رئیس جمهور سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کرد + سوابق

              نصرالله سجادی طی نامه‌ای از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس، ضرغام صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان نامه حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای […]

image_pdfimage_print

              نصرالله سجادی طی نامه‌ای از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس، ضرغام صادقی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان نامه حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان را اعلام وصول کرد.
براساس اعلام این عضو هیئت رئیسه نصرالله سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان از سوی رئیس‌جمهور معرفی شد.
متن نامه رئیس‌جمهور برای معرفی زویر پیشنهادی ورزش و جوانان به این شرح است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر علی لاریجانی

با سلام  احتراما در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی شرح حال نصرالله سجادی برای اخذ رای اعتماد برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.
برهمین اساس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان روز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

** سجادی کیست؟

نصرالله سجادی وزیرپیشنهادی ورزش و جوانان، با حکم سرپرست قبلی این وزارتخانه یعنی صالحی امیری به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان منصوب شده بود.

وی تاکنون سرپرستی کاروان‌های جمهوری اسلامی ایران در ۶ دوره بازی‌های المپیک تابستانی (از المپیک ۱۹۸۸ سئول تا ۲۰۰۸ پکن) ‌و ۹ دوره بازی‌های آسیایی را بر عهده داشته است.

از جمله سوابق دکتر سید نصرالله سجادی، دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است. سجادی همچنین پیش از این در کارگروه مشورتی دولت برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان عضویت داشت.

سجادی که دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است، مسئولیت هایی از جمله قائم مقام سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش)، ریاست فدراسیون فوتبال، عضو شورای المپیک آسیا، معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، خزانه‌دار و دبیر کل کمیته ملی المپیک و … را بر عهده داشته است.

همچنین در زمینه علمی می‌توان به تالیف و ترجمه چندین کتاب در کنار نگارش چند ده مقاله مختلف علمی در زمینه‌های گوناگون و به ویژه مدیریت ورزشی توسط سجادی اشاره کرد.

گفتنی است رئیس‌جمهور ابتدا مسعود سلطانی‌فر را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد، وی با عدم رای اعتماد نمایندگان روبرو شد.

در گام بعدی دکتر روحانی سیدرضا صالحی امیری را برای اخذ رای اعتماد به مجلس پیشنهاد داد که این بار هم نمایندگان با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور مخالفت کردند.

اکنون سجادی برای تصدی مدیریت وزارت نوپای ورزش و جوانان به خانه ملت معرفی شده و باید تا روز یکشنبه ۱۹ آبان و زمان برگزاری جلسه رای اعتماد، منتظر ماندو دید که این بار بهارستانی‌ها چه نظری درباره فرد مورد نظر دولت دارند.

انتهای خبر