در تزریق دز سوم رتبه یک کشوری را داریم/ عملیات احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی سرعت یافته است

نقی‌پور گفت: در تزریق دز اول رتبه ۴ کشوری، دز دوم رتبه پنج کشوری و دز سوم رتبه یک کشوری را داریم. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، بهمن نقی‌پور در جمع اصحاب رسانه با بیان این‌که در مسیر عبور از پیک ششم هستیم، اظهارداشت: روند بستری‌های سرپائی نرولی بوده و میزان مرگ و میر نسبت […]

image_pdfimage_print

نقی‌پور گفت: در تزریق دز اول رتبه ۴ کشوری، دز دوم رتبه پنج کشوری و دز سوم رتبه یک کشوری را داریم.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، بهمن نقی‌پور در جمع اصحاب رسانه با بیان این‌که در مسیر عبور از پیک ششم هستیم، اظهارداشت: روند بستری‌های سرپائی نرولی بوده و میزان مرگ و میر نسبت به هفته‌های قبل کم شده است، ولی شدت کاهش کم است و انتظار کاهش آمار در هفته‌های بعدی را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها پرداخت و گفت: ۳ شهرستان در وضعیت قرمز،  ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد رنگ قرار دارند.

وی به میزان تزریق واکسن در سطح استان اشاره کرد و اذعان داشت: دز اول را ۹۴ درصد جمعیت، دز دوم را ۸۵ درصد جمعیت و دز سوم  را ۴۱ درصد تزریق کرده‌اند.

نقی‌پور با بیان این‌که در تزریق دز اول رتبه ۴ کشوری، دز دوم رتبه پنج کشوری و دز سوم رتبه یک کشوری را داریم، ادامه داد: ۹۰ جمعیت ۱۲ تا ۱۷ و ۳۴.۵ درصد ۵ تا ۱۲ ساله واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

نقی پور اذعان کرد: رسیدگی بیشتر به مشکلات و مسائل حوزه درمان  شروع شده و در حال بررسی و رفع آن ها هستیم.

رئیسی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه زیر میزی پزشکان را هیچ نهادی تایید نمی کند، خاطر نشان کرد:  زمیر میزی پزشکان غیر قانونی بوده و افرادی که  از این موضوع شکایت کرده اند در دست بررسی می باشد و اقدامات لازم انجام خواهد گرفت .

وی افزود: مسائل پژوهشی و فناوری، پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدی و دارویی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان درحال انجام است.

نقی پور اذعان کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا مراکز تجمیعی واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروزی نیز دایر بوده و به ارایه خدمات خواهند پرداخت.

 وی با اشاره به تولید داروئی جدید توسط مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و عنوان کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری یکی از پروژه ها تولید داروی مزولازنین (کاربرد در بیماری‌های التهاب روده) بود که برای اولین‌بار در تبریز تولید می‌شود و تولید این دارو حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان ساخت: این دارو توسط دکتر همتی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مراکز رشد این دانشگاه شروع و تولید شده است.

انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان مردانی آذر شروع شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه پزشکی خبر داد و گفت: دو کالبدنما به پاکستان به قیمت ۳۵ هزار دلار صادر کرده‌ایم و ۳۰ کالبدنمای دیگر را سفارش داده‌اند، چندین پرینتر سه بعدی به قیمت ۲۵ هزار دلار صادر کرده‌ایم.

وی از آماده‌سازی کلین روم جهت تولید واکسن‌های مختلف با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی خبر داد و اذعان داشت: در این بخش تولید واکسن و داروهای ضد سرطان انجام می‌شود، همچنین اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای ایجاد واحد سلول درمانی در بیمارستان شهید مدنی در نظر گرفته شده است.

وی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان پرداخت و گفت: انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان مردانی‌آذر شروع شده و ۵ بخش تابحال منتقل شده است.

وی اذعان داشت: ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی و پژوهشگاه ربع‌رشیدی و دیگر پروژه‌ها را با تمام تلاش و تلاش شبانه‌روزی کارکنان در حال پیش‌برد هستیم که مقداری از بدهی‌ها به صورت تهاتر نقدی پرداخت نموده‌ایم و حدود ۲۳۰ میلیارد از بدهی‌ها در این ۵ ماه پرداخت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان مردانی آذر در خاوران شروع شده است و ظرفیت این بیمارستان در کنترل بیماری‌های کودکان قدم بزرگی خواهد بود.

نقی‌پور به معوقات پایان‌کار  برخی کارکنان از سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: تا آخر ۱۳۹۹ به ۴۵۰ نفر از همکاران بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و برای سال ۱۴۰۰ با تمام توان در تلاش برای پرداخت آن هستیم.

وی به انتقاداتی که پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کسر از میزان عیدی آن‌ها مطرح بود، یادآور شد: ۱۸۰۰ نفر نیروی طرحی، شرکتی و حجمی در حال  تبدیل وضعیت بوده و ۱۰۰۰ نفر مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند. شرکت موظف است عیدی خود را از شرکت اخذ کنند که نسبت به دانشگاه پایان‌کار و عیدی بیشتری دارند.

  • وی همچنین در پاسخ به انتقاد اعتدال پرس درخصوص لزوم برخود با تعارض منافع در حوزه بهداشت و درمان و تخلفات برخی پزشکان با سوء استفاده از مسئولیت خود در مجموعه های مدیریتی این حوزه، گفت این موضوع بحث گسترده و یک فصل مفصل است که بعضا ناشی از خلاء های قانونی بوده و بعضا نیز از سوء استفاده های احتمالی ناشی می شود و قطعا در این خصوص در حد اختیارات قانونی مان پیگیری های جدی خواهیم داشت.
  • وی در جواب دیگر سوال اعتدال پرس درخصوص علت تاخیر در بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی و کوتاهی مدیریت قبلی در تامین هزینه های این بیمارستان که طبق قرارداد ساخت این بیمارستان می بایست ۷۵ درصد از محل منابع داخلی و فروش املاک مازاد تامین می شد، بدون اشاره صریح به نکات انتقادی مطرح شده در این سوال، گفت: طی چندماه اخیر بخشی از این مابع را تامین و روند کار را سرعت بخشیدیم طوریکه علی رغم بارش های فصلی پیشرفت خیلی خوبی حاصل شده است.

 

 

انتهای خبر