راستگو: مزیت های منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاری بسیار بالاست/ توسعه صنعت نساجی در جلفا

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه برای سرمایه گذاری از مزیت های بسیار بالایی برخوردار است.   به گزارش  اعتدال پرس،علیار راستگو افزود: همسایگی با کشورهای ˈ سی.آی.اسˈ cis، همجواری با بازار ۳۰۰ میلیون نفری منطقه، قرارگیری درشش کریدور بین المللی حمل و نقل و مسیرجاده ابریشم، نزدیکی به […]

image_pdfimage_print

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه برای سرمایه گذاری از مزیت های بسیار بالایی برخوردار است.

 

به گزارش  اعتدال پرس،علیار راستگو افزود: همسایگی با کشورهای ˈ سی.آی.اسˈ cis، همجواری با بازار ۳۰۰ میلیون نفری منطقه، قرارگیری درشش کریدور بین المللی حمل و نقل و مسیرجاده ابریشم، نزدیکی به ترکیه به عنوان دروازه اروپا، قابلیت ایجاد ارتباط جاده ای و ریلی بین کشورهای شمالی ایران با حوزه خلیج فارس در کوتاهترین مسیر، وجود رودخانه ارس به عنوان عامل پیوند دهنده طبیعی و برخورداری از پشتیبانی مادر شهر تبریز، از جمله مزیت های منطقه ای ارس برای گسترش سرمایه گذاری است.

منطقه آزاد2

وی گفت: منطقه آزاد ارس در زمینه توسعه صنعت نساجی و پوشاک و گسترش سرمایه گذاری در این حوزه از توانمندی های بالایی بهره مند است که باید از این توانمندی ها برای توسعه این صنعت استفاده کرد.
راستگو اظهارکرد: هم اکنون دو فاز از کارخانه ۱۰ فازی نساجی این منطقه با ظرفیت اشتغال ۲۵۰ نفر در حال فعالیت است که با تکمیل فازهای بعدی نساجی منطقه و به تبع آن کشور متحول می شود.
وی خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، معافیت از عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات، امکان صدور کالای تولید شده با رعایت قوانین ارزش افزوده به داخل کشور، صدور کالای تولید شده به خارج از کشور و ترانزیت و صادرات مجدد کالاهای خارجی با کمترین تشریفات و هر گونه فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذاران خارجی را از جمله مزیت های قانونی ارس برای سرمایه گذاری اعلام کرد.

انتهای خبر