کاهش ۴ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی!/ سهم استان در اقتصاد نسبت به جمعیت آن بسیار پایین است

کلامی با تاکید بر اینکه نقش گمرکات، منطقه آزاد ارس و صنایع استان در توسعه صادرات بر کسی پوشیده نیست، افزود: برنامه‌ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت، نقش تسهیل‌گر و هموارکننده دارد.

image_pdfimage_print

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خواسته اصلی دولت از تیم اقتصادی، توسعه صادرات است، گفت: نیازمند ترسیم نقشه راهی برای افزایش سهم استان از صادرات هستیم.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از آناج، محمد کلامی صبح امروز در جلسه هماهنگی تجارت فرامرزی استان اظهار داشت: آمار تجارت خارجی از طریق گمرکات استان حاکی از این است که صادرات استان در بخش‌های عمده‌ای چون میوه و محصولات کشاورزی، چدن، آهن و فولاد، ۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و باید تلاش کنیم تا وضعیت موجود را بهبود بخشیم.

وی با تاکید بر اینکه نقش گمرکات، منطقه آزاد ارس و صنایع استان در توسعه صادرات بر کسی پوشیده نیست، افزود: برنامه‌ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت، نقش تسهیل‌گر و هموارکننده دارد.

کلامی تاکید کرد: بخش خصوصی باید برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی داشته باشد و هدف دولت حمایت از بخش خصوصی است.

وی گفت: سهم استان در اقتصاد نسبت به جمعیت استان بسیار پایین است و تلاش ما ارتقای جایگاه  واقعی استان در حوزه اقتصاد و صادرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خواسته اصلی دولت از تیم اقتصادی، توسعه صادرات است، خاطرنشان کرد: نیازمند ترسیم نقشه راهی برای افزایش سهم استان از صادرات هستیم.

 

 

 

انتهای خبر