علی رغم دیدار هفته پیش نمایندگان اصفهان با رئیس جمهور؛ نمایندگان آذربایجان شرقی با معاون اول هم نتوانستند ملاقات کنند!

به دلیل حضور معاون اول رئیس جمهور در جلسات دولتی به جانشینی رئیس جمهور، جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با وی لغو شد. به گزارش اعتدال پرس، محمد اسماعیل سعیدی از منتفی شدن جلسه مجمع نمایندگان استان با جهانگیری خبر داد.  رئیس مجمع نمایندگان استان توضیح داد: به علت حضور جهانگیری در جلسات دوشنبه(فردا) به […]

image_pdfimage_print

به دلیل حضور معاون اول رئیس جمهور در جلسات دولتی به جانشینی رئیس جمهور، جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با وی لغو شد.

به گزارش اعتدال پرس، محمد اسماعیل سعیدی از منتفی شدن جلسه مجمع نمایندگان استان با جهانگیری خبر داد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان توضیح داد: به علت حضور جهانگیری در جلسات دوشنبه(فردا) به جانشینی رئیس جمهور، جلسه وی با نمایندگان اسان در خصوص مسائل استان تشکیل نخواهد شد.

وی صبح امروز در گفت و گو با یکی از خبر گذاری ها از ملاقات مجمع نمایندگان استان در روز  دوشنبه این هفته (فردا)  با معاون اول رئیس جمهور خبر داده و گفته بود: موضوع استاندار آذربایجان‌شرقی حتما در این جلسه مطرح خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: دوشنبه نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور جلسه خواهند داشت که موضوع استاندار آذربایجان شرقی حتما در این جلسه مطرح خواهد شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: دوشنبه این هفته (فردا) نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور جلسه خواهند داشت که موضوع استاندار آذربایجان‌شرقی حتما در این جلسه مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستور جلسه این نشست مسائل و موضوعات مهم استان خواهد بود، افزود: صرفا این جلسه برای مسئله سکانداری آذربایجان شرقی نخواهد بود اما یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست است.

سعیدی تاکید کرد: امیدواریم در این جلسه مباحثی صورت گیرد که یخ انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی را آب کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه با این روند قصه گزینش استاندار همچنان سر دراز دارد، گفت: مطرح شدن این موضوع در جلسه امروز ( یکشنبه) هیئت دولت منتفی است و باید همچنان منتظر ماند.

وی در مورد گزینه‌ها و مطرح شدن گزینه‌ای به عنوان سر لیست گفت: سر لیست بودن گزینه مذکور را تایید نمی‌کنم اما در میان گزینه‌های موجود قرار دارد.

سعیدی از دیدار مهرعلیزاده با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اما مقرر بود چنین دیداری اتفاق بیفتد ولی اینکه افتاده یا نه در جریان نیستم.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس پیش این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفته بود، نمایندگان آذربایجان‌شرقی با هیچ کدام از گزینه‌های مطرح شده از سوی دولت و وزارت کشور برای استانداری آذربایجان‌شرقی مخالف نیستند.

وی افزود: برخی محافل دولتی اخیراً موضوعاتی در رابطه با مخالفت نمایندگان آذربایجان‌شرقی با گزینه‌های مطرح شده برای سکانداری آذربایجان‌شرقی و مشخصا آقای مهرعلیزاده مطرح کرده‌اند که این ادعاها قویاً تکذیب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی صرفا می‌تواند نظر مشورتی به دولت برای انتخاب استاندار ارائه دهد، گفت: نمایندگان نیز بر این اصل واقف بوده و تاکنون به هیچ عنوان در قبال گزینه‌هایی که از سوی وزارت کشور اعلام شده نظر مخالفی نداشته است.

نماینده مردم، تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی دوباره بر تردید موجود در دولت در رابطه با تعیین سکاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: عواملی در بدنه دولت و وزارت کشور مانع انتخاب فردی شایسته برای این سمت هستند و دولت باید در مقابل این موانع عکس‌العمل نشان دهد.

وی بهترین عکس‌العمل دولت را انتخاب فردی دارای تخصص و قابلیت برای استانداری آذربایجان شرقی در اسرع وقت دانست و گفت: دولت موضوع سکانداری آذربایجان‌شرقی را به گره گوری تبدیل کرده که بر اساس خواسته عامه و خواص مردم استان آذربایجان‌شرقی هر چه سریع‌تر باید برای باز کردن آن اقدام کند.

انتهای خبر