روح آیت الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا از وعاظ قدیمی و استادان برجسته دین و اخلاق به دیدار معبود شتافت. به گزارش اعتدال آذربایجان، این استاد اخلاق در  سال ۱۳۱۷ یا به نقلی دیگر در ۱۳۲۴ هجری شمسی در شهر تبریز به دنیا آمد. آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا از استادان برجسته عرفان نظری، مورخ اسلامی و کتاب‌شناس بود […]

image_pdfimage_print

آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا از وعاظ قدیمی و استادان برجسته دین و اخلاق به دیدار معبود شتافت.

به گزارش اعتدال آذربایجان، این استاد اخلاق در  سال ۱۳۱۷ یا به نقلی دیگر در ۱۳۲۴ هجری شمسی در شهر تبریز به دنیا آمد.

آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا از استادان برجسته عرفان نظری، مورخ اسلامی و کتاب‌شناس بود که محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی و  آیت‌الله محمدتقی آملی را درک کرد.

استاد فاطمی نیا از کارشناسان علوم اسلامی بود که به تحقیق و پژوهش در این زمینه نیز اشتغال داشت و از دیگر فعالیت‌هایش می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صدا و سیما به عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد.

آیت الله فاطمی نیا اثری با عنوان «فرجام عشق» نگاشته بود که شرح غزلی معروف از امام خمینی است. آثار چندی نیز بر اساس سخنان او گردآوری و منتشر شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از: شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نکته‌ها از گفته‌ها و گزیده سخنرانی‌ها که در سه جلد منتشر شده است.

این استاد اخلاق تبریزی از بهمن ۱۳۹۷ درگیر بیماری سرطان بود و فروردین امسال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و امروز به دیدار معبود شتافت.

انتهای خبر