دکترجبارزاده، از امروز بجای سرداربیگی نشست/ حاشیه های جالب تودیع معارفه استانداران سابق و جدید آذربایجان شرقی+تصاویر

امروز، وزیر کشور کلید استان آذربایجان‌شرقی را به طور رسمی به اسماعیل جبارزاده تحویل داد. به گزارش اعتدال پرس، امروز باحضور وزیرکشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران آذربایجان شرقی مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد و بیگی بعد از ۶۲ ماه از کاخ استانداری […]

image_pdfimage_print

امروز، وزیر کشور کلید استان آذربایجان‌شرقی را به طور رسمی به اسماعیل جبارزاده تحویل داد.

به گزارش اعتدال پرس، امروز باحضور وزیرکشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران آذربایجان شرقی مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد و بیگی بعد از ۶۲ ماه از کاخ استانداری خداحافظی کرد تا اسماعیل جبارزاده به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی کار خود را در این عمارت آغاز کند.

با تودیع سردار بیگی، تیم نظامی وی در استانداری نیز آماده وداع شده و بخصوص حلقه معروف “شرر” (شیخ بگلو، روستایی و رستمی) به پایان یکه تازی شان در استانداری رسیدند و باید دید آیا تیم دکتر جبارزاده چگونه تیمی خواهد بود، ناراضی تراش یا نشاط آفرین.

سه اولویت مهم کاری استاندار جدید/آمده ام بار دیگر آذربایجان را سر ایران کنم 

اسماعیل جبارزاده پس از دریافت حکم خود به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی  گفت: در مدت کوتاهی که از آغاز دولت یازدهم می گذرد، رفتار عقلانی و مبتنی بر اعتدال ثمرات فراوانی چون بازسازی اعتماد عمومی و بازآفرینی نشاط سیاسی داشته است.

syertuirtu

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم تداوم اندیشه در خصوص مبانی و برنامه های دولت تدبیر و امید گفت: بر اساس شناختی که از رئیس جمهور در دوره همکاری در کسوت نمایندگی مجلس بدست آورده ام ایشان از اجرای باورهای خود کوتاه نخواهند آمد.

وی با بیان اینکه تمام وعده های روحانی در ایام انتخابات و بعد از آن عملی خواهد شد گفت: به عنوان نماینده دولت در آذربایجان شرقی همانند دولت که در اولین جلسه به بحث احیای دریاچه ارومیه توجه کرد؛ احیای دریاچه ارومیه در اولویت برنامه های من قرار دارد.

جبارزاده، سه اولویت مهم کاری خود را احیای دریاچه ارومیه، ایجاد فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی و جذب سرمایه های بخش خصوصی اعلام کرد. 

 افزایش سهم استان از بودجه های سالیانه با همکاری نمایندگان، تکمیل طرح های نیمه تمام و تزریق روح صفا و صمیمیت و نشاط و امید از دیگر برنامه های جبارزاده اعلام شد.

وی بیان کرد: آمده ام با همکاری نماینده ولی فقیه در استان زمینه تسریع ورود سرمایه های بخش خصوصی به استان را فراهم کرده و از مهاجرت سرمایه گذاران استان جلوگیری کنم.

نماینده سابق مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با همکاری تمام ۱۹ نماینده مردم استان در مجلس برای فراهم کردن زیربنای توسعه استان از طریق افزایش سهم استان در بودجه و اعتبارات ملی اقدام خواهم کرد.

وی وعده بازگردن نشاط و شادابی به استان را مطرح کرده و امید را کلید بسیاری از مشکلات دانست. وی ادامه داد: پاسدار خون شهیدان و ادامه دهنده راه شهیدانی چون شهید باکری خواهیم بود.

او در پایان گفت: آماده ایم تا بار دیگر آذربایجان را بنا به فرموده مقام معظم رهبری به جایگاه واقعی آن یعنی «سر ایران» بازگردانیم!

 کارنامه تیم مدیریتی استان قابل دفاع است

احمد علیرضا بیگی در جلسه تودیع خود گفت:آمار روشن بیمه شدگان تامین اجتماعی استان طی سالهای دولت نهم و دهم به عنوان نماد اشتغال زایی پایدار، آماری است که نمی تواند ساختگی و محل بحث باشد.

احمد علیرضابیگی در جلسه تودیع خود از سمت استانداری آذربایجان شرقی گفت: طی ۶۲ ماه گذشته هر چه در توان داشته ام برای توسعه آذربایجان شرقی به کار بسته و از هیچ تلاشی مضایقه نکرده ام.

استاندار سابق آذربایجان شرقی ضمن اعلام آمادگی خود برای هر گونه همکاری و همراهی با جبارزاده، استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: امروز افزایش ظرفیت ذخیره آب و افزایش میزان سرمایه گذاری در این استان نشانگر سطح تلاشهای صورت گرفته است.

بیگی افزود: تیم منسجم و با ثباتی فارغ از بحث های سیاسی به خدمتگذاری پرداخت و کارنامه قابل ارائه و دفاعی دارد.

وی ادامه داد: ارتباط تناتنگ با مردم و نشست و برخواست با مردم در جای جای استان نمونه ای از تمسک دولت مردان به مطالبات رهبر انقلاب بوده است.

استاندار سابق آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۵۶ سفر شهرستانی اعضای شورای ادارای استان با ۳ روز و ۲ شب استقرار در هر کدام از شهرستانها به منظور رفع مشکلات اجرا شده است؛ از برگزاری سه همایش دوسالانه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در آذربایجان شرقی به عنوان نقطه ای درخشان یاد کرد.

بیگی با اشاره به برگزاری اجلاس راه ابریشم با حضور بخش خصوصی بیش از ۲۰ کشور جهان گفت: مراودات بین المللی با کشورهای پیرامونی برای ارتباطات اقتصادی شکل گرفته است.

وی انتقال آب ارس به استان و پروژه قطار سریع السیر تبریز به تهران را دو آروزی خود برشمرده و گفت: مردم از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارند این موضوعات را به مرحله اجرا برسانند.
  حاشیه های آئین تودیع و معارفه کلید دار جدید آذربایجان شرقی

  • برنامه تودیع و معارفه دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی در سیزدهمین روز آبان حاشیه های جالبی داشت که بر متن آن می چربید!

  •   حضور گروه های مختلف مردمی از خانواده ها گرفته تا جوانان و دانشجویان و روحانیان در مراسم استقبال از وزیر کشور و استاندار جدید که از ساعتها قبل در فرودگاه تبریز جمع شده بودند چشمگیر بود. در میان این گروه ها، کارگران واحدهای تولیدی استان که با لباس هاس متحد الشکل به استقبال آمده بودند دیدنی بود.
  • فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شاهد حضور حدود پانصد نفر برای استقبال از وزیر کشور و جبارزاده بود که به دعوت تعدادی از تشکل های سیاسی استان ظهر امروز در این فرودگاه حاضر شده بودند.
  • حضور حدود ۱۰۰ تن از اعضای جامعه اسلامی کارگران، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از دیگر حواشی این برنامه بود.
  •      برخی از اعضای شورای شهر تبریز هم در جمع مستقبلین جبارزاده در فرودگاه حاضر بودند.
  •      مدیران ارشد استانی و مقامات لشکری و کشوری هم حضوری پررنگ در فرودگاه داشتند.
  •       برخی از اهالی شهرستانهای آذربایجان شرقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون«یاشاسین روحانی» و با امضای همراهان تدبیر و امید انتخاب جبارزاده را تبریک گفته و به استقبال آمدند.
  •         هواپیمای اختصاصی وزیر و استاندار جدید راس ساعت ۱۰/۱۳ در فرودگاه تبریز به زمین نشست. برخلاف انتظارات، تعداد هیئت همراه از تعداد انگشتان یک دست فراتر نمی رفت.
  •        هیچ یک از نمایندگان استان در مراسم پیشواز در فرودگاه و بیت امام جمعه تبریزحضور نداشتند.
  •         گلزار شهدای وادی رحمت اولین مکانی بود که هیئت وزارت کشور برای ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در آنجا حضور پیدا کرده و با نثار گل به مزار مطهرشان با آرمانهای مقدسشان عهد و پیمان بستند.
  •          ساعت ۱۴ ظهر هیئت وزارت کشور به همراه دکتر بیگی استاندار قبلی در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حاضر شدند.
  •         وزیر کشور سلام های صمیمانه رییس جمهور روحانی به امام جمعه تبریز را ابلاغ کرد.
  •         امام جمعه تبریز به مرور خاطرات گذشته پرداخت و گفت: ما با آقای روحانی چه در مجلس شورای اسلامی و چه در مجلس خبرگان با هم بودیم و همواره او را فردی اعتدال گرا می شناسیم.
  •         وزیر کشور با اشاره به شیرینی قرابیه تبریز که برای پذیرایی از مهمانان تدارک دیده شده بود به شوخی گفت: این شیرینی ها هر کدام ثواب دو تا ناهار را می دهد!
  •         حضور برخی از مدیران سابق و حتی پزشکان در جمع حاضرین جالب توجه بود.
  •         مراسم رسمی تودیع و معارفه درست راس ساعت ۱۵ در تالار پتروشیمی تبریز آغاز شد. آغاز برنامه درست سر وقت را باید در آغاز به کار دکتر جبارزاده به فال نیک گرفت.
  • بسیاری از مدیران و چهره های مطرح اصلاح طلبان بعد از سال ها با حضور در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی حضورشان در جلسات رسمی را کلید زدند.
  • با وجود اینکه صندلی های متعدد اضافی در سالن پتروشیمی تبریز تعبیه شده بود ولی افراد زیادی سرپا جلسه را دنبال کردند.
  • مسعود پزشکیان نماینده تبریزبه علت نبود صندلی بر روی زمین نشت که با اصرار چند، جای یکی از آنان را گرفت.
  • مدیران دستگاه های اجرایی دولتی آذربایجان شرق اکثرا در این آئین حاضر بودند.
  • حضور پر شور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه قابل توجه بود.
  • محمد اسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان استان به عنوان اولین سخنران صحبت های خودرا آغاز کرد.
  •  در بخشی از سخنرانی وزیر کشور که به اولویت های کاری دولت یازدهم در استان اشاره می کرد یکی از مدیران بخش خصوصی با اعتراض به این سخنان با صدای بلند گفت: این اقدامات در استان ما اجرا می شود.
  •      امام جمعه تبریز حضور جبارزاده به عنوان فردی انقلابی و اعتدال گرا در راس مدیریت اجرایی استان را به فال نیک گرفت.
  •     وی از وضعیت بدحجابی، قاچاق مشروبات الکلی و مواد مخدر و برخی مشکلات فرهنگی و اقتصادی انتقاد کرد.
  •     آیت ا… مجتهد شبستری سه ویژگی برجسته و مهم دکتر بیگی استاندار قبلی را: تلاش های ایثارگرانه اش در مدیریت زلزله سال گذشته ارسباران، ملاقات های عمومی متعدد و دیدار با مردم و رسیدگی به مشکلات آنها، و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به استان اعلام کرد.امام جمعه تبریز به دکتر جبارزاده توصیه کرد از نیروهای معتدل در استان استفاده کند. وی در عین حال همه ی مدیران را موظف به همراهی و همکاری با استاندار جدید دانست.
  •      امام جمعه تبریز تاکید کرد: به تبعیت از مقام معظم رهبری حمایت ما از استاندار جدید مشروط بر این است که در مسیر ارزشهای اسلامی و انقلابی و اعتدال و تعالی استان گام بردارند.
  • ·        راهیابی تیم تراکتورسازی به لیگ برتر و مسابقات آسیایی از جمله خاطرات شیرین دوران مدیریت بیگی اعلام شد.
  • ·        دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی دیگر سخنران این مراسم، سیاست های امریکا در قبال ایران را مورد حمله قرار داد و گفت: همیشه باید در ذهنمان باشد که امریکا قابل اعتماد نیست!
  • ·        وزیر کشور همه استانها را به آغاز رقابتی فشرده و قانونی برای توسعه و آبادانی استانها بدون اتکا به اعتبارات نفتی فراخواند.
  • ·        وقتی وزیر کشور از سخنرانی ۱۳ دقیقه ای رییس جمهور در جلسه هیئت دولت و بیان جایگاه آذربایجان سخن گفت حضار به شدت او را تشویق کردند.
  • ·        رحمانی فضلی به نقل سخنان دکتر روحانی پرداخت و گفت: «مردم آذربایجان چشم و چراغ ملت و امید و مورد اعتماد مردم ایران هستند.»
  • ·        وقتی وزیر کشور اعلام کرد که اکثر هیئت دولت به جبارزاده رای مثبت دادند مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
  • ·        رحمانی فضلی، دکتر جبارزاده را فردی اعتدال گرا و نماد و نمونه ای از عقلانیت معرفی کرد.
  • ·        وی از استاندار آذربایجان شرقی خواست در مناسبات و روابط خویش، عدالت جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را به حکم شرع و قانون و عرف مد نظر قرار دهد.
  • ·        جبارزاده به عنوان آخرین سخنران این مراسم، صحبت های خود را از روی نوشته ای که آماده کرده بود قرائت کرد.
  • جبارزاده در ابتدای سخنان خود با شعری ترکی، به مقام امام حسین (ع) ادای احترام کرد. وی سخنان خود را با یک شعر آغاز کرد: یا حسین من الوم فدا سنه.
  •  مدیران بخش خصوصی آذربایجان شرقی نیز از این آئین استقبال قابل توجهی کرده بودند.
  •  احمد علیرضا بیگی استاندار سابق آذربایجان شرقی تصویر حضور مقام معظم رهبری  در عمارت تاریخی استانداری آذربایجان شرقی  را به نماینده ولی فقیه در استان اهدا کرد.
  • juntnu

 

منبع: آناج، وبلاگ آذرقلم(خوش نیت)،فارس و …

انتهای خبر