جاسوسی آمریکا از خانم صدراعظم و احضار سفیر واشنگتن در برلین

پس از آنکه خبر جاسوسی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از صدر اعظم آلمان فاش شد، وزارت خارجه آلمان امروز پنجشنبه ۲۴ اکتبر سفیر آمریکا در برلین را احضار کرد. اعتدال پرس/ رسانه ها به تازگی اخباری را از جاسوسی های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از تلفن همراه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان منتشر کردند که پس از […]

image_pdfimage_print

پس از آنکه خبر جاسوسی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از صدر اعظم آلمان فاش شد، وزارت خارجه آلمان امروز پنجشنبه ۲۴ اکتبر سفیر آمریکا در برلین را احضار کرد.

اعتدال پرس/ رسانه ها به تازگی اخباری را از جاسوسی های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از تلفن همراه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان منتشر کردند که پس از این افشاگری های برلین واکنش های شدیدی نشان داد و وزیر خارجه آلمان نیز امروز ۲۴ اکتبر سفیر آمریکا در برلین را برای ادای توضیحات در این زمینه  احضار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از آسوشیتد پرس، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد “جین امرسون”، سفیر آمریکا در آلمان باید با «گیدو وستروله»، وزیر خارجه آلمان دیدار کند. این در حالی است که سفارت آمریکا در آلمان اعلام کرده است: نظری درباره این موضوع ندارد.

سخنگوی دولت آلمان اخیرا اعلام کرده است که برلین اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد آمریکا ممکن است گوشی موبایل آنگلا مرکل را شنود کرده باشد.

مرکل نیز شب گذشته در ارتباط با همین موضوع با باراک اوباما تماس تلفنی برقرار کرد که طبق گزارش‌ها، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد گوشی همراه مرکل شنود نشده است./

انتهای خبر