آقایون برق تبریز را قطع کنید اما با برنامه!

نتیجه تصویری برای توزیع نیروی برق آذربایجان با اعلام مکرر مسئولان در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان و توزیع برق تبریز در همایش ها، و مناسبت های خاص مبنی بردستیابی به توان بالا در تولید نیرو در سنوات گذشته و خاتمه برنامه خاموشی‌های ساعتی در فصل گرما در صورت داشتن مصرف استاندارد، اما متاسفانه در اولین ماه تابستان سال ۹۷ و با آغاز فصل گرما دوباره شاهد همان خاموشی‌هایی بدون اطلاع رسانی که از گذشته به ارث رسیده هستیم.

قطع برق امروز و پیش رو حکایت از این فرآیند تلخ را دارد که شرکت توزیع نیروی برق تبریز توانایی لازم برای تولید و تامین برق مردم تبریز را نداشته و ندارد و اگر هم دارد دچار بی برنامگی و روزمرگی هست.

هیچ کس منکر عواقب تحریم ها نیست اما ، بطور قطع نیروگاه‌های از رده خارج یا کم توان همچنان باید با توان ۴۰ -۳۰سال گذشته خود، برق شهرهایی را تامین کنندکه امروزه به ابر شهر صرفا از نظر مصرف و جمعیت تبدیل شده اند و بدون زیر ساخت های لازم، فقط نام کلانشهر را یدک می کشند !

دراین اثنا جای این سوال از مسولان برق خالی هست که چرا “شرکت توزیع نیروی برق تبریز” برای قطع طولانی مدت برنامه اطلاع رسانی ندارد ؟ آیا بهتر نیست با اطلاع رسانی قبل از قطع برق مناطق و محلات مردم را در جریان بگذارند .

نتیجه تصویری برای توزیع نیروی برق آذربایجان
امروزه بیش از ۹۰ درصد زندگی مردم وابسته به برق هست ، خودرویی که در پارکینگ مانده و درب پارکینگ با ریموت باز می شود در نبود برق تکلیف چیست ؟مناطقی که به علت عدم فشار آب از پمپ برای انتقال آب به طبقات استفاده می کنند تکلیف چیست؟ حوادث غیر مترقبه با عدم مدیریت متاسفانه در کشور ما خلط مبحث می شود .

بیمارانی که زیر دستگاه جراحی ، سونوگرافی یا رادیولوژی هستند و برق اضطراری ندارند چه باید بکنند؟ پمپ بنزین هایی که به علت قطع برق شاهد صف های طویل و عریض هستند و رانندگان مضطربی که برای تامین نان شکم گرسنه خانواده خود دست به گربیان هستند در این میان تکلیف شان چیست ؟

کلاس ها ومراکز آموزشی در این هوا و دمای بالای ۴۰ درجه ! و بیمارانی که در آسانسورها گرفتارند!

البته ذکر این مطلب نیز ضروری هست مدیران فرااستانی و نمایندگان محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم بهتر است به این تبعیض ورودکنند که چرا میزان تولید برق در مجموع سه استان ،آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل که مجموعا حدود ۳۰۰۰ مگاوات است کمتر از نصف استان اصفهان می باشد و میزان تولید برق نیروگاه های آن استان قریب به ۷۰۰۰ مگاوات است ؟ یعنی بیش از دو برابر منطقه آذربایجان . این همه تبعیض ناشی از چیست ؟!

و هزارن چرایی دیگر؟

آیا این عدم اطلاع رسانی نیز کار دشمن هست؟ و ترامپ در آن نقش دارد؟ تا کی باید مردم بی خبر از همه چیز چوب بی تفاوتی مسولان را بخورند؟!!!
در پایان ضمن تشکر مجدد از زحمات مسولان نسبت به تامین برق تبریز،از روابط عمومی محترم شرکت توزیع برق تبریز نیز انتظار می رود با ورود به این مقوله حداقل این خلاء اطلاع رسانی رابه موقع رفع نمایند .

*  محمدرضا ایازی