حفاری در محل ساخت و سازهای غیرمجاز ورزقان برای یافتن طلا

فرماندار شهرستان ورزقان از وجود حفاری های غیرمجاز در محل ویلاهای شخصی و ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در این شهرستان با هدف پیدا کردن طلا خبر داد. به گزارش اعتدال آذربایجان، مهدی نعمتی روز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی فرمانداری با […]

image_pdfimage_print

فرماندار شهرستان ورزقان از وجود حفاری های غیرمجاز در محل ویلاهای شخصی و ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در این شهرستان با هدف پیدا کردن طلا خبر داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، مهدی نعمتی روز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی فرمانداری با همکاری نیروی انتظامی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز در واقغ مقابله با منشاء حفاری های غیرمجاز است که علاوه بر ویلاها در تعدادی از خانه باغ ها نیز گزارش شده است که حاصل ساخت و سازهای غیرمجاز است.

نعمتی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق در سطح مدیریت ارشد و کلان آذربایجان شرقی به زودی این معضل در سطح شهرستان ورزقان ریشه کن خواهد شد.

وی یادآور شد: همه دستگاه های استانی باید در برابر این عمل غیرقانونی، اقدامات جدی در دستور کار قرار دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری موضوع تفکیک زباله از مبداء توسط این اداره گفت: شهرداری ورزقان و خاروانا ملزم به تامین زیرساخت های لازم برای فراهم کردن سطل های زباله در سطح شهر هستند.

بهنام ناصر افزود: با توجه به وضعیت نابسامان مرکز دفن پسماند شهرستان ورزقان، فراهم نمودن سطل های تفکیک زباله و رنگی در سطح شهر به همراه اجرای برنامه های فرهنگی – آموزشی زیست محیطی با همت جدی ادارات از اقدامات اولویت دار شهرستان به شمار می رود.

شهرستان ورزقان با جمعیت ۴۰ هزار نفر در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال تبریز واقع شده است و یکی از مناطق مهم معدنی آذربایجان شرقی و ایران به شمار می رود که دارای معادن اکتشافی و غیراکتشافی طلا و مس است.

 

 

انتهای خبر