پارک ترافیک، گامی در راستای آموزش شهروندی

پارک ترافیک با هزینه تملک ۳۵۰ میلیارد ریال و هزینه اجرای ۱۵ میلیارد ریال اتفاق خوبی در حوزه توسعه فضای سبز و ارائه آموزش های شهروندی است که می‌تواند در ارتقاء فرهنگ شهروندی یاریگر ما باشد. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از شهریار: آموزش شهروندی مهمترین شاخصه توسعه شهری در جوامع پیشرفته است که […]

image_pdfimage_print
پارک ترافیک

پارک ترافیک با هزینه تملک ۳۵۰ میلیارد ریال و هزینه اجرای ۱۵ میلیارد ریال اتفاق خوبی در حوزه توسعه فضای سبز و ارائه آموزش های شهروندی است که می‌تواند در ارتقاء فرهنگ شهروندی یاریگر ما باشد.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از شهریار: آموزش شهروندی مهمترین شاخصه توسعه شهری در جوامع پیشرفته است که به نوعی در سیستم آموزشی آنها نهادینه شده است. به عبارتی دیگر  جوامع پیشرفته دنیا، اساس توسعه شهری را آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی قرار داده‌اند و دیگ شاخصه‌های توسعه را بر مبنای همین موضوع تعریف کرده‌اند. اگر یک شهروند در جوامع پیشرفته مقید به قوانین راهنمایی و رانندگی است و یا اگر پسماندی در معابر شهری رها نمی‌سازد، دستاورد همین آموزش حقوق شهروندی است.

مهمترین مسئله در بحث آموزش، جامعه هدفی است که آموزش خواهند دید؛ هر چند می ‌توان آموزش شهروندی را در هر سنی و به طرق مختلف اجرایی نمود، ولی اصل بر این است که شهروندان یک جامعه از همان کودکی به یادگیری مفاهیم حقوق شهروندی بپردازند.

توسعه زیرساخت‌های لازم برای آموزش کودکان، و اختصاص پارک‌ها و فضاهایی برای تجربه عملی این آموزش‌ها از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری می‌تواند انجام دهد.

در همین راستا مدیریت شهری تبریز اقدام به احداث چندین پارک و مرکز رفاهی برای کودکان در مناطق مختلف کرده است که از آن جمله می‌توان به پارک‌های کودک، ترافیک در مناطق مختلف و برنامه‌ریزی برای احداث پارک خلاقیت کودکان در مجموعه تاریخی و فرهنگی باغشمال تبریز اشاره کرد.

پارک ترافیک شهرداری منطقه ۲ تبریز یکی از همین زیرساخت‌های آموزش حقوق شهروندی است که با تأکید شهردار تبریز اجرائی شده است. این پارک با هدف آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در بین کودکان و با حضور مربیانی از آموزش و پرورش و اداره کل راهنمایی  و رانندگی استان آذربایجان‌شرقی احداث شده است.

این پارک در ۳ هزار و پانصد مترمربع مساحت و با هزینه تملک ۳۵۰ میلیارد ریال و هزینه اجرای ۱۵ میلیارد ریال، اتفاق خوبی در حوزه توسعه فضای سبز و ارائه آموزش های شهروندی است که می‌تواند در ارتقاء فرهنگ شهروندی یاریگر مدیریت شهری است.

آماده سازی محیط آموزشی، توسعه فضای سبز، نصب علائم راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات شهرداری تبریز در تجهیز پارک ترافیک است.

انتهای خبر