‌استاندار آذربایجان شرقی در کولاک ورزقان گرفتار شد/ امدادگران جبارزاده و همراهان وی را نجات دادند + تصاویر

استاندار آذربایجان‌شرقی که در کولاک شهرستان ورزقان گرفتار شده بود، با کمک گروه‌های امدادی جان سالم به در برد. به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده پس از شنیدن خبر گیر افتادن فرماندار ورزقان و همراهانش در برف و کولاک روستاهای زلزله زده سفری از پیش تنظیم نشده را به منظور بررسی راه‌های مواصلاتی ورزقان و بازدید […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان‌شرقی که در کولاک شهرستان ورزقان گرفتار شده بود، با کمک گروه‌های امدادی جان سالم به در برد.

به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده پس از شنیدن خبر گیر افتادن فرماندار ورزقان و همراهانش در برف و کولاک روستاهای زلزله زده سفری از پیش تنظیم نشده را به منظور بررسی راه‌های مواصلاتی ورزقان و بازدید از روند بازگشایی این راه‌ها انجام داد که بر اثر بارش شدید برف و کولاک و مسدود بودن جاده، خودروی حامل وی همراه با سرنشینان آن گرفتار این هیولای یخی شد که بعد از تلاش ماموران راهداری و هلال احمر از کولاک نجات یافتند.

دکتر جبارزاده بعد از مشاهده اوضاع منطقه و گرفتاری مردم این شهرستان در کولاک و برف زمستان دستور افزایش نیروهای حاضر در منطقه را داد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنده در این شرایط در این محل حضور یافتم تا از نزدیک به همه نیروهای تلاشگر، عرض خسته نباشید و خدا قوت داشته باشم.

جبارزاده با اشاره به گرفتار شدن تعدادی از هموطنان در برف و کولاک محورهای مواصلاتی شهرستان ورزقان، خاطرنشان کرد: روز گذشته در مرحله اول فرماندار ورزقان به همراه اکیپ‌هایی از هلال احمر در منطقه حضور یافته بودند که متاسفانه خود آنها هم از دیشب تا صبح امروز گرفتار برف و کولاک شدند؛ لذا امروز من به همراه تعدادی از مسؤولان استان در این منطقه حضور یافتم تا از نزدیک مسایل را پیگیری کنم.

وی با بیان این که همه دستگاه‌ها در پای کار حضور دارند و به این خاطر به مردم عزیز استان تبریک عرض می‌کنم، افزود: ان‌شاءالله با حضور همه دستگاه‌ها و امکانات، بحران به وجود آمده به سرعت حل شده و راه‌ها بازگشایی شود.

جبارزاده همچنین تاکید کرد: از مردم استان تقاضا دارم از سفرهای غیرضروری جدا اجتناب کنند، چون بیرون آمدن در این شرایط  تبعاتی به دنبال دارد، هرچند نجات دادن افراد گرفتار وظیفه ماست.

استاندار حوالی غروب آفتاب به تبریز رسید.

 گیر افتادن اکیپ های اورژانس، هلال احمر و راهداری ورزقان در برف

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: گروه های امدادی در منطقه سونگون ورزقان در میان برف گرفتار شده اند. 

 

به گزارش اعتدال پرس، حبیب حسین قلی زاده افزود: این گروه ها متشکل از کادر اورژانس، هلال احمر و سایر ارگان های ذیربط در امور مدیریت بحران هستند که از شنبه شب در مسیر روستای اوزو در منطقه سونگون گرفتار برف شده اند.
وی گفت: یکی از این گروه ها در پی تماس یکی از روستاییان اطراف مس سونوگون برای نجات جان یک بیمار و گروه دیگر برای کمک به گروه اول به منطقه اعزام شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون امکان برقراری ارتباط با افراد گرفتار شده در برف وجود ندارد.
وی گفت: به دلیل مجهز نبودن مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان به آمبولانس های دو دیفرانسیل برای عبور از گردنه های کوهستانی، گروه اورژانس مجبور شد با خودرو پیکاب شبکه بهداشت و درمان منطقه به ماموریت اعزام شود

بارش بیش از یک متر برف در شهرستان ورزقان باعث به وجود آمدن مشکلات به خصوص در بحث تردد شده است.

 
 

 

انتهای خبر