محاکمه متهمان موسسه مالی جوانان خیر تا چند روز آینده/ قاسمی همچنان پشت میله های زندان/ نگرانی حامیان پشت پرده در استان، از افشاگری قاسمی در دادگاه

دادستان تبریز از آغاز محاکمه متهمان پرونده موسسه مالی منحل شده جوانان خیر تا پایان امسال خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، موسی خلیل اللهی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کیفرخواست این پرونده صادر شده و متهمان دستگیر شده در نوبت دادگاه هستند که به احتمال قوی  تا پایان سال جاری محاکمه آنها […]

image_pdfimage_print

دادستان تبریز از آغاز محاکمه متهمان پرونده موسسه مالی منحل شده جوانان خیر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، موسی خلیل اللهی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کیفرخواست این پرونده صادر شده و متهمان دستگیر شده در نوبت دادگاه هستند که به احتمال قوی  تا پایان سال جاری محاکمه آنها صورت خواهد گرفت .

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به اینکه پرونده یاد شده بهمن سال گذشته در دادسرای تبریز تشکیل شد، افزود: به دلیل حجم سنگین و ابعاد مختلف پرونده طی یک سال اخیر تحقیقات و بررسی های لازم و کافی انجام و نظر کارشناسی در پرونده درج شد.

خلیل اللهی گفت: تمام اعضای هیات مدیره موسسه مالی منحل شده جوانان خیر در بدو تشکیل پرونده دستگیر که تعدادی از آنها با قرار وثیقه آزاد شده اند.

به گفته وی، مدیرعامل موسسه فوق در زندان تبریز است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه طبق قانون جلسات دادگاه در جمهوری اسلامی علنی است، حضور خبرنگاران در محاکمه متهمان پرونده مزبور را بلامانع دانست و در عین حال گفت: البته در این خصوص قاضی دادگاه تصمیم گیر اصلی است.

تمام فعالیت های موسسه مالی قرض الحسنه جوانان خیر که در استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان فعال بود، پارسال از سوی بانک مرکزی ممنوع اعلام و اختیارات آن به موسسه مالی و اعتباری کوثر واگذار شد.

اخبار تازه از پرونده موسسه مالی جوانان خیر

خاطر نشان می شود، دادستان تبریز چندی پیش نیز گفته بود: در این رابطه ۲۰ نفر بازداشت شده بودند که بعد از رسیدگی و جمع‌آوری ‌ادله ۱۲ نفر آزاد شده و در حال حاضر هشت نفر در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر از اعضای هیئت مدیره و پنج نفر دیگر در ارتباط به این موضوع هستند.

خلیل‌اللهی از احتمال دستگیری ۵ تا ۱۰ نفر دیگر در رابطه به موسسه مالی جوانان خیر در روزهای آینده خبر داد.

گفتنی است، تنی چند از نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان کلیبر و مرند و جلفا و استاندار سابق به همراه مدیرکل حوزه و مشاور ایثارگران وی از حامیان شاخص این موسسه بوده و تلاش زیادی برای ادامه و تسهیل فعالیت این موسسه داشتند.

دریافت مبالغ چند صد میلیونی با عناوین مختلف توسط برخی نمایندگان و مدیران و فرمانداران استانداری از شایعاتی بود که هیچ وقت تکذیب نشد و می بایست توسط دادگاه مورد بررسی جدی و اطلاع رسانی شود.

سال گذشته، درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی گفته بود «تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گروکشی است و در صورت اصرار مجلس، اسناد دریافت منابع مالی توسط برخی نمایندگان را افشاء می‌کنیم»

زمانی که نمایندگان مجلس به پیشنهاد جمعی از نمایندگان آذربایجان شرقی و غربی با مجموع ۱۷۱ رای موافق طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را تصویب کردند، ابراهیم درویشی، معاون نظارتی بانک مرکزی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری از اصرار جمعی از نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی درباره دریافت مجوز فعالیت یک صندوق(جوانان خیر ) -که زعم این مقام، فعالیت ربوی دارد!- سخن به میان آورده و صراحتا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را حاصل گروکشی نمایندگان در این باره خواند!

سخنان درویشی که تلویحا در برگیرنده عدم صدور مجوز این صندوق است، زمانی اوج می گیرد که وی از گفتن هیچ حرفی ابا نکرده و می گوید: برخی نمایندگان قبلی و فعلی آذربایجان شرقی و غربی عضو هیئت مدیره این صندوق بوده‌اند و یکی از نمایندگان به بنده گفت ما خود را به خواب زده‌ایم، شما نمی‌توانید ما را بیدار کنید مگر اینکه مجوز فعالیت این صندوق را بدهید.

و می افزاید: این نماینده مجلس گفت یا مجوز صندوق را می‌دهید یا اینکه تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را پیگیری می‌کنیم که بانک مرکزی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را پذیرفت.”

معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین افزوده بود: برخی نمایندگان قبلی و کنونی آذربایجان شرقی و غربی، عضو هیأت مدیره صندوق جوانان خیر بوده‌اند و یکی از نمایندگان به بنده گفته است که «ما خود را به خواب زده‌ایم، شما نمی‌توانید ما را بیدار کنید، مگر این که مجوز فعالیت این صندوق را بدهید».

وی افزود: این نماینده مجلس گفت یا مجوز صندوق را می‌دهید یا اینکه تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را پیگیری می‌کنیم که بانک مرکزی، تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را پذیرفت. “

طی نامه یی به رییس جمهور؛ حمایت بیش از ۴۰ نماینده مجلس از جوانان خیّر

راه پر رمز و راز جوانان خیر در مدت یک دهه فعالیت/پشت پرده ۱۰ سال فعالیت جوانان خیر در آذربایجان شرقی

افشاگری معاون نظارتی بانک مرکزی از تخلفات صندوق جوانان خیر

فرماندار مرند:مجریان انتخابات از دریافت وام جوانان خیر امتناع کنند – اهراب

 

 

انتهای خبر