رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: مشکل کمبود دارو در حال حل شدن است!/ نمره پایین اعتدال پرس به عملکرد نقی پور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارائه آمارهایی از رتبه های برتر استانی و کشوری، در حالی اقدام به دفاع از عملکرد یکساله خود در این مسئولیت پرداخت که خبرنگار اعتدال پرس عملکرد وی را بر اساس ارزیابی های میدانی و جمعی، ضعیف تر از حد انتظار دانست. به گزارش اعتدال آذربایجان، بهمن نقی‌پور در […]

image_pdfimage_print

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارائه آمارهایی از رتبه های برتر استانی و کشوری، در حالی اقدام به دفاع از عملکرد یکساله خود در این مسئولیت پرداخت که خبرنگار اعتدال پرس عملکرد وی را بر اساس ارزیابی های میدانی و جمعی، ضعیف تر از حد انتظار دانست.

به گزارش اعتدال آذربایجان، بهمن نقی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت گزارش عملکرد یک ساله، با بیان اینکه طبق ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و استانداری در تمام شاخص ها با کسب رتبه های برتر در بخش های متعدد پیشرفت کرده ایم، افزود: در سطح بین المللی هم رتبه ما بهتر شده و در دو سال گذشته در موضوع واکسیناسیون هم با همراهی رسانه‌ها توانستیم عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود دارو و وضعیت فعلی آن گفت: طرح ارزشمند دارویار اجرا شد تا خدمات دارورسانی با هزینه دولت بیشتر شود اما در یکی دو ماه گذشته در سطح کشور کمبودهای دارویی وجود داشت که از جمله دلایل آن این بود که برخی کارخانه‌ها که در مساله تحریم‌ها خط دارویی‌شان با مشکل رو به رو شده بود و یا برخی موارد دپو دارو وجود داشت.

وی ادامه داد: در حوزه برخی داروهای خاص دچار مشکل هستیم اما در استان از سطح متوسط کشور دارو و سرم بیشتری دریافت می‌کنیم زیرا از استان‌های دیگر هم مراجعه پزشکی و دارویی داریم.

بدهی های دانشگاه علوم پزشکی تبریز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص بدهی های این دانشگاه، با اعلام اینکه در پنج تا ده سال گذشته هر هزینه‌ای که برای تجهیزات بود به دلیل شیوع کرونا صرف این بیماری شد ضمن آنکه در این دوره هم فرسودگی تجهیزات شدت یافت، اظهار داشت: بدهی به شرکت های تجهیزات پزشکی به قدری زیاد بوده که توان خرید مجدد تجهیزات وجود نداشت اما اوایل سال ۱۴۰۱ بخش اعظم بدهی تسویه شد تا امکان همکاری شرکت های تجهیزات پزشکی جهت تامین نیازها فراهم شود و طبیعتا تهیه تجهیزات گران قیمت نیاز به زمان دارد تا به چرخه استفاده اضافه شود.

وی با بیان اینکه آنفولانزا بیماری ویروسی است و نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارد، گفت: متاسفانه تجویز و استفاده بی‌مورد از آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت میکروبی را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش قیمت داروها عنوان کرد: هرکس که با دفترچه بیمه اقدام به تهیه دارو کند افزایش قیمت شامل بیمار نمی‌شود بلکه افزایش را بیمه پرداخت می‌کند اما وقتی اقدام به تهیه آزاد دارو می‌شود این افزایش قیمت را بیمار پرداخت می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش مطب‌های پزشکی در سطح شهر و ایجاد ترافیک توضیح داد: پروانه پزشکان توسط نظام پزشکی صادر می‌شود اما اگر پزشکی بیماران را به آزمایشگاه یا کلینیک خاصی ارجاع دهد، علوم پزشکی به شکایات رسیدگی می‌کند.

نقی‌پور در خصوص انتقال بیمارستان کودکان به خاوران و مشکلات خانواده‌ها تصریح کرد: با انتقال بیمارستان کودکان به خاوران در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ تخت اضافه شده و بهترین امکانات و دستگاه‌ها در این بیمارستان برای کودکان ارائه شده است. در هفته‌های ابتدایی شاید کسانیکه از شهرستان می‌آمدند مشکل داشتند اما امروز با توجه به امکانات استراحت این بیمارستان مورد استقبال بیشتری است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد دانشجویان بازداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوادث اخیر عنوان کرد: بیشترین همراهی و مجوز برای تجمع در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صادر شده است و تا به امروز یک نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل تجمعات داخل دانشگاه بازداشت نشده اما سه نفر دانشجویی که در خارج از دانشگاه بازداشت شده بودند با پیگیری‌ها آزاد شده‌اند.

  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حالی از رتبه های برتر این مجموعه طی ارزیابی های یکسال گذشته از سوی استانداری و وزارت بهداشت خبر داد که خبرنگار اعتدال پرس خواستار دراختیار گذاشتن اسناد این ارزیابی ها برای بررسی کامل و صحت سنجی شد و افزود: مهمترین شاخص برای ارزیابی عملکرد، رضایتمندی مردم و زیرمجموعه است و طبق ارزیابی های ما، عملکرد شما در حد مورد انتظار و مطلوب افکارعمومی نبوده است و برغم اقدامات مثبت انجام شده در مقایسه با قبل، لیکن سرعت حرکت این مجموعه در رفع مشکلات و مطالبات عمومی، کمتر از حد لازم است. نقی پور در پاسخ به این سوال، کمبود امکانات و شرایط غیرایده آل را عامل سرعت پایین حرکت این مجموعه دانست که البته خبرنگار اعتدال پرس نیز متقابلا یادآور شد، این اظهارنظر به منزله اعتراف به ضعیف بودن سیستم و فرار از اعتراف به ضعف مدیریتی است.

انتهای خبر