رئیس مجمع نمایندگان، این بار جبارزاده را استاندار معرفی کرد/ سعیدی: جبارزاده ۷۰درصد استاندار است/ سخنگوی وزارت کشور: استانداران جدید تا پایان هفته معرفی می شوند

رئیس‌ مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جبارزاده رسما از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان اعلام شده است، گفت: جبارزاده ۷۰ درصد مراحل را برای استانداری آذربایجان شرقی طی کرده است.  اعتدال پرس/ محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با فارس، درباره نظر نمایندگان در ‌ارتباط‌ با این گزینه اظهار کرد: هنوز جلسه‌ای […]

image_pdfimage_print

رئیس‌ مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جبارزاده رسما از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان اعلام شده است، گفت: جبارزاده ۷۰ درصد مراحل را برای استانداری آذربایجان شرقی طی کرده است.

 اعتدال پرس/ محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با فارس، درباره نظر نمایندگان در ‌ارتباط‌ با این گزینه اظهار کرد: هنوز جلسه‌ای برای بررسی این گزینه از سوی مجمع نمایندگان تشکیل نیافته اما فکر نمی‌کنم مخالفتی با این موضوع از سوی نمایندگان استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جبارزاده رسما از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان اعلام شده است، گفت: امیدواریم به زودی جمع‌بندی‌ها در مورد استانداری آذربایجان‌شرقی نهایی شود.

سعیدی در پاسخ به چرایی برگزار نشدن جلسه نمایندگان با معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به همزمانی دو جلسه رئیس جمهور و ضرورت حضور آقای جهانگیری در یکی از این جلسات به نیابت از آقای روحانی جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی به زمان دیگری موکول شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در مصلحت بودن برگزار نشدن این جلسه به استدلال برخی گفت: نه این جلسه مطمئنا برگزار خواهد شد چرا که موضوع استانداری آذربایجان‌شرقی تنها دستور جلسه این نشست نبود بلکه موضوعات و مشکلات کلی استان قرار است در این جلسه بررسی شود که یکی از موارد انتخاب استاندار و حواشی آن خواهد بود.

جبارزاده؛ گزینه جدی استانداری آذربایجان شرقی جبارزادههمچنین نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، “اسماعیل جبارزاده” را تا این لحظه، آخرین گزینه دولت برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: بر اساس سخنان وزیر کشور احتمال دارد روز چهارشنبه، استاندار آذربایجان شرقی معرفی شود.

علی علی‌لو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در تبریز، با اشاره به گزینه های پیش‌رو به‌منظور تصدی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: از لیست ۳۰ نفره کاندیداهای تصدی استانداری آذربایجان شرقی، ۵ نفر به لیست نهایی راه یافتند که اکنون سه نفر از آنها احتمال حضور در استانداری را دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درویش زاده، مهر علیزاده و جبارزاده را سه نفر اصلی این لیست عنوان کرد و افزود: از لیستی که دولت به نمایندگان معرفی کرده بود، نمایندگان نظر خود را اعلام کردند و دولت هم درویش زاده را در محافل غیر رسمی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی کرده بود ولی اتفاقاتی در داخل دولت افتاد که این حرف خود را نقض کردند و از معرفی وی به عنوان استاندار خودداری کردند.

وی عنوان کرد: این اتفاق در حالی رخ داده است که نمایندگان روی وی به اجماع رسیده بودند و دولت هم او را تایید کرده بود.

علی‌لو، مهر علیزاده را هم از گزینه‌های مطرح برای استانداری دانست و اظهار کرد: پس از بحث و بررسی‌ها در حال حاضر جبارزاده، آخرین گزینه دولت برای این استان است.

براساس این گزارش، حداقل از پنج شنبه هفته گذشته که موضوع دیدار نمایندگان با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از سوی فارس رسانه‌ای شده بود و جلسه‌ای برنامه‌ریزی شده محسوب می‌شد و حذف یک باره آن از سوی معاون اول اما و اگرهای زیادی را برای اذهان عمومی تداعی می‌کند که امیدواریم کلیدهای آقای روحانی درهای آذربایجان‌شرقی را بیش از این با قفل‌های متعدد روبه‌رو نکند.

تاکنون چند‌ نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور برای کلیددار شدن آذربایجان‌شرقی گذشته‌اند که هر کدام به نحوی از جمله گرفتن حکمی در بدنه دولت از جمع کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم.

وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

مردم آذربایجان‌شرقی دو ماهی است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه وقتی خورشید طلوع می‌کند همه گوش به زنگ هستند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد، اما این امر در هفته‌های گذشته با وجود قول‌‌های داده شده از سوی مسئولان تحقق نیافته و همچنان به هفته آینده موکول شده است، به‌طوری که می‌رود روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای مردم آذربایجان به روزهای بیم و امید تبدیل شود.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.

جبارزاده کیست؟

اسماعیل جبارزاده نماینده اصلاح طلب تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس چهارم ، پنجم ، ششم و هفتم، عضو هیئت رئیسه مجلس ششم و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم و از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و یک اصلاح طلب است. وی متولد شهرستان خوی می باشد و از افتخارات این شهرستان به حساب می آید. دکتراسماعیل جبارزاده عضوهیئت علمی دانشگاه تبریز و رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ربع رشید تبریز می باشد. دکتر اسماعیل جبارزاده پس از موفقیت دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از گزینه های مطرح تصدی استانداری آذربایجانشرقی بوده است.

سخنگوی وزارت کشور: استانداران جدید تا پایان هفته معرفی می شوند

n00309844-b

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: تعدادی از استانداران جدید کشور تا پایان هفته برای انتصاب به هیات دولت معرفی می شوند…

« حسینعلی امیری» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا بر تکمیل پرونده استانداران کشور تاکید کرد و گفت: وزارت کشور گزینه های مورد نظر برای تصدی تعدادی دیگر از استانداری ها را مشخص کرده است.

امیری اظهارداشت: این تعداد افراد مشخص شده تا پایان هفته به هیات دولت معرفی می شوند که پس از گرفتن رای اعتماد از هیات وزیران به عنوان استاندار منصوب خواهند شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: تعیین استانداران جدید متناسب با شاخص های مورد نظر دولت تدبیر و امید در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

امیری با اشاره به شاخص های مورد نظر وزارت کشور برای تعیین استانداران جدید، اظهارداشت: مهمترین معیارهایی که باید برای انتخاب استانداران مورد توجه قرار گیرد، برخورداری از مشی اعتدالی، نگاه توسعه محور و سابقه مفید مدیریتی است.

وی ادامه داد: قانون گرایی، پاکدست بودن و قبول داشتن برنامه های دولت، کارآمدی، تجربه، تعهد، تخصص، داشتن برنامه تحولی، مشی اعتدال سیاسی، روحیه تعامل و هم افزایی، اعتقاد به گفتمانی که دکتر روحانی در ایام انتخابات مطرح کردند از جمله ویژگی های مورد نظر وزارت کشور برای انتخاب استانداران است.

امیری با بیان این که در انتخاب استانداران دقت را فدای سرعت نمی کنیم، تصریح کرد: در انتصاب استانداران هر چه دقت بیشتری از سوی وزارت کشور صورت گیرد افراد واجد صلاحیت بیشتر و اصلح تر انتخاب می شوند که این موضوع در حال انجام است.

انتهای خبر