گره استاندار آذربایجان‌شرقی هر روز کورتر از دیروز، تمام گزینه‌ها روی میز وزارت کشور/ جلسه امروز مجمع نمایندگان در مجلس

 تاکنون چند‌نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور گذشته‌اند که هریک بنحوی ازلیست کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم. تمام گزینه‌هایی که از فیلتر وزارت کشور و نمایندگان استان گذشته‌اند همچنان بخت سکانداری آذربایجان‌شرقی را دارا هستند. به گزارش اعتدال پرس، محمداسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان […]

image_pdfimage_print

 تاکنون چند‌نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور گذشته‌اند که هریک بنحوی ازلیست کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم. تمام گزینه‌هایی که از فیلتر وزارت کشور و نمایندگان استان گذشته‌اند همچنان بخت سکانداری آذربایجان‌شرقی را دارا هستند.

به گزارش اعتدال پرس، محمداسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: نمایندگان آذربایجان‌شرقی با هیچ کدام از گزینه‌های مطرح شده از سوی دولت و وزارت کشور برای استانداری آذربایجان‌شرقی مخالف نیستند.

وی افزود: برخی محافل دولتی اخیراً موضوعاتی در رابطه با مخالفت نمایندگان آذربایجان‌شرقی با گزینه‌های مطرح شده برای سکانداری آذربایجان‌شرقی و مشخصا آقای مهرعلیزاده مطرح کرده‌اند که این ادعاها قویا تکذیب می‌شود.

مجمع نمایندگان صرفا نظر مشورتی می‌دهد/ تاکنون مجمع در قبال گزینه‌هایی معرفی شده از سوی وزارت کشور مخالفتی نداشته است

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی صرفا می‌تواند نظر مشورتی به دولت برای انتخاب استاندار ارائه دهد، گفت: نمایندگان نیز بر این اصل واقف بوده و تاکنون به هیچ عنوان در قبال گزینه‌های که از سوی وزارت کشور اعلام شده نظر مخالفی نداشته است.

تشکیل مجمع نمایندگان در مجلس

سعیدی از کسب نظر سایر نمایندگان در این رابطه خبر داد و گفت: امروز در حاشیه جلسه مجلس رایزنی با نمایندگان و کسب نظرات آنان در رابطه با موارد یاد شده اخذ و از طریق معاون پارلمانی رئیس جمهور به مجموعه دولت انتقال یافت که نمایندگان با هر گزینه‌ای که وزارت کشور برای این سمت انتخاب کند موافق هستند.

دولت همچنان تردید دارد

نماینده مردم، تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی دوباره بر تردید موجود در دولت در رابطه با تعیین سکاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: عواملی در بدنه دولت و وزارت کشور مانع انتخاب فردی شایسته برای این سمت هستند و دولت باید در مقابل این موانع عکس‌العمل نشان دهد.

وی بهترین عکس‌العمل دولت را انتخاب فردی داری تخصص و قابلیت برای استانداری آذربایجان شرقی در اسرع وقت دانست و گفت: دولت موضوع سکانداری آذربایجان‌شرقی را به گره گوری تبدیل کرده که براساس خواسته عامه و خواص مردم استان آذربایجان‌شرقی هرچه سریعتر باید برای باز کردن آن اقدام نماید.

سعیدی مطرح شدن موضوع استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه امروز هیئت دولت را بعید اعلام کرد.

تاکنون چند‌ نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور برای کلیددار شدن آذربایجان‌شرقی گذشته‌اند که هر کدام به نحوی از جمله گرفتن حکمی در بدنه دولت از جمع کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم.

وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

مردم آذربایجان‌شرقی دو ماهی است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه وقتی خورشید طلوع می‌کند همه گوش به زنگ هستند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد، اما این امر در هفته‌های گذشته با وجود قول‌‌های داده شده از سوی مسئولان تحقق نیافته و همچنان به هفته آینده موکول شده است، به‌طوری که می‌رود روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای مردم آذربایجان به روزهای بیم و امید تبدیل شود.

هنوز یخ استانداری آذربایجان‌شرقی باز نشده! تمام گزینه‌ها روی میز وزارت کشور

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام گزینه‌هایی که از فیلتر وزارت کشور و نمایندگان استان گذشته‌اند همچنان بخت سکانداری آذربایجان‌شرقی را دارا هستند…

الهوردی دهقانی درباره پیش‌بینی زمان اعلام گزینه انتخاب شده برای این سمت گفت: رایزنی با دولت و مشخصا وزارت کشور از طریق نمایندگان و رئیس مجمع ادامه دارد تا هرچه سریع‌تر تکلیف استانداری آذربایجان‌شرقی از سوی دولت تدبیر و امید مشخص شود.

وی به جایگاه و موقعیت آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: بلاتکلیفی و مشخص نشدن نماینده ارشد قوه مجریه در این استان به مصلحت نه تنها آذربایجان‌شرقی بلکه کشور نیست.

دهقانی توقع و انتظارات مردم آذربایجان شرقی از دولت یازدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم استان انتظار داشتند تا دولت یازدهم نخستین گام خود در روند تغییراتی در آذربایجان شرقی محکم‌تر برداشته و با انتخاب فردی شایسته، متخصص و فراتر از همه مدیر سیر حرکت و تحول در استان را در اسرع وقت شتاب بخشد.

این نماینده مجلس نهم هرگونه پیشرفت و توسعه در آذربایجان شرقی را قابل تسریعی به کل کشور دانست و گفت: مطمئنا توسعه و پیشرفتی استانی در جایگاه آذربایجان شرقی که دارا بودن مرزها مشترک و خطوط ترانزیتی هوایی، ریلی و زمینی، صنایع و معادن بزرگ و کوچک و کشاورزی قابل توسعه از مزیت‌های آن محسوب می‌شود چرخ‌های توسعه و پیشرفت کشور در تمام بخش‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و حتی سیاسی را به دنبال خواهد داشت.

 استاندار جدید در جلسه امروز هیات دولت انتخاب نشد

 

وزیر کشور گفت: در جلسه امروز هیات دولت استاندار جدیدی انتخاب نشد.

به گزارش مهر، در حاشیه امروز صبح جلسه هیات دولت عبدالرضا رحمانی فضلی، در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز هیات دولت استانداران جدیدی انتخاب شدند، گفت: در جلسه امروز استاندار جدیدی انتخاب نشد.

طبق روال هر هفته جلسه هیات دولت چهار استاندار جدید در هیات دولت انتخاب می شدند که تاکنون ۱۶ استاندار، تغییر کرده اند و انتخاب ۱۵ استاندار هنوز باقی مانده است.
وزیر کشور پیش از این اعلام کرده بود که تا نیمه آبان تعیین استانداران پایان میابد.

انتهای خبر