توقیف اولین روزنامه در دولت روحانی/ وزیر ارشاد: “بهار” بعد از چند تذکر کتبی، توقیف شد

 در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات به وضعیت روزنامه بهار رسیدگی و این روزنامه در نهایت توقیف شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس،   دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات روزنامه بهار توقیف شد. بر این اساس روزنامه بهار با استناد به تبصره […]

image_pdfimage_print

 در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات به وضعیت روزنامه بهار رسیدگی و این روزنامه در نهایت توقیف شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس،   دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات روزنامه بهار توقیف شد. بر این اساس روزنامه بهار با استناد به تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون مطبوعات توقیف شده است و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارجاع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه‌ «بهار» چهارشنبه‌ گذشته (اول آبان‌) مقاله‌ای اهانت بار  را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد که به همین ‌دلیل مجبور به عذرخواهی شد و مسئولان روزنامه، با انتشار یک نامه از توقف انتشار «بهار» تا مدتی خبر دادند و امروز هم هیئت نظارت بر مطبوعات این روزنامه را توقیف کرد.

انتشار این مقاله که آموزه های اصیل اسلامی و شیعی را هدف قرار داده با واکنش اعتراض آمیز مردم و بخصوص اندشمندان اسلامی حوزه و دانشگاه مواجه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقیف روزنامه بهار گفت: روزنامه بهار متاسفانه در طول یک سال گذشته چند تذکر کتبی گرفته بود و به آنها توجه نکرده لذا مجموعاً رأی هیئت نظارت بر توقیف این روزنامه بود تا به دادگاه معرفی شود.

وی درباره توقیف روزنامه بهار و علت آن بیان کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته مقاله‌ای در روزنامه بهار درج شده بود که علاوه بر اینکه نوعی تحریف تاریخ اسلام محسوب می‌شود در ایجاد اختلاف مذهبی در کشور نقش داشته است، نه تنها مقاله روز چهارشنبه حتی مقالاتی که بعدا در روز شنبه نوشته شده تا خطای روز گذشته را جبران کند در آن هم مواردی قید شده بود که نسبت به برادران اهل سنت ما تعرض‌هایی داشته طبیعتا طبق قانون هر نوع مطلبی که در مطبوعات قید شود و بخواهد مسائل مذهبی و یا اختلافات قومی و نژادی را دامن بزند بر اساس قانون با آن برخورد می‌شود، روزنامه بهار متاسفانه در طول یک سال گذشته چند تذکر کتبی گرفته بود و به آنها توجه نکرده لذا مجموعا رای هیئت نظارت بر توقیف این روزنامه بود تا به دادگاه معرفی شود.

انتهای خبر