عدم کارآیی مدیران به عزل آنها منجر می‌شود

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با مدیرانی که در انجام وظایف خود کارآمد نباشند هیچ‌گونه تعارفی نداریم و از مدیران با تجربه و مردمی استفاده خواهیم کرد. به گزارش اعتدال پرس، محمدتقی پاکزاد در جلسه کمسیون تحول اداری شهرستان مرند اظهار کرد: با مدیرانی که در انجام وظایف خود کارآمد نباشند هیچ‌گونه تعارفی نداریم و از […]

image_pdfimage_print

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با مدیرانی که در انجام وظایف خود کارآمد نباشند هیچ‌گونه تعارفی نداریم و از مدیران با تجربه و مردمی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش اعتدال پرس، محمدتقی پاکزاد در جلسه کمسیون تحول اداری شهرستان مرند اظهار کرد: با مدیرانی که در انجام وظایف خود کارآمد نباشند هیچ‌گونه تعارفی نداریم و از مدیران با تجربه و مردمی استفاده خواهیم کرد.

وی که به همراه مدیرکل منابع نیروی انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی برای بررسی مشکلات و تحولات اداری همچنین هرچه بهتر ارائه خدمات به مردم در شهرستان مرند، با مسئولان ادارات و نهادهای دولتی این شهرستان در محل فرمانداری ویژه مرند نشستی داشتند، گفت: از ظرفیت‌های اداری و فرصت‌هایی که منابع نیروی انسانی در اختیار ادارات و نهادهای دولتی به عنوان خادمان مردم برای ارائه  خدمت در دولت عدالت‌محور گذاشته باید به درستی استفاده شود.

پاکزاد اظهار کرد: مدیریت استان برای تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات شهروندان که به عنوان ولی‌نعمتان انفلاب اسلامی هستند، با مسئولان و مدیرانی که در انجام امور محوله اداری کارآمد نباشند تعارف نداشته و تا عزل آنها پیش خواهد رفت.

معاون نیروی انسانی و اداری استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: باید مدیریت و فضای اداری طوری باشد که حقوق و وظایف ارباب رجوع رعایت شود و خدمتی مناسب در حد نیازهای مردم به آنها ارائه شود.

وی گفت: لازم است در این مورد مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی شناخت کافی نسبت به حقوق مردم داشته باشند تا با شناسایی نیازهای مردم بهترین خدمات صورت گیرد.

پاکزاد با بیان اینکه در تشکیلات اداری استان حقوق مردم باید از طریق سیستم دولتی تبیین شود تا حدود مطالبات مردم شناخته شده و شفاف‌سازی شود.

معاون نیروی انسانی و اداری استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در جامعه ما حدود قوانینی است که قانون اساسی تعیین کرده و این در بخش‌های مهم اجتماعی و اقتصادی می‌تواند به نحو احسن تبیین شود تا هر فرد خودش وظایف و جایگاه ارائه خدمات و بهره‌مند شدن مردم از این امکانات را بشناسد.

پاکزاد، سامان‌دهی نیروی انسانی در ادارات و توانمندسازی کارکنان را با آموزش‌های لازم برای خدمت و تکریم ارباب‌رجوع همچنین اخلاق‌مداری در بین ادارات از برنامه‌های اولویت‌دار در سطح استان ذکر کرد.

در ادامه این جلسه علی مهرآسا مدیرکل منابع نیروی انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی از تغییرات اساسی در تحول نظام خدمات‌رسانی به مردم در ادارات خبر داد.

وی گفت: در این مورد تمام فرآیندهای خدمت به مردم بازنگری شده است تا خدمت‌رسانی به مردم هرچه آسان‌تر انجام شود.

در ابتدای این جلسه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند با ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی شهرستان مرند اظهار کرد: شهرستان ویژه مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و قرار گرفتن در شاهرگ اروپا و آسیا نیازمند توجه خاص تخصیص اعتبارات ویژه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و عمرانی است.

بهنام رضوانی گفت: در این شهرستان بیش از ۶۰ اداره و دستگاه دولتی در ارائه خدمات به مردم تلاش می‌کنند و استقرار ادارات میراث فرهنگی و پایگاه انتقال خون در این شهرستان حیاتی است.

وی در ادامه اظهار کرد: رویکرد مدیران استانی بر حمایت از نخبگان و توسعه پژوهش در بخش‌های مختلف است.

فرماندار ویژه شهرستان مرند، از تشکیل کمیته‌های تخصصی نخبگان در شهرستان مرند خبرداد و افزود: با تشکیل جلسات مختلف و همفکری با نخبگان در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و صنعتی شاهد تحولاتی عظیم در منطقه خواهیم بود.

رضوانی گفت: در شهرستان مرند با وجود بیش از ۱۵۰ نخبه جوان و داشتن مرکز رشد اقماری در حمایت از نخبگان جوان مدیران اجرایی با تمام توان از خلاقیت‌های این عزیزان برای توسعه منطقه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

در این جلسه تنی چند از نخبگان جوان شهرستان مرند در بخش‌های علمی، ورزشی، آموزشی و المپیادهای مختلف صاحب مقام‌های ملی و جهانی شده‌اند خواستار توجه بیشتر و حمایت  مسئولان شدند.

انتهای خبر