تبریز دیگر جزء پنج شهر بزرگ کشور نیست/ جابجایی حاشیه نشینان شهر، خیانت به تبریز است!

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به علت بی‌مهری‌های صورت گرفته تبریز دیگر جزء پنج شهر بزرگ کشور نیست و این موضوع باید به صورت تخصصی بررسی شود. به گزارش اعتدال پرس ، حبیب شیری آذر امروز در گفت وگویی  اظهار کرد: با هر گونه جابجایی ساکنان شهر تبریز با هر اسم و توجیهی مخالف […]

image_pdfimage_print

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به علت بی‌مهری‌های صورت گرفته تبریز دیگر جزء پنج شهر بزرگ کشور نیست و این موضوع باید به صورت تخصصی بررسی شود.

به گزارش اعتدال پرس ، حبیب شیری آذر امروز در گفت وگویی  اظهار کرد: با هر گونه جابجایی ساکنان شهر تبریز با هر اسم و توجیهی مخالف هستم، هر کس بخواهد به اسم حاشیه و بافت فرسوده به جاهای دیگر سر ریز جمعیت انجام دهد، به تبریز خیانت کرده است، چرا که در این صورت تبریز دیگر کلانشهر نخواهد بود.

به نوشته ایسنا، وی افزود: به این پرسش که چرا جمعیت شهری تبریز کاهش داشته است، متولیان امر باید پاسخگو باشند و بدانند که هدایت حتی یک نفر به بیرون از تبریز یعنی فرار از مسئولیت.

شیری آذر، توجه به بافت فرسوده را از اولویت‌های شورا دانست و گفت: شهرداری تبریز از دور سوم شورا ها انجام پروژه‌های عملیاتی در این خصوص را آغاز کرده است و امروز شاهد تحولات چشمگیری در حوزه بافت فرسوده و حاشینه نشینی هستیم و امیدواریم با اقدامات تخصصی تر این موضوع شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه حاشیه نشینی و بافت فرسوده اظهار کرد: دولت به تعهدات خود در ارتباط با حاشیه نشینی توجه کافی نداشته است و به تعهداتش عمل نکرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که شهر داری تبریز با در نظر گرفتن انواع روش‌های تشویقی سعی دارد، با این موضوع برخورد داشته باشد و فرهنگ عمومی را در جهت بهبود وضعیت هدایت کند.

شیری آذر خاطر‌نشان کرد: اگر قرار است مشکلات حاشیه نشینی رفع شود، دولت باید نمایندگان خود را همراهی کند. اگر تنها یک دهم از اعتبارات حوادث غیر مترقبه قبل از حادثه به بازسازی و ترمیم بافت فرسوده و حاشیه شهر‌ها تعلق گیرد، شاهد اتفاقات تلخ نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: اینکه بگویم حادثه خبر نمی‌کند، اشتباه است، چرا که علاج واقعه را باید پیش از وقوع آن انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه شهردار منتخب مورد حمایت شورا‌ست، گفت: حضور اعضای شورا در برنامه‌های شهرداری نشان از تعامل مثبت شهرداری و شورا دارد.

وی گفت: تعامل و همفکری بین شورا و شهرداری بدون شک به پیشرفت‌های مهمی خواهد انجامید، ولی نباید فراموش کنیم که این تعامل به معنای نادیده گرفتن نظارت نیست‌.

وی در خصوص لایجه بودجه سال جاری شهرداری تبریز گفت: این لایحه نشان از تدبیر و وجود تفکر کارشناسی در تهیه آن دارد و امیدواریم با تعامل سازنده این لایحه نیز با توجه به نیاز‌های مردم شهر به تصویب برسد.

شیری آذر در خصوص افزایش بودجه مترو تبریز گفت: شورا و شهرداری هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته‌اند.

وی اظهار کرد: اینکه تبریز شهر اولین‌هاست، تبدیل به شعار شده است و باید سرمایه‌های خود را قدر بدانیم و در جهت حفظ جایگاه شهر تبریز تلاش کنیم.

انتهای خبر