عابدین خرم خبر داد: احداث شهرک صنعتی در “سهلان” توسط سرمایه گذار ترکیه ای

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای احداث شهرک صنعتی تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، گفت: خوشبختانه این سرمایه‌گذار شناخت خوبی از ظرفیت‌های استان دارد. به گزارش اعتدال آذربایجان، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی پس از جلسه ای با این سرمایه گذار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای احداث شهرک صنعتی تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، گفت: خوشبختانه این سرمایه‌گذار شناخت خوبی از ظرفیت‌های استان دارد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی پس از جلسه ای با این سرمایه گذار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان با توجه به وجود زیرساخت‌های نسبتاً مناسب، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی است.

وی افزود: تأکید ما در ستاد سرمایه‌گذاری این است که هر سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود همه مسئولان باید برای رفع موانع فعالیت او تلاش کنند و سرمایه‌گذار در پیچ‌وخم ادارات گرفتار نشود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار مسئول رفع موانع نیست، افزود: اگر می‌خواهیم حرکت و رشد و پیشرفتی در استان اتفاق بیفتد باید خود را متعهد به رفع موانع بدانیم و در مسیر سرمایه‌گذاری اما و اگر نداشته باشیم.

خرّم اظهار داشت: مقرر شد در جلسه‌ای تخصصی با حضور مدیران مربوط، خواسته‌های سرمایه‌گذار و الزامات اجرای طرح سرمایه‌گذاری مطرح و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای شفاف و روشن که تعهدات هر دو طرف در آن مشخص شده باشد، تهیه و امضا شود.

وی گفت: اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری تأثیر خوبی در رشد اقتصادی استان و افزایش تولید، اشتغال و صادرات خواهد داشت و امیدواریم با همکاری مسئولان و اهتمام جدی سرمایه‌گذار، شاهد آغاز پروژه تا پیش از پایان سال باشیم.

سرمایه‌گذار ترکیه‌ای هم با اشاره به اینکه پروژه شهرک صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان با مشارکت شرکت‌های قدرتمند ایران و ترکیه اجرا خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این پروژه، برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جوانان توانمند و متخصصی در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی دارد، گفت: پروژه سرمایه‌گذاری در سهلان، مبتنی بر فناوری و متفاوت از فعالیت‌های مرسوم خواهد بود و در این زمینه نیازمند همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری هستیم.
در این جلسه که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، مشخصات فنی و اجرایی پروژه و الزامات و زیرساخت‌های مورد نیاز آن بررسی شد.

منطقه ویژه اقتصادی سهلان در صنعتی ترین نقطه شمال غرب کشور، ۱۵ کیلومتری شهر تبریز و در مسیر جاده ترانزیتی ایران – اروپا – قرار گرفته است. این منطقه از دیرباز به سبب واقع شدن در مسیر جاده کهن ابریشم موقعیتی خاص و استراتژیک داشته و مورد توجه دولتها ، بازرگانان و فعالان اقتصادی بوده است .
علاوه بر اینکه این منطقه به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود، همجواری و نزدیکی آن با کشورهای عراق و اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان و جمهوری ارمنستان نیز از امتیازات خاص این منطقه به شمار می رود.
وجود صنایع قدرتمند در آذربایجان شرقی و شهر تبریز و آشنایی مردم منطقه با فرهنگ کار و الزامات جامعه صنعتی نیز به عنوان منبع تامین نیروی انسانی کارآمد از ویژگی های این منطقه است.

انتهای خبر