اصلاحیه/ معاون اجرایی رئیس جمهور، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد

رئیس جمهور ، طی حکمی محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرده است. به گزارش اعتدال پرس، شریعتمداری، در حال حاضر معاون اجرایی رئیس‌جمهور است. انتصاب شریعتمداری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان پس از آن صورت می گیرد که مجلس روز گذشته به رضا صالحی […]

image_pdfimage_print

رئیس جمهور ، طی حکمی محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرده است.

به گزارش اعتدال پرس، شریعتمداری، در حال حاضر معاون اجرایی رئیس‌جمهور است.

انتصاب شریعتمداری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان پس از آن صورت می گیرد که مجلس روز گذشته به رضا صالحی امیری گزینه پیشنهادی  روحانی برای این وزارتخانه رای اعتماد نداد.

صالحی امیری، اولین سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت روحانی و دومین گزینه پیشنهادی او برای این وزارت بود که مجلس به او رای اعتماد نداد.

پیش از رضا صالحی امیری،رئیس جمهور ، مسعود سلطانی‌فر را برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود که او هم که نتوانست رای لازم را به‌دست آورد.

روز گذشته پس از آنکه مجلس به رضا صالحی امیری، رای اعتماد نداد، محمدحسن فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس گفته بود که چهارشنبه هفته جاری مهلت سه ماهه تعیین شده در قانون برای سرپرستی وزاتخانه های بدون وزیر پایان می یابد.

او گفته بود که “نظر شورای نگهبان هم این است که مهلت سه ماهه سرپرستی برای یک بار است، بنابراین هفته جاری آخرین زمان دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی وزرش و جوانان است.”

شریعتمداری که دومین سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت روحانی است، در دولت محمد خاتمی به مدت هشت سال وزیر بازرگانی بوده است.

او از همراهان محمد محمدی ری شهری در تاسیس وزارت اطلاعات بود.

رضا صالحی امیری، سرپرست پیشین وزارت ورزش و جوانان هم در دوره وزارت علی یونسی، از مدیران وزارت اطلاعات ایران بوده است.

انتهای خبر