هنگامی که مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی با شرایطی مانند عدم حضور کارمند، عدم ارائه خدمات لازم، بدرفتاری پرسنل، عدم اطلاع‌رسانی صحیح و... مواجه می‌شوند بتوانند در همان لحظه با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس)، علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به این پرسش که «بسیاری از فرایند‌های اداری مورد نارضایتی مردم قرار دارد. چه اصلاحاتی در راستای افزایش رضایتمندی مردم انجام خواهد شد؟» گفت:مهم‌ترین اقدامی که در دستور کار داریم و آغاز کرده‌ایم، سامانه تلفن سه رقمی «فواد ۱۲۸» است. اعتقاد داشتیم اگر ما بالاتر بنشینیم و فرآیندی را بر اساس سیاست‌گذاری‌ها بخواهیم اصلاح کنیم، این رویه در واحد‌های عملیاتی اجرایی نمی‌شود و عملا اصلاح صورت نمی‌گیرد.

این تلفن سه رقمی را ایجاد کردیم تا هنگامی که مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی با شرایطی مانند عدم حضور کارمند، عدم ارائه خدمات لازم، بدرفتاری پرسنل، عدم اطلاع‌رسانی صحیح و… مواجه می‌شوند بتوانند در همان لحظه با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

از آن‌جایی که هدف این سامانه «رسیدگی آنی» به موضوعات مردم است، اپراتور‌های ما بلافاصله مطلب دریافتی را بررسی می‌کنند و پس از پیگیری، با مراجعه کننده تماس می‌گیرند تا اطمینان حاصل کنند که کار مردم انجام شده است.

این سامانه تا سه ماه گذشته به‌صورت آزمایشی در استان‌های قزوین و البرز اجرا شده است. در این مدت به‌روزرسانی‌های لازم و اصلاحات سامانه انجام شده است و تا دو هفته آینده در تهران نیز راه اندازی خواهد شد. بر اساس اجرای آزمایشی این طرح، مشاهده شد که این سامانه در افزایش رضایتمندی مردم موثر است.

پس از راه‌اندازی در تهران، سایر استان‌ها نیز به‌صورت همزمان یا مرحله‌ای به این سامانه مجهز خواهند شد