خبر ویژه: چهار گزینه نهایی شهرداری تبریز معرفی شد + سوابق نامزدها/ رقابت اصلی بین نجفی و قلیزاده

 سخنگوی شورای شهرتبریز از مشخص شدن ۴ نامزد نهایی شورا جهت تصدی شهرداری تبریز خبر داد. به گزارش  اختصاصی اعتدال پرس، سعیدحاجی زاده در گفتگوی تلفنی با این پایگاه خبری از مشخص شدن نجفی، قلیزاده، رنجبر و هوشیار به عنوان ۴ گزینه نهایی شورای شهر برای شهرداری تبریز خبر داد و افزود: در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۱ […]

image_pdfimage_print

 سخنگوی شورای شهرتبریز از مشخص شدن ۴ نامزد نهایی شورا جهت تصدی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش  اختصاصی اعتدال پرس، سعیدحاجی زاده در گفتگوی تلفنی با این پایگاه خبری از مشخص شدن نجفی، قلیزاده، رنجبر و هوشیار به عنوان ۴ گزینه نهایی شورای شهر برای شهرداری تبریز خبر داد و افزود: در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۱ مهرماه شورای اسلامی شهر تبریز، این چهار کاندیدا به ارائه برنامه های  خود برای تصدی شهرداری تبریز خواهند پرداخت.

سخنگوی شورا تاکید کرد: دیگر کاندیداهای شهرداری یا به نفع گزینه مورد نظر خود کنار کشیدند یا اعضای شورا امضای خورد را پس گرفتند.

وی افزود: در جلسه فردا که به صورت علنی برگزار خواهد شد، نامزدها بین بیست تا سی دقیقه فرصت ارائه برنامه خواهند داشت.

حاجی زاده گفت: طریقه برگزاری جلسه در همان زمان تعیین خواهد شد ولی پیشنهاد شده است بعد از ارائه برنامه هر کاندیدا یک نفر موافق و یک نفر مخالف حق صحبت داشته باشد.

این عضو هیئت رئیسه شورا افزود: هرچند احتمال دارد در همین جلسه رای گیری برای انتخاب شهردار انجام پذیرد، ولی در صورت اینکه اعضا نیاز به مطالعه و تحقیق کامل داشته باشند در جلسه بعد رای گیری خواهد شد.

وی گفت: اتخاذ تصمیم مهم و سرنوشت سازی چون انتخاب شهردار برای کلان شهر تبریز قطعا باید با تدبیر و شناخت دقیق و کامل صورت گیرد و با توجه به نهایی شدن گزینه ها، نباید در انتخاب نهایی عجله غیر لازم به خرج داد.

جناح بندی ۸+۱۳  در شورای شهر تبریز و رقابت نزدیک نجفی و قلیزاده

شورای شهر تبریز

گزارش اعتدال پرس حاکی است، گروه ۸ نفری شورای شهر تبریز موسوم به اصولگراها که یکی از اعضایشان نیز به حج تمتع مشرف شد و هم اکنون ۷ رای دارند از فرج قلیزاده حمایت می کنند و تلاش دارند تا با جلب نظر جناح مقابل تعداد آرای خود را افزایش دهند.
گروه ۱۳ نفری شورای اسلامی شهر تبریز نیز که رای اکثریت را به دنبال خود دارند روی حمایت از صادق نجفی به اتفاق نظر نسبی رسیده اند که البته گویا در بین خود اکثریت هنوز اختلاف نظر وجود دارد.

البته امیدواریم از آن اتفاقاتی که در انتخاب شهردار تهران در لحظات آخر افتاد در تبریز اتفاق نیافتد.

تبریز به عنوان کلانشهری که ادعای شهراولین ها را نیز به یدک می کشد برای ارتقاء جایگاه خود در کشور و حتی منطقه، نیاز به مدیریتی توانمند و مجرب و با افق دید بسیار بالا بخصوص در زمینه جذب سرمایه گذاری و اجرای برنامه های توسعه محور دارد و در غیر اینصورت قطعا به نفع شهر و شهروندان تبریزی نخاهد بود هرچند که رضایت شخصی برخی اعضای شورا را داشته باشد!

سوابق نامزدهای شهرداری تبریز

شهرداری * ۹ کاندیدای اولیه شهرداری تبریز

صادق نجفی و عباس رنجبر، مدیران عامل سابق منطقه آزاد ارس هستند که نجفی مدیریت طولانی مدت سازمان بازرگانی استان و عضویت در شورای اقتصاد و برنامه ریزی استان و نیز اتاق بازرگانی تبریز را نیز به همراه دارد. نجفی در جذب سرمایه گذاران  و داشتن نگاه توسعه محور تجربه خوبی دارد.

فرج محمد قلی زاده نیز شهرداری منطقه۳ تبریز در اواخر شهرداری فتح الهی و معاون اداری و مالی شهرداری تبریزدر اوایل دوره مدیریت مهندس نوین را در سابقه کاری خود دارد. وی از رزمندگان لشکر عاشورا در دفاع مقدس بود.

آخرین گزینه، یعقوب هوشیار است که هم اکنون شهردار منطقه ۵ تبریز است. وی فرزند رئیس سابق دادگستری استان است.

انتهای خبر