شرایط بد جوی، جلسات سیاسی تبریز را مختل کرد/ حاشیه های آئین روز دانشجو در دانشگاه آزاد و علوم پزشکی تبریز؛ از گم شدن کفش های مطهری تا شعار آزادی موسوی و کروبی+گزارش تصویری

شرایط نامناسب جوی برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های تبریز را تحت تاثیر قرار داد. باهنر نرسید؛ مطری با تأخیر آمد.  تمام سیاسیونی که برای بزرگداشت روز دانشجو به شهر تبریز دعوت شده بودند به علت شرایط بد جوی به شهر تبریز نرسیدند. علی مطهری تنها سخنرانی بود که با تغییر  بلیط هواپیما از تبریز […]

image_pdfimage_print

شرایط نامناسب جوی برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های تبریز را تحت تاثیر قرار داد.

باهنر نرسید؛ مطری با تأخیر آمد.

 تمام سیاسیونی که برای بزرگداشت روز دانشجو به شهر تبریز دعوت شده بودند به علت شرایط بد جوی به شهر تبریز نرسیدند. علی مطهری تنها سخنرانی بود که با تغییر  بلیط هواپیما از تبریز به ارومیه و طی مسافت زمینی خود را به دانشگاه علوم پزشکی رساند و در جمع دانشجویان تبریزی سخنرانی کرد.

anaj1386153913Di3LFW_related

امروز سخنرانی باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل شرایط نامطلوب جوی و عدم پرواز از تهران به تبریز برگزار نشد. پیش‌تر اعلام شده بود محمد رضا باهنر به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناسبت ۱۶آذر، روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سخنرانی خواهد پرداخت.

 حاشیه های سخنرانی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز/ گم شدن کفش های مطهری 

مراسم روز دانشجو دانشگاه علوم پزشکی بدلیل تاخیر پرواز مطهری با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

گفتنی است لغو پرواز تهران به تبریز مانع از حضور و سخنرانی مطهری در تبریز نشد؛ به گونه‌ای که وی خود را با پرواز تهران-ارومیه، به ارومیه رساند و از آنجا هم به صورت زمینی به تبریز آمد.

حضور آیت الله بیات زنجانی که از مراجع نزدیک به گروه های تند اصلاح طلب است نیز از جمله حاضران در این برنامه است.

بیات زنجانی که فتوای جنجال برانگیزی چون مجاز بودن نوشیدن آب در صورت تشنگی در ماه مبارک رمضان را صادر کرده است؛ چندی پیش نیز با سفر به تبریز دفتر خود را در این شهر افتتاح کرده بود.
عباس نژاد اهری مسئول دفتر بیات زنجانی در تبریز و رئیس جبهه اصلاح طلبان استان هم از جمله حاضر شدگان در این برنامه است.

در ابتدای برنامه کلیپی از سید محمد خاتمی که در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، پخش شد.

برای پر کردن زمان تاخیر مطهری انواع کلیپ ها، ترانه ها و نماهنگ ها پخش شد.

مطهری بعد از ورود به دانشگاه در نمازخانه دانشگاه حضور یافت و نمازش را اقامه کرد.

وی در ابتدای سخنانش گفت: در نمازخانه کسی کفشهای من را اشتباه پوشیده است لطفا کفش های من را بیاورد چون من هم کفش های فرد دیگری را پوشیده ام.

دقایقی پس از آغاز سخنرانی مطهری، حراست دانشگاه اقدام به بررسی کارت های خبرنگاری کرد.

نوع جدیدی از پرسیدن پرسش های کتبی در این برنامه رونمایی شد، سه تن از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه روی سن حاضر شدند و هرکدام چند سوال را مطرح کردند.

برخی از دانشجویان خواستار پرسیدن سوال شفاهی بودند که مسئولین اجرایی اجازه این کار را ندادند.

در دقایق پایانی برنامه یکی از مجریان با نشان دادن کیسه پلاستیکی گفت: آقای مطهری یک مژدگانی به شما بدهم و آن اینکه کفشهای شما پیدا شد.

 نباید تلقی پادشاهی از ولایت فقیه داشت/ فیس بوک توسط شورای عالی امنیت ملی فیلتر شده

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور علی مطهری نماینده ی مردم تهران، دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی ازدانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، عصر امروز(شنبه ) با تاخیر یک ساعته در تالار دانشکده ی پیراپزشکی برگزار شد.

مطهری در ابتدای اظهاراتش با اشاره بالهای سعادت انسان بیان داشت: علم و ایمان دو بال اساسی انسان می باشد که هریک به ترتیب مقوله ی روشنایی و حرارات را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه علم به صورت تیغه ی دولبه می باشد و در صورت استفاده ی ابزاری نادرست از مسیر سعادت دور می افتد افزود: تلاش رژیم گذشته در ایران فراهم آوردن زمینه ی علم بدون ایمان در عرصه ی دانشگاهی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مقایسه ی بعد دینی دنیای اسلام و مسیحیت اظهار داشت: نقطه ی آغاز پیشرفت مسیحیت پس از آغاز برخورد با اسلام و مسیحیت آشنایی آنها با بعد های وسیع علمی اسلام بود.

نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیاز انقلاب در تمامی برهه را به دانشجو ضروری دانسته و خاطر نشان کرد: نیاز همواره ی انقلاب است که جنبش دانشجویی حضور فعال و سیاسی داشته باشد چرا که جامعه همواره نیاز به نقد دارد.

وی با بیان احادیثی از ائمه ی معصوم درباره ی نقد آشکار و خفا و با اشاره به سخنان شهید مطهری در کتاب حجاب اذعان داشت: هر مقام مسوولی که در جایگاه غیر انتقاد قرار بگیرد(نقد پذیر نباشد) هم خودش فاسد می شود و هم جامعه را فاسد می کند.

مطهری نقش دانشجویان را در مقام نقد سازنده دانسته و افزود: قشر دانشجو به دلیل روحیه ی جوانی، طرفداری از فطرت الهی و برخورداری از انصاف و عدالت  شایستگی بیشتری برای نقد دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکات حساس و آسیب پذیر بدنه ی دانشجویی در دانشگاهها بیان داشت: غلبه ی احساسات بر عقل از بزرگترین جنبه های آسیب پذیری قشر دانشجو می باشد که به دلیل طبیعت جوانی در معرض این آسیب  می باشد.

وی با توصیه به دانشجویان در استفاده ی ابزاری از آنها بیان داشت: فعالیت های سیاسی دانشجویی که با هدایت دیگران و به دور از عقل باشد هیچ فایده ای ندارد.

مطهری ادامه داد: برداشت های نادرستی از برخی عناوین مهم همانند اصل ولایت فقیه، آزادی بیان، حفظ نظام و مواردی از این قبیل وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی ضمن تبیین مرزهای آزادی بیان ادامه داد: مرز آزادی بیان تفکر و بیان تا جایی می باشد که دروغ، نیرنگ و نفاقی در میان نباشد.

مطهری ضمن تشریح اصل ولایت فقیه اذعان داشت: نباید تلقی پادشاهی از ولایت فقیه داشت که در راس امور قرار گرفته و با اختیارات تام حکومت می کند؛ بلکه فقیه اسلام شناسی می باشد که در راس امور قرار می گیرد و اختیارات وی ناشی از اسلام شناسی فقیه می باشد.

وی با اشاره به جریانات فتنه  ۸۸ بیان داشت : نقطه ی آغاز تمامی حوادث و فتنه های سال ۸۸ برداشت غلط از اصل ولایت فقیه بود چرا از قبل عده ای یک کاندیدا را منتسب به رهبری کرده و سایر افراد را مطرود شمردند.

مطهری با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی و  راهپیمایی و اعتراض قانونی مردم تصریح کرد: در صورتی که هر نوع اعتراضی را براندازی تلقی کنیم و برنامه ریزی ۱۰ سال قبل بدانیم نباید اعتراضات کشورهای دیگر را نقطه ی ضعف تلقی کنیم، چرا که این حرکات نقطه ی قوت محسوب می شود.


وی در پاسخ به سوالی درباره ی قومیت ها و اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی گفت: روزنامه های و شبکه های استانی به زبان محلی نشان پیشرفت در بحث عدم تبعیض قومیتی می باشد.

مطهری در پاسخ به سوالی درباره ی فیس بوک و رفع فیلتر از آن گفت: فیس بوک توسط شورای عالی امنیت ملی فیلتر شده، که باید مجلس قانون کاملی برای این مورد با سنجیدن مزایا و معایب آن تصویب کند.

وی در پایان در پاسخ به سوال دانشجویی درباره ی علت موفقیت تیم هسته ای دولت تدبیر امید بیان داشت: اگرچه باید از زحمات دولت احمدی نژاد تقدیر کرد اما یکی از دلایل اصلی موفقیت در ژنو این بود که گروه غربی احساس کرد تیم عاقلتری! روی کار آمده است.

وی ادامه داد: هر چند که طرف های غربی نیز نیاز اساسی به برقراری رابطه ی خوب با ایران داشتند چرا که ایران نقش محوری در منطقه ی خاورمیانه به عهده دارد.

مطهری در همین باره افزود: یکی از دستاوردهای مهم مذاکرات ژنو شکستن حصار رابطه با غربی ها بود، چرا که این قطع رابطه فرصت را برای غرب فراهم آورد تا عرض چند سال تصویر وحشی القاعده ای از ایران بسازند.

مطهری تاکید کرد: قطع ارتباط با غربی ها از اهداف انقلاب نبود و همین مشکل و قطع رابطه باعث شد تا در جنگ بین ایران و عراق هیچ کشوری به ایران کمک نکند.

وی در پایان با بیان اینکه در صورت حضور شهید مطهری یا امام خمینی (ره)  مشکل رابطه با کشورهای غربی حل می شد گفت: اگره چه اصل تسخیر و قطع رابطه به مدت کوتاه  ۱۰الی ۱۲ روز بعد از انقلاب اشتباه نبود اما معرفی حقانیت و بیان اعتقاد و حرف های ما در قطع رابطه با طرف غربی امکان پذیر نیست.

 انجمن اسلامی دانشجویان: موسوی و کروبی باید آزاد شوند/ فرماندار تبریز در دولت اصلاحات: دولت روحانی ادامه دولت خاتمی است     

این گزارش می افزاید برگزاری برنامه روز دانشجو در دانشگاه آزاد تبریز توسط انجمن اسلامی دانشجویان با حواشی پررنگ تر از متنی مواجه بود.

برنامه های مذکور یادآور فضای دانشگاه های دوره اصلاحات است.

برگزاری برنامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز با عنوان “گفتمان آزاد سیاسی دانشجویی” با پخش پیام تصویری محمد خاتمی،سخنرانی فرماندار تبریز در دوره اصلاحات و طرح موضوع رفع حصر خانگی سران فتنه همراه بود.

به گزارش آناج، در حالی که رضائی، رئیس این دانشگاه ضمن حضور در برنامه به سخنرانی در مورد ضرورت حضور دانشجویان در صحنه مبارزه پرداخته و گفت: اگر دانشجو در صحنه مبارزه نباشد؛ جامعه زنده نمی ماند.

مجری که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز به عنوان برگزار کننده برنامه، انتخاب شده بود؛ ضمن تحریک دانشجویان حاضر خواستار رفع حصر خانگی سران فتنه شده و آزادی زندانیان سیاسی را خواسته دانشجویان دانست.

گفتنی است انجمن اسلامی دانشجویان که از جمله تشکل های تبدیل شده به پیاده نظام جریانات سیاسی در دانشگاه ها شناخته می شد طی سالیان گذشته تبدیل به جولانگاه نیروهای معاند و طرفدار فتنه ۸۸ شده است و در دانشگاه آزاد که سخن در مورد مدیریت و فضای سیاسی آن بسیار است به فعالیت می پردازد.

گزارش خبرنگار آناج از این برنامه می افزاید، حضور فرماندار تبریز در دوره اصلاحات به عنوان سخنران در این برنامه موجب تجمع دانشجویان اصلاحاتی و نیز نیروهای مرتبط با عوامل مخل امنیت و آسایش مردم در ماه های پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ شده بود.


اروجعلی محمدی خلخالی در این برنامه با سیاه نمایی از اوضاع کشور طی ۸ سال گذشته گفت: احمدی نژاد قطار اقتصاد ایران را از ریل خارج کرده است.

فرماندار تبریز در دوره اصلاحات با اشاره به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری و با ارتباط دادن وی به جریان اصلاحات، گفت: کشور را از دست نااهلان نجات داده و به دست اهلش داده ایم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، دولت یازدهم را ادامه دهنده راه خاتمی دانسته و بر لزوم تلاش دانشگاهیان برای کمک به دولت تاکید کرد.

وی تاکید کرد: دولت زمانی به دست حسن روحانی تحویل داده شد که در گردابی از مشکلات وسیع و کاهش منابع خزانه ای مواجه بود.


عقبه دولت حسن روحانی، دانشجویان کشوراست
وی با بیان اینکه عقبه دولت حسن روحانی، دانشجویان کشور است،  یادآور شد: در ۱۶ آذر امروز، دانشجویان موظف می باشند که ازحسن روحانی دفاع کنند تا همگان به این باور برسند که دولت تدبیر و امید می تواند با این کلید خود قفل تحریم ها را بشکند.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ارس اظهار کرد: دانشگاه مکانی برای استکبار ستیزی دانشجویان است و دانشجویان باید حافظ اصلی این کشور در برابر استکبار جهانی باشند چرا که وضعیت کنونی ایران از لحاظ سیاسی و اقتصادی، وضعیت حساسی است.

محمدی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید درصدد گشودن گره ابریشمی مشکلات است که  دولت احمدی نژاد آن را به یادگار گذاشته است بنابراین دولت جدید نمی تواند آن را با به دندان کشیدن باز کند و باید با عقلانیت و درایت در برخورد با دشمنان عمل کند.

انتهای خبر