نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ در تبریز آغاز شد

دهمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی، امروز ۲ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار آذربایجان شرقی، مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل، کارآفرینان و بنیان گذاران شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده آغاز به کار کرد. به گزارش اعتدال آذربایجان، احمد وحیدی در […]

image_pdfimage_print

دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس 2022 افتتاح شد

دهمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی، امروز ۲ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار آذربایجان شرقی، مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل، کارآفرینان و بنیان گذاران شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده آغاز به کار کرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، احمد وحیدی در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه حرکت علمی ما به پرچمداری رهبر معظم انقلاب امروز به نقطه بسیار باارزشی رسیده است، گفت: فاصله ما از فناوری نوین دنیا روز به‌روز کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر چند دستاورد علمی از جمله پرتاب تلسکوب به فضا باعث اعتراف و شگفتی غرب از پیشرفت های ایران شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بزرگ ترین تحریم ها و فشارها علیه کشور در جریان است اما جریان علمی کشور متوقف نشد.

وحیدی با بیان اینکه خبر دیگری که موجب تحیر غرب شد، راجع به صنعت دفاعی است، افزود: پدافند هوایی ما در برد ۳۰۰ کیلومتر هدف خود را مورد اصابت قرار داد که دستاورد بسیار بزرگی است و اگر با احتیاط بگوییم ایران جزو پنج کشور دنیا در این زمینه است که این هم حاصل تلاش های علمی جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما با پافشاری بر روی ایده هایشان به دستاورد بزرگی می رسند و ما فقط در تجاری سازی و فروش کمی مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ایران امروز بی پروا و پرتلاش با بسیج همه ظرفیت های علمی وارد حوزه های جدید علمی و فناورانه می شود.

گشایش نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز - اراده نیوز

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته حرکتی در استان شروع شد و یک سند جامع توسعه تدوین شد، گفت: استفاده بهینه از همه منابع با نگاه آینده پژوهانه به ویژه با مشارکت بخش خصوصی از اهداف این سند است.

عابدین خرّم با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه در این سند پیش بینی شده است، افزود: حوزه قطعه سازی و خودرو، چرم و صنایع غذایی و معدن از جمله حوزه های قابل توجه اقتصادی در استان است که نیازمند ورود شرکت های دانش بنیان در این زمینه ها است.

وی سازماندهی و راهبری زیست بوم نوآوری و راه اندازی کارخانه نوآوری را از جمله اقدامات استان در حوزه فناورانه و افزایش شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: ارتقای نقش محوری مراکز تحقیقاتی،  ایجاد ارتباط شرکت های بزرگ صنعتی با شرکت های دانش بنیان، توسعه حمایت های مالی از دانش بنیان ها و تخصصی کردن مراکز نوآوری رشد پارک علم و فناوری از جمله اهداف سند جامع توسعه است.

خرّم  پیشنهاد کرد با توجه به تجارب و ظرفیت‌های استان، زیست بوم فناوری شمال غرب کشور با محوریت آذربایجان شرقی و حمایت وزارتخانه‌های مربوطه شکل گیرد.

روز سوم نمایشگاه رینوتکس 2022

گزارش اعتدال آذربایجان حاکی است، این نمایشگاه از امروز دوشنبه ۲ آبان ماه آغاز و تا جمعه ۶ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، بزرگترین گردهمایی شرکت های نوآور و دانش بنیان است و در سالی که به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» مزین است، میزبان بیش از ۷۰۰ طرح و ۸۰ رویداد جانبی خواهد بود که ۱۴ رویداد از این تعداد با مدیریت کمیته رویدادهای ستاد اجرایی این نمایشگاه برگزار می شود.

رینوتکس ۲۰۲۲، فرصتی برای شبکه سازی و گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور است، که در راستای حمایت و ظرفیت سازی برای تولید دانش، محصولات بومی و تجاری سازی آنها برگزار می شود.

برگزارکنندگان دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، دو جشنواره ویژه برای این دوره از رینوتکس در نظر گرفته اند که شامل جوایز ارزنده ای برای سه تیم برتر خواهد بود. 

فناوران و شرکت های حاضر در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲، به ۱۱ زون تخصصی با عناوین نوآوری و فناوری کشاورزی و آب، فناوری زیستی و صنایع غذایی، نوآوری و فناوری حوزه سلامت (دارویی، بهداشتی، آرایشی-مهندسی پزشکی و علوم شناختی)، نوآوری و فناوری مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، نوآوری و فناوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، نوآوری و فناوری برق، الکترونیک، فوتونیک و مخابرات، نوآوری و فناوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای، خدمات تجاری سازی و مشاوره، نیازمندی های فناورانه، صنایع نرم، هویت ساز و خلاق، خلاقیت و شکوفایی دانش آموزی و نوآوری و فناوری های خودرو و حمل و نقل تقسیم شدند و همچنین دهمین دوره از نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، چهار بخش ایده های فناورانه و طرح های استارتاپی، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و معرفی نیازمندی های فناورانه را شامل می شود.

انتهای خبر