خیز استان برای ایجاد ۴۷ هزار شغل جدید در آذربایجان‌شرقی طی امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بخش عمده تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مربوط به حوزه اشتغال، تولید و ارزش‌آفرینی است که انتظار می‌رود، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها موضوع اشتغال را با نگاه مثبت و دلسوزانه برای تحقق ایجاد بیش از ۴۷ هزار شغل عملی کنند. به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد کلامی ظهر امروز در […]

image_pdfimage_print

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بخش عمده تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مربوط به حوزه اشتغال، تولید و ارزش‌آفرینی است که انتظار می‌رود، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها موضوع اشتغال را با نگاه مثبت و دلسوزانه برای تحقق ایجاد بیش از ۴۷ هزار شغل عملی کنند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد کلامی ظهر امروز در اولین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه رشد تولید شاخصه اصلی شعار سال است که منجر به مهار تورم نیز می‌شود، اظهار کرد: رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است و تیم اقتصادی استان برنامه عملیاتی این امر را به عنوان میثاق استانی به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی، یکی از برنامه‌ها برای افزایش تولید، افزایش سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان است و این رقم باید از ۱۵ درصد در حال حاضر به ۲۰ درصد ارتقا یابد.

وی گفت: افزایش این مشارکت نیازمند توجه ویژه به مشاغل خانگی در شهرها و روستاهاست و لازم است دستگاه‌ها و بانک‌ها پیگیری اساسی در این مورد داشته باشند.

کلامی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برای تقویت مشارکت بانوان، برنامه‌ریزی برای نزدیک‌تر کردن محل کار بانوان به شهرها و همچنین توسعه مشاغل خانگی با همت دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی یادآور شد: بانک‌ها در توسعه و اقتصاد استان نقش اساسی دارند و در سال جدید جهت پیشبرد این توسعه باید تلاش مضاعف کنند.

کلامی خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی به سازمان بازرسی در حوزه بانکی دستور داده تا بانک‌هایی که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و کشوری را نادیده گرفته و اجرایی نمی‌کنند و یا سلیقه‌ای عمل می‌کنند، شناسایی کنند و با آنها برخورد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ را ۴۵۷۹۴ و میزان تحقق آن را ۵۹۳۷۰ شغل معادل ۱۲۹/۵درصد اعلام کرد.

حسین فتحی متذکر شد: در سال جدید تعهد اشتغال استان ۴۷ هزار و ۱۵۶ شغل به تفکیک حوزه‌های مختلف اقتصادی بوده که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

ابلاغ توزیع دستگاهی تعهد اشتغال استان جهت بارگذاری در سامانه رصد اشتغال، گزارش آخرین وضعیت معرفی و پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ و گزارش جهاد دانشگاهی در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از موضوعات این جلسه بود.

انتهای خبر