مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی: هلال احمر را سیاسی نکنید!/ دخالت افراد غیرمسئول در خوی، امدادرسانی را کند کرد

حمید منجم، مدیرعامل جوان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، با ابراز گلایه از برخی حاشیه سازی ها در مورد این جمعیت، گفت: لطفا هلال احر را سیاسی نکنید! موضوع انتصابات و تغییر معاونت ها و استخدام های غیرقانونی در این جمعیت موضوعیت ندارد. در یک سال گذشته، هلال احمر آذربایجان شرقی، برخلاف بسیاری از سازمان […]

image_pdfimage_print

حمید منجم، مدیرعامل جوان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، با ابراز گلایه از برخی حاشیه سازی ها در مورد این جمعیت، گفت: لطفا هلال احر را سیاسی نکنید! موضوع انتصابات و تغییر معاونت ها و استخدام های غیرقانونی در این جمعیت موضوعیت ندارد. در یک سال گذشته، هلال احمر آذربایجان شرقی، برخلاف بسیاری از سازمان ها و ادارات، کمترین تغییرات و جابجایی ها را داشته است.

به گزارش اعتدال آذربایجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: حمید منجم، مدیرعامل جوان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، در آستانه یک سال حضور و انتصاب اش در هلال احمر آذربایجان شرقی، در جمع یکصد نفره خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات، انتقادات و حتی کنایه های آنان پاسخ دهد. شاید جوان بودن او چنین قدرت ریسکی را به او داده باشد!

حمید منجم، در عین جوانی، سخنران ماهر و متبحری هم به نظر می رسد او در برابر هر پرسش، پاسخی در آستین داشت و هرگز هم میدان را در برابر انتقادات تند برخی خبرنگاران خالی نکرد.

منجم در بخشی از صحبت های خود با ابراز گلایه از برخی حاشیه سازی ها در مورد این جمعیت، گفت: لطفا هلال احمر را سیاسی نکنید! موضوع انتصابات و تغییر معاونت ها و استخدام های غیرقانونی در این جمعیت موضوعیت ندارد. در یک سال گذشته، هلال احمر آذربایجان شرقی، برخلاف بسیاری از سازمان ها و ادارات، کمترین تغییرات و جابجایی ها را داشته است.

حمید منجم، در ادامه به گزارش عملکرد یک ساله خود در این جمعیت پرداخت و با اشاره با اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از غنی ترین استان‌ها از جهت انبارهای امدادی است گفت: سال‌های قبل انبارهای مناسب و امید بخش در این مجموعه وجود نداشت اما اکنون توانسته‌ایم به پروتکل و مصوب شورای امنیت ملی برسیم و اکنون استان آذربایجان شرقی یکی از غنی‌ترین استان از جهت دپو انبارهای امدادی است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات سال قبل در این مجموعه افزود: تجهیزات امدادی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود، خودروهای خوابیده‌ای که به کارگیری نمی‌شد، تجهیزات بروز وجود نداشتند و در واحد سگ زنده‌یاب مشکلاتی وجود داشت به همین دلیل برخی از ماموریت‌ها را به دلیل کمبود تجهیزات نتوانستیم به نحو احسن عملی کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، افزود: خودرو سخت گذر آرگو در استان یک دستگاه فعال بود که امسال به ۳دستگاه رسید و تنها استانی هستیم که ۳دستگاه آرگو و سخت گذر با قابلیت حرکت در برف، آب،کوه و … دارد که در شهرستان‌های مراغه و چارایماق همزمان این ماشین‌ها عملیات انجام می‌دهند.

فعال سازی ۲۴ ساعته هلی کوپتر نجات
منجم فعال سازی ۲۴ ساعته هلی کوپتر را از دیگر اقدامات اخیر جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی برشمرد و با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۳۲ پست امدادی در استان وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر این تعداد پست ثابت، تعداد ۱۰ پست موقت نیز طی یک سال اخیر در نقاط مختلف استان به خصوص نقاط حادثه خیز و کوهستانی ایجاد شده است که از این نظر در سطح کشور رتبه اول را در اختیار داریم.
وی با اشاره به افزایش سه برابری واحد زنده یاب گفت: تنها استانی هستیم که سه قلاده سگ داریم و از بیشترین ظرفیت ها برخوردار هستیم.

تیم‌های عملیاتی بهداشت و درمان هلال احمر آماده اعزام به خوی | خبرگزاری صدا و سیما

راه اندازی بیمارستان صحرایی در ترکیه و خوی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ایجاد و راه اندازی تعداد یک باب بیمارستان صحرائی در مناطق زلزله زده خوی و یک باب بیمارستان در زلزله اخیر ترکیه، اعزام ۲۰ کاروان سلامت به مناطق و بخش های مختلف حادثه دیده، شبانه روزی کردن داروخانه جمعیت در تبریز، فعال سازی واحد سیار دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق محروم، تجهیز مرکز توانبخشی، اتمام تعداد هفت طرح نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته و تلاش برای ایجاد واحد شیمی درمانی را از اقدامات یک سال اخیر و برنامه های اولویت دار هلال احمر در استان بیان کرد.
منجم گفت: زمانی که کار را در این مجموعه شروع کردیم هفت پروژه پایگاه امدادی با پیشرفت ۵۰ درصد با عمر ۱۵ ساله در استان داشتیم که اکنون این پروژه ها در شهرهایی مانند ملکان، جلفا، تسوج و تبریز در مرحله افتتاح و بهره برداری هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ایجاد و راه اندازی تعداد ۱۰ باب بیمارستان صحرائی در مناطق زلزله زده خوی و یک باب بیمارستان در زلزله اخیر ترکیه، اعزام ۲۰ کاروان سلامت به مناطق و بخش های مختلف حادثه دیده، شبانه روزی کردن داروخانه جمعیت در تبریز، فعال سازی واحد سیار دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق محروم، تجهیز مرکز توانبخشی، اتمام تعداد هفت طرح نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته و تلاش برای ایجاد واحد شیمی درمانی را از اقدامات یک سال اخیر و برنامه های اولویت دار هلال احمر در استان بیان کرد.
منجم چالش اصلی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی را مربوط به املاک و مستغلات این مجموعه دانست و گفت: بسیاری از املاک هلال احمر استان معارض داشت که با تلاش های انجام شده بسیاری از آنها حل و فصل شده و ۵۵ میلیون مترمربع از اراضی و املاک جمعیت در شرف اخذ سند کاداستر می باشد و طی یک سال اخیر تعداد ۲۸ فقره از املاک جمعیت هلال احمر در استان سند دار شده است.

افزایش شش برابری درآمدهای پایدار هلال احمر آذربایجان‌شرقی
وی با بیان اینکه درآمدهای پایدار این مجموعه طی یک سال اخیر نسبت به پارسال بیش از ۶ برابر افزایش یافته است، این افزایش درآمدها را ناشی از مولدسازی، خرید تجهیزات مختلف، ساماندهی درآمدها و مهمتر از همه ایجاد انگیزه کافی در میان کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان دانست و افزود: این مجموعه با تعداد ۳۰۰ کارمند رسمی و حدود ۷۰۰ نفر کارمند غیررسمی و ۳۲ هزار دواطلب جوان که هشت هزار نفر آنها را داوطلبان بالای ۳۵ سال شامل می شود در حوادث و اتفاقات مختلف اقدام به خدمات رسانی می کند.

کانکس های بلااستفاده در ورزقان!

هلال احمر را سیاسی نکنید!/ دخالت افراد غیرمسئول در خوی، امدادرسانی را کند کرد

منجم در بخش دیگری از صحبت های خود ، با ابراز گلایه از عدم مدیریت واحد در بحران زلزله خوی گفت: متاسفانه دخالت افراد غیرمسئول در این حادثه روند خدمات رسانی امدادگران را کند کرد. ای کاش مردم و همه خیرین، اقلام کمکی را از طریق یک نهاد به دست نیازمندان برسانند تا هم مدیریت شایسته ای بر امادرسانی صورت گیرد و هم از دوباره کاری و حیف و میل جلوگیری شود. برای اطمینان بیشتر نیز، هلال احمر آمادگی دارد تا یک نماینده از طرف گروه های خیرین را نیز در هنگام توزیع اقلام به همراه داشته باشد. اطمینان می دهم که خود امدادگران حتی از غذای اهدا شده نیز میل نمی کنند برای اینکه انها جیره غذایی جداگانه و تعریف شده ای دارند.

وی افزود: متاسفانه تجربه زلزله ورزقان نشان داد که ما مدیریت واحدی را در بحران نداریم. اکنون چه بسیار کانکس هایی که در گوشه حیاط برخی روستائیان بلااستفاده مانده در حالی که می شد با انتقال و دپو مجدد انها در یک مکان، در جوادث مشابه دیگر مانند زلزله خوی سریعا به کار گرفت. در حالی که کانکس ها به اسم سرپرست خانوار زلزله زدگان تحویل داده شده و افراد نیز آن را کمک دولت و به عنوان حق خود می پندارند در حالی که اگر در اختیار ارگان های عمومی و وقف عام بود استفاده بهتری از آنها می شد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه کمترین تغییرات را در طی یک سال گذشته در بخش مدیریت این نهاد داشته است گفت: لطفا هلال احر را سیاسی نکنید. کدام مدیرکل این استان را می شناسید که بعد از گذشت یک سال معاونین اش را تغییر نداده باشد. اما ما در هلال احمر با همه مدیران و معاونان عقد همکاری بستیم مگر آنکه دارای تخلفات مالی و حتی اخلاقی باشند! در مورد استخدام های بی ضابطه نیز چنین اتفاقی کاملا تکذیب می شود. تنها مطابق قانون و طبق روال همه سازمان ها و ادارات دیگر، برخی خدمات اداری به شرکت های ذیصلاح برون سپاری شده است.

انتهای خبر