معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس خبر داد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر نگاه علمی و تخصصی در اجرای پروژه های این منطقه راه اندازی پارک علم و فناوری منطقه آزاد ارس را ضروری دانست. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، علیار راستگو در کنفرانس بازاریابی و تجارت الکترونیکی اظهار کرد: راه اندازی پارک […]

image_pdfimage_print

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر نگاه علمی و تخصصی در اجرای پروژه های این منطقه راه اندازی پارک علم و فناوری منطقه آزاد ارس را ضروری دانست.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، علیار راستگو در کنفرانس بازاریابی و تجارت الکترونیکی اظهار کرد: راه اندازی پارک علم و فناوری یکی از نیاز های اساسی این منطقه محسوب می شود چرا که با راه اندازی این مجموعه خواهیم توانست با بهره گیری از دانش فنی متخصصین داخلی، خود را با تجارت جهانی و علم روز همراه کنیم.

وی منطقه آزاد ارس را کشور کوچکی در دل کشور بزرگی دانست و گفت: قانون منطقه آزاد ارس همچون قوانین دیگر مناطق آزاد دنیا است و در حال حاضر تنها مشکل پیشرو شرط داشتن شریک ایرانی برای سرمایه گذاران خارجی است که در حال رایزنی برای حذف این قانون هستیم.

راستگو گفت: سرمایه گذاری در این منطقه مزایای قانونی از جمله برخورداری از مزیت”قانون ارزش افزوده”،معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره برداری برای انواع فعالیت های اقتصادی، معافیت از عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات، امکان صدور کالای تولید شده به خارج از کشور با کمترین تشریفات، آزادی ورود هر نوع کالا به استثنای کالاهای مغایر با شرع اسلام، تضمین سرمایه سرمایه گذاران خارجی در برابر تملک و ملی شدن و ثبت شرکت ها توسط خود سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس را در پی دارد.

وی با اشاره به تلاش منطقه آزاد ارس برای اجرای پروژه های تجارت الکترونیکی اظهار کرد: تجارت الکترونیکی نیازمند زیرساخت های مناسب و فرهنگ سازی منسجم است و ما نیز از تمامی افرادی که بخواهند در این منطقه به صورت الکترونیکی تجارت داشته باشند حمایت کامل می کنیم.

انتهای خبر