تبدیل وضعیت استخدامی پنج هزار و ۸۳ نفر از ایثارگران شاغل در ادارات آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، جابر ابوالفتح زاده عصر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اعلام اینکه، آذربایجان شرقی ۱۰ شهید گلگون کفن و ۲۵ هزار جانباز تعیین درصد […]

image_pdfimage_print

بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی ۳۷ درصد اعتبار مصوبات سفر استانی رئیس جمهور را جذب کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، جابر ابوالفتح زاده عصر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اعلام اینکه، آذربایجان شرقی ۱۰ شهید گلگون کفن و ۲۵ هزار جانباز تعیین درصد شده و همچنین ۲۰۰۰ نفر آزاده دارد افزود:  حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اولویت و هدف اول بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وجود ۱۱۶۵ گلزار مطهر شهدا در مناطق مختلف روستایی و شهری آذربایجان شرقی، ساماندهی گلزارهای شهدا را از اقدامات ویژه این مجموعه در طول دوره جدید مدیریتی بیان کرد.

وی تکریم و رعایت شان و منزلت جامعه ایثارگری را یکی از اهداف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و با بیان اینکه در این زمینه گام های اساسی طی دولت سیزدهم برداشته شده است، یادآور شد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس و تلاش برای استفاده از امکانات جامعه و بنیاد برای ارتقای سطح معیشت و رفاه ایثارگران از دیگیر اهداف این مجموعه است.

جابر ابوالفتح زاده تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان را از چالش‌های اصلی و مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از فرزندان ایثارگران با تحصیلات عالی بیکار بوده و حتی تعدادی از ایثارگران از نبود مسکن در مشکل هستند که تلاش می‌شود این مشکلات به اشکال مختلف حل و فصل شود. گفتنی است بیشتر ایثارگران از ما اشتغال فرزندان خود را درخواست می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سوال اعتدال پرس درباره سرنوشت قانون تبدیل وضعیت اثارگران شاغل و ابهامات بوجود آمده درباره آینده این قانون، گفت: در راستای اجرای بخشنامه مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تعداد پنج هزار و ۸۳ نفر از جامعه هدف این مجموعه تثبیت شغلی شدند.

وی اظهار کرد: این قانون از سال ۱۳۹۹ در استان اجرایی شده است که در سال اول تعداد ۵۹ نفر، در سال دوم دو هزار و ۳۸۱ نفر و در سالجاری نیز تعداد دو هزار و ۶۴۳ نفر از مشمولان ماده قانونی فوق در دستگاه های مختلف اجرایی تبدیل وضعیت شدند.

ابوالفتح زاده، درخصوص میزان جذب اعتبارات مصوب سفر استانی هیات دولت در آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه تاکنون ۳۷ درصد از مجموع اعتبار ۴۷ میلیارد تومانی مصوبات سفر استانی هیات دولت برای این مجموعه جذب شده است، افزود: مجموع اعتبار مصوبات سفر استانی هیات دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ۴۷ میلیارد تومان بود که تاکنون از این رقم بیش از ۱۷ میلیارد تومان جذب شده است.

وی اظهار کرد: از رقم فوق ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدای آذربایجان شرقی اختصاص یافته است که تاکنون ۵۰ درصد آن جذب و طرح های مربوطه آغاز شده و بقیه نیز در حال جذب می باشد که تلاش می شود بقیه رقم نیز در سریعترین زمان جذب و برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تجهیز بیمارستان فجر تبریز توسط هیات دولت در جریان سفر استانی رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: از این محل نیز تاکنون پنج میلیارد تومان جذب شده است و مراحل اداری و اجرایی جذب ۱۵ میلیارد تومان دیگر هم در حال پیگیری است.

 

انتهای خبر