معاون اقتصادی استاندار: دولت وسواس بیشتری در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی،گفت: رویکرد اصلی دولت سیزدهم وسواس بیشتر در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی و توجه بیشتر به اهلیت خریدار است. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، محمد کلامی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در شرکت ماشین سازی تبریز، با […]

image_pdfimage_print

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی،گفت: رویکرد اصلی دولت سیزدهم وسواس بیشتر در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی و توجه بیشتر به اهلیت خریدار است.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، محمد کلامی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در شرکت ماشین سازی تبریز، با اشاره به واگذاری بلبرینگ سازی تبریز در دوره دولت سیزدهم، افزود: نوع واگذاری طوری بوده که اکنون تجهیزات و دستگاه‌های سنجش استانداردی به این شرکت از خارج وارد می‌شود که برای اولین بار وارد کشور می‌شود و شرکت مسیر پویایی را طی می‌کند.

وی هدف از خصوصی سازی را ارتقای کیفیت، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای تکنولوژی تولید و فرآیندها و حضور در بازارهای داخلی و جهانی اعلام کرد و گفت: در این استان واحدهای مادر یا به شرکت‌های رقیب فروخته شدند تا رقیب از صحنه خارج شود یا به افرادی که اهلیت، شناخت و دانشی از این صنعت نداشتند، واگذار شدند.

کلامی، ادامه داد: در گروه ماشین‌سازی تبریز و شرکت‌های مانند آن، کهنگی و فرسودگی تکنولوژیکی وجود دارد و ماشین آلات آنها متناسب با رشد صنعت، ارتقا نیافته و نوسازی نشده و از طرفی خود این صنعت و برون ده آن دچار تحول شده و تکنولوژی آن ارتقا یافته است.

وی یادآور شد: قدیمی بودن ماشین آلات این شرکت‌ها موجب کاهش دقت و سرعت آنها شده و هزینه تولید را افزایش می‌دهد. بنابراین برای برون رفت از این مشکلات باید از توان شرکت‌های دانش بنیان برای نوآوری ماشین آلات موجود این شرکت‌ها استفاده کرد و این شرکت‌ها همچنین در تولید محصولات با تکنولوژی بالاتر به این واحدهای صنعتی برنامه ارایه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: درصد وابستگی گروه صنعتی ماشین سازی و سایر شرکت‌ها به تولید تک محصولی و صرف تولید مشخص کاسته شده و در کنار آن فعالیت‌های تولیدی دیگری انجام دهند.

انتهای خبر