مردم هادیشهر با امضاء یک طومار خواستار شدند: الحاق شهر هادیهشر به منطقه آزاد ارس

مردم هادیشهر در شهرستان جلفا، با امضاء طوماری خطاب به رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی، خواستار الحاق شهر هادیهشر به منطقه آزاد ارس شدند. به گزارش اعتدال پرس، ظهر جمعه مردم شهر هادیشهر در حاشیه محل برگزاری نماز جمعه این شهرستان با امضاء نامه چند ده متری الحاق هادیشهر به منطقه آزاد ارس را […]

image_pdfimage_print

مردم هادیشهر در شهرستان جلفا، با امضاء طوماری خطاب به رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی، خواستار الحاق شهر هادیهشر به منطقه آزاد ارس شدند.

به گزارش اعتدال پرس، ظهر جمعه مردم شهر هادیشهر در حاشیه محل برگزاری نماز جمعه این شهرستان با امضاء نامه چند ده متری الحاق هادیشهر به منطقه آزاد ارس را از دولت و مجلس شورای اسلامی خواستار شدند.

بر این اساس این نامه که با هزاران امضاء به همراه نامه به نمابنده مردم مرند و جلفا تحویل داده خواهد شد، خطاب به ریاست جمهوری، نمایندگان و ریاست مجلس شورای اسلامی آمده است:

مردم شهرستان جلفا از اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با عنایت مسئولین محترم در این شهرستان مستقر شده است، احساس رضایت و خوشوقتی می نمایند. ولی از آنجایی که هادیشهر بعنوان پرجمعیت ترین شهر نوار مرزی در محدوده منطقه آزاد نبوده و امتیازات و مزایای آن برخوردار نیست گلایه مند هستند.

همچنان که مطلع هستید پیشنهاد الحاق بخشی از شهرستان های مرند و جلفا که دشت هادیشهر و شهر هادیشهر نیز جزئی از آن می باشد، در پنجم بهمن ماه سالجاری توسط نماینده این شهرستان به منطقه آزاد ارس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تحویل شده و با اکثریت آراء تصویب شده است.

در ادامه امضاء کنندکننگان این نامه تاکید کردند: جمع کثیر امضاء کنندگان این نامه در پایان خواستار موافقت قانونی با این خواسته در راستای بهره مندی مردم مرزنشین هادیشهر از مزیت های منطقه آزاد ارس شدند.

شهر ۳۵ هزار نفری هادیشهر در ۱۵ کیلومتری شهر مرزی جلفا و ۱۳۰ کیلومتری شهر تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است. این شهر پرجمعیت ترین شهر و مرکز شهرستان جلفا بوده و طی چندسال اخیر بعد از راه اندازی منطقه آزاد ارس، بیشتر از آنکه از مزایای این منطقه بهره مند شوند شاهد تحمل هزینه هایی چون تورم و گرانی ناشی از آن و نیز حوادث متعدد در جاده های مواصلاتی پرتردد این منطقه هستند.

انتهای خبر