رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی: تکمیل طرح های نیمه تمام به جا مانده از دولت‌های گذشته ۴۰ سال زمان می‌برد!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در طی دهه های گذشته تعداد زیادی پروژه های بزرگ و سنگین ۱۸ تا ۲۰ ساله شروع و نیمه تمام رها شده اند که با روند فعلی اتمام این پروژه ها ۴۰ تا ۴۵ سال زمان نیاز دارد. به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد فرشکاران در نشستی با […]

image_pdfimage_print

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در طی دهه های گذشته تعداد زیادی پروژه های بزرگ و سنگین ۱۸ تا ۲۰ ساله شروع و نیمه تمام رها شده اند که با روند فعلی اتمام این پروژه ها ۴۰ تا ۴۵ سال زمان نیاز دارد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد فرشکاران در نشستی با فرماندار سراب اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور و دولت اجتناب از شروع پروژه های جدید و به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام مهم و تاثیرگذار است و برای تامین منابع ملی برای اتمام این طرح ها فروش اموال مازاد یکی از راهکارهای مناسب است.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی اولویت اجرای پروژه ها برای شخص استاندار و سایر مسوولان بسیار مهم بوده و در جهت تامین منابع مالی پروژه ها راهکارهایی مثل فروش اموال مازاد و مشارکت بخش عمومی- خصوصی مورد تاکید است.

فرشکاران ابراز داشت: در کنار تمام محدودیت ها و مشکلات تلاش، پیگیری و توکل ضروری است؛ مردم ما تشنه خدمت هستند نه جناح بندی های سیاسی و به فرموده مقام معظم رهبری اعتماد و پشتیبانی مردم باید جلب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هدف ما فقط توزیع اعتبارات در شهرستان ها نیست بلکه قصد داریم به کمک فرمانداران و مسولان شهرستان بهره وری و GDP شهرستان ها را نیز ارتقاء دهیم.

در این دیدار علی جهانی، فرماندار سراب گزارشی از وضعیت پروژه های شهرستان و مسائل و مشکلات موجود ارائه داد.

بر اساس این گزارش، اتمام طرح های نیمه تمام آذربایجان شرقی از اولویت های مدیریت ارشد استان در دولت سیزدهم است؛ بنا بر آمارهای رسمی، حدود یک هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی به عنوان میراث دولت های گذشته وجود دارد که تکمیل آنها به قیمت چند سال قبل، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ بر این اساس دولت مردمی اعلام کرده که تا قبل از اتمام طرح های نیمه تمام، طرح جدیدی را آغاز نمی کند و این سیاست در سطح آذربایجان شرقی نیز به جد دنبال می شود. 

انتهای خبر