انتقاد حزب اعتدال وتوسعه آذربایجان شرقی از سکوت مراجع نظارتی درخصوص ظهور تشکلهای با تشابه اسمی اعتدال و توسعه در استان

شورای استانی حزب اعتدال و توسعه آذربایجان شرقی با صدور بیانیه ای، ضمن انتقاد از  سوء استفاده انتخاباتی از عنوان این حزب اعلام کرد که هیچ گونه رابطه تشکیلاتی و سازمانی با تشکل هایی که تشابه اسمی باحزب دارند را نداشته و مواضع و دیدگاه های آنان الزاما مورد تایید حزب نمی باشد.

انتقاد حزب اعتدال و توسعه آذربایجانشرقی از سکوت مراجع نظارتی بر تشکلهای با تشابه اسمی اعتدال و توسعه دراین استانبه گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، متن بیانیه حزب اعتدال و توسعه به شرح ذیل می باشد ؛

بنام خدا

مردم شریف و آگاه، فعالان سیاسی ، تشکل ها و احزاب سیاسی استان آذربایجان شرقی

حزب اعتدال و توسعه استان با تشکیلاتی سازمان یافته ؛ منسجم و قوی؛ قانون مند در چهارچوب قوانین احزاب توانسته است گامهای بلند و استوار در راستای تحقق آرمان های حزبی خود که همانا نهادینه شدن گفتمان اعتدال در  جامعه است بردارد.

شورای استانی حزب اعتدال و توسعه آذربایجان شرقی در طول مدت فعالیت حزبی و تشکیلاتی خودمصمم و معتقد به اصولی بوده تا بتواند همچنان بعنوان نماد و الگوی یک حرکت اعتدالی در سپهر سیاست استان باقی و پایدار بماند.

۱_اعتقادبه خرد جمعی در تصمیم گیریهای حزبی و سیاسی.

۲_ اتکا به عقلانیت؛ علم و آگاهی و تدبیر در حرکت های سیاسی و حزبی.

۳_اعتقاد به اصلاحات تدریجی و مداوم نه جهشی در خط و مشی حزبی و سیاسی.

۴_ اعتقاد به سیاست ورزی اخلاق مدار و علمی در رقابت های سیاسی و حزبی.

۵_عدم اعتقاد به هوچی گری سیاسی، فرافکنی تنش زا و حرکت های پوپولیستی در رقابت های سیاسی و انتخاباتی.

متاسفانه امروز در آستانه انتخابات تشکلهایی نو ظهور شکل یافته اند که اسامی نسبتا نزدیک به حزب اعتدال و توسعه برای خود برگزیده اند و این تشابه اسمی اولا موجب اخلال در روند عملکرد تشکیلاتی و رسالت حزبی، حزب اعتدال و توسعه گردیده است و ثانیا در بین مردم و فعالین سیاسی استان موجب سردرگمی نگرشی و جریانی شده است. بنابر این در این مقطع زمانی حساس که شبه تشکل های فصلی و انتخاباتی نیز رونق قابل توجهی دارند ، سکوت مراجع نظارتی بر تشکل ها نیز مزید بر علت اند .

لذا ضمن احترام به سایر احزاب ، تشکل ها، گروه ها، سلایق و فعالان قانونمندسیاسی ، شورای استانی حزب اعتدال و توسعه آذربایجان شرقی بعنوان یک حزب شناسنامه دار با قدمتی شانزده ساله و مستقل اعلام می دارد: هیچ گونه رابطه تشکیلاتی و سازمانی با تشکل هایی که تشابه اسمی باحزب دارند را نداشته و مواضع و دیدگاه های آنان الزاما مورد تایید حزب نمی باشد.