از میانگین کشوری پایین‌تر است. به گزارش اعتدال آذربایجان، اسفندیار صادقی روز سه‌شنبه در جلسه پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ملکان اظهار داشت: میزان باسوادی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۹۴.۴ درصد و همین شاخص در کل کشور ۹۶.۶ […]

image_pdfimage_print

صادقی گفت: همچنان ۱۴۲ هزار نفر از ساکنان این استان بی‌سواد هستند و درصد باسوادی نیز کمی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش اعتدال آذربایجان، اسفندیار صادقی روز سه‌شنبه در جلسه پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ملکان اظهار داشت: میزان باسوادی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال استان ۹۴.۴ درصد و همین شاخص در کل کشور ۹۶.۶ است.

وی همچنین بر لزوم شناسایی بیسوادان تاکید کرد و افزود: سرشماری بر اساس خوداظهاری افراد انجام می‌شود و بر همین اساس آمارها در زمینه تعداد باسوادان ممکن است که صحیح نباشد.

به گفته وی افراد بی‌سواد در خوداظهاری گاهی باسواد معرفی می‌شوند و عکس این موضوع نیز صادق است به همین دلیل نمی‌توان به آمارها زیاد تکیه کرد.

وی بر لزوم همکاری دهیاران، بخشداران، شهرداران، مراکز بهداشتی و درمانی برای شناسایی بیسوادان و همکاری با نهضت سواد آموزی تاکید کرد و افزود: امسال ۲۸هزار نفر بیسواد در استان پالایش می‌شود.

«صادقی» همچنین با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی ۱۳۶ روستا با یک معلم و یک دانش‌آموز اداره می‌شوند، بر لزوم جذب و شناسایی افراد بازمانده از تحصیل تاکید و گفت: افرادی که از سن ۱۰ عبور کنند، امکان ثبت‌نام در مدارس را ندارند.

فرماندار ملکان نیز بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای بالا بردن آمار باسوادان در این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: میزان باسوادی در شهرستان ملکان ۹۵.۲۵ است که نسبت به میانگین استانی این شهرستان وضعیت خوبی ندارد.

بهمن قائلی افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده، میزان تعهد این شهرستان برای باسوادکردن بیسوادان طی سال جاری ۳۶۷ نفر بود که به ۴۹۳ نفر رسیده است.

انتهای خبر