معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی: تبدیل تبریز به قطب گردشگری از برنامه‌های دولت سیزدهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تبدیل تبریز به قطب گردشگری از برنامه‌های دولت سیزدهم است و ما در معاونت اقتصادی این آمادگی را داریم تا در خصوص جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری ورود کنیم. به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد کلامی روز سه شنبه (۴ مهر) در جلسه کمیته اقتصاد گردشگری […]

image_pdfimage_print

اقتصاد بانک محور بیشترین ضربه را به کشور زده است | خبرگزاری فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تبدیل تبریز به قطب گردشگری از برنامه‌های دولت سیزدهم است و ما در معاونت اقتصادی این آمادگی را داریم تا در خصوص جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری ورود کنیم.

به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد کلامی روز سه شنبه (۴ مهر) در جلسه کمیته اقتصاد گردشگری که در سازمان توسعه و عمران عون بن علی برگزار شد، اظهارکرد: سازمان‌های عون بن علی و همیاری استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های معاونت اقتصادی را جدی بگیرند و از ظرفیت‌های بخش خصوصی غفلت نکنند. نگاه به پروژه‌ها نباید فقط عمرانی باشد و جنبه‌های اقتصادی نیز باید در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: تبدیل تبریز به قطب گردشگری از برنامه‌های دولت سیزدهم است و ما در معاونت اقتصادی این آمادگی را داریم تا در حوزه گردشگری مجموعه عینالی در خصوص جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری ورود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تبریز در حوزه تفریحات مشکل دارد گفت: میزان حضور گردشگر در تبریز و زمان اقامت در هتل‌ها افزایش یافته است اما هنوز در حوزه تفریحات گردشگری و شهروندان چالش وجود دارد. در این خصوص برای جذب سرمایه گذار باید موضوع مالکیت اراضی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی مورد پیگیری قرار گیرد تا آنها برای سرمایه گذاری تشویق شوند.

کلامی افزود: آماده‌ایم برای سازمان‌های عمرانی شهرداری و میراث فرهنگی جلسات مشترکی با اتاق بازرگانی برگزار نماییم تا برنامه‌های خود را برای اعضای اتاق و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه نمایند.

وی به جذب سرمایه گذار توسط میراث فرهنگی استان‌ تاکید کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی باید فعالین بخش خصوصی را توجیه کند تا برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز ورود کنند و اینگونه نباشد که این سرمایه گذاری‌ها فقط در سایر حوزه‌ها اتفاق بیفتد. 

انتهای خبر