جمشید برزگر در گفتگو با خبرنگاران: جایگاه تبریز در اتاق بازرگانی ایران خالی است/ تک تک اعضا، بازوان فکری و اجرایی اتاق هستند/ توسعه و پویایی اتاق بازرگانی تبریز با حضور افراد توانمند و کارآمد

جمشید برزگر با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی بزرگترین تشکل اقتصادی و پارلمان بخش خصوصی بوده و با حضور افراد تأثیر گذار به جایگاه واقعی خود می رسد، گفت: از تمام ظرفیت های قانونی برای ارتقای جایگاه اتاق استان در سطح ملی استفاده خواهم کرد و در این راستا باید همه تشکل ها به عنوان […]

image_pdfimage_print

جمشید برزگر با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی بزرگترین تشکل اقتصادی و پارلمان بخش خصوصی بوده و با حضور افراد تأثیر گذار به جایگاه واقعی خود می رسد، گفت: از تمام ظرفیت های قانونی برای ارتقای جایگاه اتاق استان در سطح ملی استفاده خواهم کرد و در این راستا باید همه تشکل ها به عنوان بازوان اجرایی و فکری اتاق، به مشارکت خوانده شوند.

اختصاصی اعتدال پرس/ در گرماگرم بازار تبلیغاتی داغ هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تبریز و رقابت تنگانگ افراد و گروه های مختلف با سلایق و نظرات متفاوت، برخی کاندیداها هستند که از چهره های شاخص استان و حتی کشور به شمار آمده و جایگاه و کارنامه مدیریتی شان، نشان از شانس بالای آنان برای حضور در ترکیب اتاق بازرگانی تبریز دارد.

از جمله این کاندیداهای مطرح که شواهد موجود نشان از شانس بالای انتخاب وی و گزینه اول ریاست اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز دارد، مهندس جمشید برزگر است.

فردی که دارای مدرک کارشناسی عمران و ارشد مدیریت بوده و تاسیس شرکت بتن محاسب درسال ۱۳۶۲، تاسیس شرکت بتن کاوه آذربایجان در سال ۳۷۲ ، تاسیس کارخانه گچ شهریار، رییس هیات مدیره شرکت دژ بتن آذربایجان، سهامداری شرکت تولیدی وزین چوب، دریافت چندین مجوزبهره برداری از معادن گچ ، آهن ، مس و سنگ ، رییس هیات مدیره و سهامدار شرکت آبادگران سهند، سهامداری کنسرسیوم سهند آب آذربایجان، رییس هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان آذربایجان شرقی از بدو تاسیس تاکنون و عضو موسس و نائب رییس هیات کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران را در رزومه کاریش دارد.

برزگر ۴

به گزارش اعتدال پرس، جمشید برزگر رئیس هیئت مدیره کانون انبوه سازان ایران و کاندیدای حضور در انتخابات پیش روی اتاق بازرگانی استان با حضور در جمع اصحاب رسانه، برنامه های خود برای ارتقای جایگاه فعلی اتاق بازرگانی استان را تشریح کرد و گفت: جایگاه فعلی اتاق بازرگانی نمایانگر نقاط ضعف این اتاق در سال های گذشته است و باید تیم بعدی مدیریتی اتاق به فکر ارتقای جایگاه اتاق در کشور باشد.

جایگاه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی در شأن استان نیست

وی با تاکید بر اهمیت بخش خصوص و فعالان اقتصادی در توسعه کشور، گفت: برای داشتن اتاق پویا و اثرگذار، باید از تک تک اعضای اتاق بازرگانی به عنوان بازوان فکری و اجرایی کمک گرفت اما آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم خلاف این را نشان می دهد.

مهندس برزگر افزود: در هر کاری باید از اهل فن آن کار استفاده کرد و ما برای پویای اتاق می بایست از اهل فن و کارشناسان خود بخش خصوصی کمک بگیریم و باید قدر نیروهای خود را بدانیم.

کاندیدای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی تبریز در گروه معدن، با انتقاد از خالی بودن جایگاه تبریز در اتاق ایران گفت: باید شان واقعی اتاق تبریز را احیاء کنیم و در اتاق ایران کرسی در شان نام آذربایجان بدست آوریم. وی با اشاره به ارتباطات خود در دیگر استانها گفت: بنده از این ظرفیت برای ارتقاء جایگاه تبریز و بدست آوردن کرسی در اتاق ایران استفاده خواهم کرد.

فقط گفتگو و تعامل

برزگر با انتقاد از عملکرد اتاق بازرگانی استان در دوره های گذشته گفت: برای برون رفت از وضعیت فعلی، فقط با گفتگو و تعامل می توان مشکلات و نارضایتی های موجود را حل کرد و شیوه های قبلی جواب نداده است. وی ادامه داد: شکوفایی اقتصادی و توسعه استان با افزایش تعامل با همه تشکلها و فعالان بخش خصوصی استان امکان پذیر است.

شرط و شروط عجیب یکی از ائتلاف ها

جمشید برزگر شعار انتخاباتی خود را «تدبیر، تحول و توسعه» بیان کرد و گفت: از کسی درخواستی مبنی بر قرار گرفتن در لیستی ائتلافی نکرده ام ولی در عین حال، با حسن ظن دوستان در چند لیست ائتلافی حضور دارم.

وی افزود: البته یکی از ائتلاف های موجود، نام بنده را در لیست خود گذاشته و شرط و شروط عجیبی تعیین کرده بودند که بنده تماس گرفته و ضمن تشکر، خواستار حذف نام خود از این لیست شدم چراکه بنده معتقد به “امربر” شدن اعضای اتاق و جمع کردن سیاهی لشکر به اسم ائتلاف نیستم و معتقدم تک تک اعضای منتخب اتاق باید افراد مستقل و صاحب اندیشه بوده و در تمام امورات اتاق اعمال نظر کنند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه «امربر نیست» و در لیست ائتلافی ۲۰۲۰ حضور ندارد، افزود: نگاه آمرانه را نمی پذیرم و در جمعی که تحمل شنیدن سخن غیر خود را نداشته باشند حاضر نمی شوم.

نباید همه تقصیرها را گردن حاج رحیم صادقیان انداخت

مهندس برزگر هجمه های صورت گرفته به رحیم صادقیان رئیس اتاق بازرگانی تبریز با هدف کسب آرا بیشتر را کاری غیر اخلاقی و دور از انصاف دانست و گفت: نباید همه تقصیرها را گردن یک نفر انداخت چراکه همه اعضای اتاق و بخصوص هیئت رئیسه آن در مشکلات بوجود امده سهیم هستند چراکه اینها بجای قهر یا سکوت، باید به موقع واکنش نشان می دادند.

وی با انتقاد از حضور ضعیف و نقش آفرینی غلط نماینده اتاق بازرگانی ایران در شوراهای عضو آن و انفعال در جلسات تصمیم گیری کلان از جمله جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس و شورای گفتگو، گفت: باید اتاق در این جلسات حضور مقتدرانه داشته و از بخش خصوصی محکم دفاع کند.

رئیس هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن ایران با بیان دستاوردهای فراوان این کانون در رشد و توسعه اقتصادی کشور، به فعالیتهای برونمرزی کانون انبوه سازان اشاره کرد و انرا مایه افتخار و ارزآوری فراوان برای کشور دانست.

وی گفت: در مدت حضور در کانون انبوه سازان، برنامه های ملی زیادی برای توسعه اقتصادی کشور از طرف کانون و خودم ارائه داده ام که سند ملی و راهبردی بخش مسکن کشور و نوسازی بافتهای فرسوده از جمله برنامه های پیشنهادی ما است که تصویب و به اجرا درآمده است.

ساکت نخواهم بود

برزگر ۶جمشید برزگر با بیان اینکه جرأت استعفا از مقام خود را دارد، افزود: اگر بنده رئیس اتاق باشم و پس از گذشت یکسال برنامه های خود را به سرانجام نرسانده باشم و نتوانم بیلان مناسبی را به اعضا ارائه کنم، قطعا استعفا میدهم تا فرد توانمند دیگری برنامه های اتاق را برنامه ریزی و هدایت کند.

وی با تاکید بر افزایش ارتباطات رسانه ای اتاق گفت: متاسفانه تابحال اتاق حصار محدودی دور خودش کشیده و از نقش رسانه ها در شناسایی خلاهای موجود و پیشبرد اهداف خود غفلت کرده است. وی در این خصوص، برگزاری جلسلات ماهانه با رسانه ها همچون جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت را پیشنهاد داد.

اتاق بازرگان تبریز جامعیت و جذبه لازم را ندارد

در ادامه این نشست، مهندس برزگر در پاسخ به سوال اعتدال پرس مبنی بر اینکه آیا تعداد نفرات عضو اتاق و حائزین رای در انتخابات با حجم انبوه فعالان اقتصادی و عظمت و قدمت آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد تناسب دارد، تصریح کرد: در حال حاضر از بین فعالان بخش های مختلف اقتصادی در استان تنها ۱۴۰۰ نفر عضو اتاق هستند که از این جمع، ۹۸۶ عضو دارای حق رأی در این انتخابات هستند و این تعداد نشانگر آن است که اتاق نتوانسته خدمات مناسبی در اختیار فعالان اقتصادی قرار داده و از جامعیت و جذبه لازم برخوردار نیست.

بخش خصوصی قدرتمند است که می تواند حمایت های دولتی را جذب کند

چهره ماندگار مدیریت در بخش صنعت و معدن در سال ۱۳۹۳، با اشاره به اینکه خواسته بخش خصوصی عدم دخالت دولتمردان و سیاسیون در انتخابات است و آنها بایستی صرفا نقش حمایتی و نظارتی داشته باشند، چراکه بخش خصوصی خودش توانایی اداره کردن امور خود را دارند و نیازی به دخالت مستقیم دولت نیست.

مهندس برزگر افزود: در این زمینه طی جلسه ای که با آقای استاندار داشتم وی صراحتا عدم دخالت خود در اتاق را به بنده اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص نقش دولت در موفقیت اتاق گفت: اگر اتاق قوی باشد خواهد توانست همه مشکلات و موانع را رفع کند و این امر نیازمند حضور افراد شاخص و قوی در ترکیب اتاق است.برزگر ۷

کاندیدای حضور در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز افزود: در شرایط فعلی تنها راه حل برون رفت از رکود اقتصادی کاهش اقتصاد دولتی است و باید سهم اقتصاد دولتی را از ۸۰% به ۲۰% برسانیم که این امر نیز با اهتمام به بخش خصوصی محقق خواهد شد.

مهندس جمشید برزگر ، ارمغان آور« تدبیر، تحول و توسعه»

مهندس برزگر « تدبیر، تحول و توسعه » را شعار انتخاباتی خود اعلام کرد و افزود: ارتقاء جایگاه تشکل های صنفی و حرفه ای ، اهتمام واقعی به توان مدیریتی و اجرایی بخش خصوصی ، توجه به برنامه های کلان ،عملیاتی و توسعه محور، تاکید بر عدم بخشی نگری و توجه به توسعه همه جانبه، ایجاد تحول در رویکرد تصمیم گیری و نظام مدیریتی اتاق بازرگانی ، ارتقاء جایگاه اتاق بازرگانی تبریز به عنوان اتاق شهر اولین ها در اتاق ایران، فعال نمودن کمیسیون های تخصصی اتاق با حضور تشکل های صنفی و حرفه ای و کارشناسان و صاحب نظران متخصص و تاکید بر ارائه گزارش عملکرد سالانه اتاق بازرگانی از اهم برنامه های بنده در اتاق بازرگانی تبریز خواهد بود.

رئیس انجمن انبوه سازان استان ادامه داد: همچنین اهتمام به افزایش صادرات خدمات و کالاهای تولیدی استان، تلاش برای رفع مشکلات و موانع رونق در بخش های بازرگانی صنعت ، معدن ، کشاورزی و خدمات ، رایزنی و تعامل با نهادهای دولتی در خصوص جذب اعتبارات و امکانات ، اثر بخشی در تدوین و تصویب قوانین و آیین نامه های کشوری و استانی، تلاش برای اصلاح و بهبود موانع قانونی و دست و پاگیر حوزه تولید و استفاده از نیروهای مجرب در جهت فعال سازی ارکان تاثیر گذار اتاق نظیر روابط عمومی و امور بین الملل و… از دیگر اهداف بنده در اتاق بازرگانی تبریز خواهد بود.

برزگر در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: تجربه سال های متمادی فعالیت در حوزه تولید مسکن ، ساختمان و فرآورده های معدنی ثابت نموده که صنعت مسکن به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور وابسته و نیازمند به تولیدات و مواد اولیه در بخش های مختلف به ویژه معدن و کشاورزی است و رونق در بخش معدن و کشاورزی قطعا موجب رونق و شکوفایی در سایر حوزه های صنعتی ، بازرگانی و اقتصادی از جمله مسکن و ساختمان خواهد بود.برزگر ۷ جعفری

گفتنی است مهندس بشیر جعفری از کاندیداهای اتاق بازرگانی تبریز یکی دیگر از حاضرین در این نشست بود که طی سخنانی با اشاره به سوابق و تجارب ممتد خود در بخش کشاورزی و اقدامات وِیژه خود در پیگیری و تصویب حمایتهای قانونی از این بخش گفت: بخش کشاورزی حوزه بسیار وسیعی بوده و از زیر بخش های متعددی تشکیل شده است لذا می بایست کاندیداهای این بخش در اتاق بازرگانی افراد جامع و متخصص واقعی در این حوزه بوده و اشراف کامل و جامع نسبت به مسایل و مشکلات متعدد حوزه کشاورزی داشته باشند.

وی که مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان می باشد، ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه کشاورزی استان در سطح کشور، افزود: بنده به نمایندگی از بیش از ۱۰۰ تشکل و مجموعه تحت پوشش این صندوق در انتخابات نامزده شده ام.

این فعال اقتصادی و عضو کمیته احیاء دریاچه ارومیه گفت: می توان از ظرفیت اتاق بازرگانی تبریز در امر احیاء دریاچه ارومیه کمک گرفت و بنده در این خصوص برنامه هایی دارم.

حضور سرزده نجفی و دبیری و اعلام حمایت از جمشید برزگر/ حضور چهره های ملی و توانمند موجب ارتقاء جایگاه اتاق تبریز می شود

گزارش اعتدال پرس حاکی است، در دقایق پایانی این نشست، صادق نجفی به همراه شهرام دبیری در دفتر مهندس برزگر حاضر شده و حمایت خود را از وی در این انتخابات اعلام کردند.

شهردار تبریز، با تاکید بر اینکه باید افرادی در این اتاق حضور داشته باشند که بتوانند جایگاه واقعی اتاق بازرگانی تبریز را احیاء کنند، گفت: توصیه من به اعضای اتاق این است که فعالین اقتصادی واقعی و چهره های شاخص و ملی را که توانند اثرگذار باشند، انتخاب کنند.

نجفی گفت : دلیل حمایت بنده از فرد توامند و برجسته ای چون جمشید برزگر سوابق ممتاز وی در عرصه های اقتصادی و شناخته شدن وی در سطح ملی است و باید افرادی در پارلمان بخش خصوصی انتخاب شوند که بتوانند در کنار شهرداری کمک حال توسعه و آبادانی شهر باشند.

دکتر دبیری رئیس شورای شهر تبریز نیز با تاکید بر لزوم حضور چهره های شاخص و ملی در اتاق بازرگانی تبریز، حضور فرد باتجربه و کارآمدی چون مهندس برزگر را موجب شکوفایی و اعتلای این اتاق دانست.

مطالب مرتبط با این خبر:

کاندیدای اصلی ریاست اتاق بازرگانی تبریز کیست؟/ برزگر، نامی آشنا در صنعت تبریز و ایران

حمایت شهردار و رئیس شورای شهر تبریز از جمشیدبرزگر/ حضور چهره های ملی و توانمند موجب ارتقاء جایگاه اتاق بازرگانی تبریز می شودبرزگر ۱برزگر ۲

انتهای خبر