قطع سخنان هاشمی و سردادن شعار “مرگ بر آمریکا”/ درخواست مکرر هاشمی از مردم برای رعایت سکوت+حاشیه های مراسم

آیت الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در مراسم سالگرد آیت الله اشرفی اصفهانی در کرمانشاه حضور یافته بود، به دلیل شعار‌های مردم سخنرانی‌اش قطع شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز احساسات بی شائبه و پی در پی مردم که شعار می دادند «درود بر خامنه ای، سلام بر هاشمی» گفت: درود […]

image_pdfimage_print

آیت الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در مراسم سالگرد آیت الله اشرفی اصفهانی در کرمانشاه حضور یافته بود، به دلیل شعار‌های مردم سخنرانی‌اش قطع شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز احساسات بی شائبه و پی در پی مردم که شعار می دادند «درود بر خامنه ای، سلام بر هاشمی» گفت: درود و سلام بر شما مردم غیور کرمانشاه که با آن سابقه طولانی در تاریخ ایران ؛در مقطع انقلاب اسلامی و به خصوص جنگ تحمیلی درخشیدید.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، سی و یکمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی که عصر امروز با حضور آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.

از جمله این حاشیه‌ها می توان به قطع سخنرانی وی و شعارهای مکرر حاضران در مراسم اشاره کرد.

حاضران در این مراسم با سوت زدن فراوان و سردادن شعار‌هایی چون “درود بر خاتمی، سلام بر هاشمی” نظم جلسه را به هم ریخته و سبب قطع شدن سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند تاجایی که هاشمی رفسنجانی به طور مکرر از حاضران به منظور سکوت درخواست کرد.

همچنین در این مراسم پوستر هایی تقسیم شد که از زبان امام (ره) نوشته شده بود “هاشمی زنده است تا نهضت زنده است” و نیز از زبان مقام معظم رهبری آورده شده بود که “هیچ کس برای من هاشمی نمی شود”.

برخی از حاضران در این مراسم شعار”مرگ بر آمریکا” سر می‌دادند.

از جمله همراهان آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم یاسر و مهدی هاشمی رفسنجانی بوده‌اند.

«خودسرها در کرمانشاه ناکام ماندند»

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه این دیدار نوشت: در حالی که استقبال مردم کرمانشاه از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار چشمگیر بود و ضمن پر شدن صحن مسجد ؛ شعاع اطراف آن نیز آکنده از حضور مردم بود ؛گروهی ۱۰- ۱۵ نفره که از قبل داخل مسجد سازمان دهی شده بودند؛ سعی کردند همچون ماجرای اهانت به یادگار امام(ره)، توهین به رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن حضرت معصومه(س) و اهانت به رئیس جمهور بعد از بازگشت از نیویورک در فرودگاه مهرآباد، مجلس را متشنج و مانع سخنرانی آیت الله هاشمی شوند که با شعار یکپارچه «درود بر هاشمی» اکثریت مردم؛ مجبور به سکوت شدند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با یادآوری آفت های تفرقه؛ به این گروه قلیل، آنان را به وحدت و همراهی با اکثریت مردم فراخواندند.

حاشیه های مراسم

به گزارش نسیم، برخی از حاشیه‌های ورود و سخنرانی هاشمی در کرمانشاه به شرح زیر است:

-مسئولان استانی و اعضای ستاد هاشمی از همراهی چند نفر از وزرای دولت با هاشمی رفسنجانی در سفر کرمانشاه خبر داده بودند اما این خبر درست از آب در نیامد و همراهان رئیس مجمع تشخیص، میرزاده رئیس، دانشگاه آزاد و امیری، قائم مقام وزیر کشور بودند.

-هاشمی پس از ورود به کرمانشاه به مزار شهدای استان رفت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

-وی با تاخیر حدود یک ساعته وارد مراسم سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در مسجد جامع کرمانشاه شد. در حالی که زمان حضور هاشمی ساعت ۱۵ اعلام شده بود اما این مراسم عملا ساعت ۱۶ آغاز شد.

-خبرنگاران هم اجازه بردن ضبط خبرنگاری به داخل مراسم را پیدا نکردند.

-در بین مردم پوسترهایی توزیع می‌شد که روی آن نوشته شده بود “امام خمینی(ره): هاشمی زنده است تا نهضت زنده است” و “مقام معظم رهبری: هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود”.

-مهدی و یاسر هاشمی رفسنجانی، پدرشان را در سفر کرمانشاه همراهی می‌کنند. مهدی هاشمی پس از حضور در خیابان‌های اطراف مسجد جامع کرمانشاه با جمعیت همراهش، وارد محل برگزاری مراسم سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی شد.

-همزمان با حضور هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع کرمانشاه، بخشی از حاضران با سردادن چندباره شعار “مرگ بر آمریکا” مواضع اخیر وی را مورد اعتراض قرار دادند. نزدیکان و حامیان هاشمی هم با سوت و کف به معترضان واکنش نشان می دادند و سعی در جلوگیری از شعاردادن آنان می کردند. این حرکت چند بار تکرار شد.

-رئیس مجمع تشخیص چندین بار از حاضران تقاضا کرد که آرامش جلسه را حفظ کنند اما درخواست وی چندان اجابت نشد و سخنرانی هاشمی زودتر از آنچه تصور می شد خاتمه یافت. البته او اینگونه به سخنرانی اش پایان داد: “به دلیل اینکه بخشی از مردم بیرون از مسجد هستند و مراسم هم طولانی شده است سخنرانی خود را تمام می کنم.

-همزمان با شعار معترضان، بخشی از حاضران هم در تایید و استقبال از هاشمی شعار “سلام بر خاتمی و درود بر هاشمی” سر دادند.

-بازار نامه نگاری به هاشمی داغ بود. بسیاری از حاضران دست به قلم بودند و برای دادن نامه و به امید رفع مشکل شان به مراسم آمده بودند.

انتهای خبر