شیراز گوی سبقت را از تبریز ربود/ توضیح استاندار درباره تعویق احتمالی سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی: هنوز احتمال سفر در اردیبهشت ماه وجود دارد

در حالیکه قرار بود آذربایجان شرقی مقصد سفر استانی قریب الوقوع رئیس‌جمهور شود، دیروز اعلام شد روحانی در شانزدهمین سفر استانی دولت این هفته به استان فارس سفر می‌کند. به گزارش اعتدال پرس، هفته پیش برخی مسئولان استان و نهاد ریاست جمهوری از سفر استانی روحانی رییس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی در […]

image_pdfimage_print

در حالیکه قرار بود آذربایجان شرقی مقصد سفر استانی قریب الوقوع رئیس‌جمهور شود، دیروز اعلام شد روحانی در شانزدهمین سفر استانی دولت این هفته به استان فارس سفر می‌کند.

به گزارش اعتدال پرس، هفته پیش برخی مسئولان استان و نهاد ریاست جمهوری از سفر استانی روحانی رییس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی در اردیبهشت ماه خبر داده بودند. برخی منابع نیمه اول اردیبهشت و برخی منابع دیگر ۲۰ اردیبهشت را تاریخ این سفر اعلام کرده بودند اما شیراز گوی سبقت را از تبریز ربود و روحانی رئیس‌جمهور کشورمان چهارشنبه این هفته ۹ اردیبهشت به استان فارس سفر می‌کند و با توجه به اینکه رئیس جمهور در ماه حداکثر به یک استان سفر می کند لذا سفر کاروان تدبیر و امید به احتمال زیاد خرداد ماه یا بعد از آن خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در توضیحات کوتاهی در این خصوص گفت: زمان دقیق سفر رئیس‌جمهور به استان هنوز مشخص نشده است اما احتمال حضور ایشان و هیئت دولت در استان در اردیبهشت ماه منتفی نیست.

اسماعیل جبارزاده در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در سفری که چند روز پیش آقای صالحی، مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری به تبریز داشتند گفتند ما زمان سفر را تعیین نمی‌کنیم بلکه قصدمان آماده‌سازی مقدمات سفر ایشان با همکاری مدیریت اجرایی استان است.

وی با بیان اینکه زمان دقیق سفر را نهاد ریاست جمهوری تعیین خواهد کرد، افزود: باید در فرصتی که داریم پروژه‌های مهم استان را در تمام شهرستان‌ها اولویت‌بندی و مطرح کنیم تا بتوانیم از حضور هیئت دولت نهایت بهره را برده و بیشترین میزان اعتبار را برای ساماندهی پروژه‌های تاثیرگذار در پیشرفت و توسعه استان، جذب کنیم.

گزارش اعتدال پرس حاکی است با توجه به اینکه قطعی شدن سفرهای استانی رئیس جمهور منوط به انجام بررسی های نهایی توسط تیم اعزامی نهاد ریاست جمهوری به استان و اخذ تاییدیه های مختلف توسط مسئولان معاوت اجرایی نهاد ریاست جمهوری است لذا به نظر می رسد این تیم انجام سفر به آذربایجان شرقی در اردیبهشت ماه را تایید نکرده است.

گفتنی است حضور مسئولان امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری به تبریز در روز یکشنبه هفته پیش و برگزاری جلسه هماهنگی سفر در استانداری، همزمان شد با دو تجمع اعتراض آمیز کارگران ماشین آلات تراکتور سازی و نیروگاه برق تبریز مقابل استانداری و ساختمان برق منطقه ای و نیز تهدیدات معلمان به ادامه اعتراضات صنفی هفته های اخیر خود در استان.

بعد از سفر هفته پیش این هیئت، شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد برای بررسی سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی شخصا به تبریز سفر خواهد کرد.

مصطفی مولوی از مسئولان ارشد ستاد روحانی در استان آذربایجان شرقی، چند ماه قبل طی مصاحبه ای اظهار داشته بود که انجان نشدن سفر استانی دکتر روحانی رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی به علت عدم تحقق وعده های وی در استان توسط مسئولان می باشد.

این خبر:

گفتگو با مصطفی مولوی، فعال سیاسی اصلاح طلب: عدم حضور رییس جمهور در آذربایجان شرقی به خاطر عملی نشدن تعهداتش در استان است!

انتهای خبر