کاشت انبوه ۱۰ هزار اصله درخت در شهرک خاوران از ابتدای سال۹۹

نهال کاری منطقه 9

شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: اراضی مستعد و حاشیه ای مشرف به شهرک خاوران، در آینده نزدیک تحت کاشت انبوه انواع درختان متناسب قرار می گیرد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، بهرام نسیانی در حاشیه بازدید از روند عملیات کاشت نهال در ۶۵ متری خاوران اظهار داشت: در ادامه نهضت کاشت ۱ میلیون اصله درخت در  تبریز، مسیر ۶۵ متری یا همان کریدور شمال به جنوب خاوران در منطقه۹، توسط تلاشگران فضای سبز انبوهکاری می شود.

شهردار منطقه۹ افزود: کاشت این مسیر با ۱۲۰۰ اصله درخت نارون (قره آغاج بومی) که درختی منحصر بفرد و مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط آب و هوائی است و بطول۷ کیلومتر(بصورت رفت و برگشت) در حال اجرا است.

نسیانی با اشاره به تلاشهای ارزنده ی این منطقه در حوزه ی فضای سبز خاطرنشان کرد: ارتقای کمی و کیفی فضای سبز منطقه۹ به منظور استفاده بهینه شهروندان محترم ازاهم اهدافی است که در این حوزه دنبال می شود و کاهش سرانه مصرف آب و جایگزینی سطوح چمنکاری با کاشت گونه های مناسب و مقاوم از جمله ی موارد مورد تأکید در این عملیات است.

شهردار منطقه۹ در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای سال۹۹ و در این مدت سپری شده، تعداد ۱۰هزاراصله درختچه و درخت در سطح حوزه ی استحفاظی منطقه۹ کاشت شده و مقرر شده با پیش بینی های صورت گرفته اراضی مستعد و حاشیه ای مشرف به شهرک خاوران، در آینده نزدیک تحت کاشت انبوه انواع درختان متناسب قرار گیرد.