دومین حزب اصلاح طلب استان نیز شورای مرکزی خود را معرفی کرد/ آغاز فعالیت رسمی ندا “نسل دوم اصلاح طلبان”در آذربایجان شرقی

اعضای شاخه استانی حزب “ندای ایرانیان” موسوم به نسل دوم اصلاح طلبان، در آذربایجان شرقی معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس، بعد از انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در استان آذربایجان شرقی، و همانطور که طی گزارشی با عنوان “خیز اصلاح طلبان به سوی مجلس دهم با ساختارسازی تشکیلاتی”در اعتدال پرس خبر داده شده […]

image_pdfimage_print

اعضای شاخه استانی حزب “ندای ایرانیان” موسوم به نسل دوم اصلاح طلبان، در آذربایجان شرقی معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس، بعد از انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در استان آذربایجان شرقی، و همانطور که طی گزارشی با عنوان خیز اصلاح طلبان به سوی مجلس دهم با ساختارسازی تشکیلاتی”در اعتدال پرس خبر داده شده بود، اعضای شاخه استانی حزب اصلاح طلب ندا نیز معرفی شد تا با نزدیک تر شدن به ایام انتخابات شاهد فعالیت مضاعف تر و البته علنی تر اصلاح طلبان و حامیان دولت برای حضور برجسته تر در عرصه سیاسی بخصوص کسب کرسی های مجلس نهم در استان باشیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی این حزب، با پیشنهاد کمیته استان‌های حزب ندای ایرانیان و موافقت کمیته تشکیلات و هیئت اجرایی حزب ندای ایرانیان، اعضای شورای مرکزی ۵ استان‌ از جمله آذربایجان شرقی تعیین شدند.

لیست ۹ نفره از اعضای حزب ندای ایرانیان  آذربایجان شرقی به شرح ذیل است:

بعد از کارگزاران ندا هم در تبریز شاخه دار شد/ حسابگر مسئول شاخه استانی نسل دوم اصلاح طلبان

مسعود حسابگر

محمد علیون

بهزاد فرازم فرد

بابک علیاری

مصطفی حقی فام

فردین الهیاری

سید سجاد حسینی

مهدی طالبی

رامین بهراد

گفتنی است، افرد فوق از فعالان جوان و کمتر شناخته شده منتسب به جریان اصلاح طلب هستند که عموما از اعضای سابق سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ،حزب اسلامی کار و سایر گروههای اصلاح طلب میباشند.

مسعود حسابگر در گفتگویی با اعلام خبر انتخاب اعضای حزب ندای ایرانیان در استان آذربایجان شرقی از برگزاری اولین جلسه این حزب خبر داد و گفت : در این جلسه اعضا اینجانب مسعود حسابگر را بعنوان مسول شاخه استان انتخاب نمودند .

بنا بر این گزارش، حسابگر دبیر و هیت موسس سابق انجمن اسلامی دانشجویان آزاد تبریز ؛ عضو سابق سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رییس شاخه جوانان ستاد دکتر روحانی در استان را در کارنامه سیاسی خود دارد .

گزارش اعتدال پرس حاکی است، چند ماه پیش بود که خبری با عنوان فعالیت ندا در تبریز رسانه ای شد. خبری که با طرح این انتقاد همراه شده است که “گروههای اصلاح طلب در تبریز و استان آذربایجان شرقی در اسم ها و محافل خانوادگی گیر کرده اند و دایره ای دور خود کشیده اند و اجازه ورود هیچ فرد یا گروه دیگری را به این دایره نمی دهد” .

رسانه ای شدن این خبر اولین اعلام برای ظهور یک تشکیلات سیاسی جدید وابسته به اصلاح طلبان در استان و البته با رویکرد و قالب متفاوت بود. تشکیلاتی برای سازماندهی فعالیت جوان ترهای اصلاحات و در کنار آن تلاش این نیروهای جوان برای استفاده از فرصت دولت اعتدال و رساندن خود به مرکزیت جریان اصلاحات و خودی نشان دادن در جمع دیگر فعالان سیاسی این طیف در استان.

ندا تشکیلاتی است که صادق خرازی در ابتدا بانی راه اندازی آن شد و حتی اعلام خبر جدایی نسل جوان اصلاح طلبان از نسل اول آنها سر و صدای زیادی در میان تشکل ها و اشخاص اصلاح طلب برپا کرد و زمزمه های تفرقه میان نسل و اول و دوم را تصدیق کرد، اما به  هر حال این تشکیلات تشکیل شد تا جوانان اصلاح طلب نیز با هویتی مستقل تر از پیشکسوت های خود به فعالیت سیاسی بپردازند.

در حالی که کارگزاران بخش اعظمی از یاران اصلاحات را جذب کرده است و اعضای مشارکت نیز پس از انحلال نتوانسته اند فعالیت آن چنانی از خود نشان دهند؛ ندا تلاش دارد خود را به عنوان نسل دومی های اصلاح طلب معرفی کند.

هرچند در تهران، اختلافات عمیق بین اصلاح طلبان موجب انشقاق و ایجاد ندا شد، ولی به نظر نمی رسد این روند در تبریز نیز تکرار شده و فعالیت این تشکل موجب انشقاق و اختلاف نظرهای جدی بین نیروهای جریان اصلاحات شود.

انتهای خبر