استاندار آذربایجان شرقی در دیدار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستا تاکید کرد: تغییر و تحول در مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه شستا

تغییر و تحول در مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه شستا

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت هشت شرکت زیرمجموعه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) در استان، خواستار نوسازی صنایع، توسعه واحدها و تغییر و تحول در مدیریت آنها و انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید با توجه به مزیت‌های استان توسط این مجموعه شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، عابدین خرّم روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، اظهار داشت: شرکت‌های وابسته به شستا که در استان فعالیت دارند، عمدتاً شرکت‌های سودده و قدرتمندی هستند که در وضعیت اقتصادی استان تأثیر به سزایی دارند.
 
وی، فرسودگی صنایع و ماشین‌آلات را مهم‌ترین مشکل این شرکت‌ها عنوان کرد و خواستار اهتمام ویژه شستا به نوسازی این صنایع و افزایش بهره‌وری آنها شد.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تغییر و تحول در مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه شستا هم‌ راستا با سیاست‌ها و خط مشی دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: مدیریت استان آماده هرگونه همکاری برای رشد و بالندگی این شرکت‌ها و نقش‌آفرینی آنها در روند توسعه استان است.
 
وی با اشاره به مشکلات نیروگاه برق تبریز، بر توسعه و تکمیل ظرفیت این واحد و تحول در عملکرد آن تأکید کرد و خواستار اهتمام جدی شستا برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق در استان شد.
 
خرّم همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری شستا در حوزه دامپروری در مناطق مرزی استان، گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی، این حوزه مستعد سرمایه‌گذاری پایدار است.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی هم در این دیدار هدف از سفرهای استانی خود را بررسی فعالیت واحدها و شرکت‌های زیرمجموعه شستا و امکان‌سنجی استفاده از ظرفیت‌های استانی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام کرد و گفت: معتقدیم که فضای سرمایه‌گذاری باید مبتنی بر مزیت‌ها و ظرفیت‌ها باشد و در غیر این صورت به نتیجه نخواهیم رسید.
 
ابراهیم بازیان افزود: بر همین اساس، توجه به سند آمایش استان‌ها در دستور کار است و در این راستا، هیأتی مرکب از هولدینگ‌های ۹ گانه شستا، ظرفیت‌های استان‌ها را بررسی کرده و ضمن مذاکره با مسوولان استانی، نتیجه کار خود را به تفاهم‌نامه‌ای میان شستا و استانداران تبدیل می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها، سند ارتباط و تعامل شستا با استان‌هاست، افزود: بخشی از این سند مربوط به توسعه فعالیت‌های موجود، بخشی برای فعالیت‌های جدید و بخشی هم برای کارهای ویژه‌ای است که شستا می‌تواند در استان انجام دهد.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی همچنین به ظرفیت‌های مناسب آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و از برنامه‌ریزی این شرکت برای نوسازی صنایع، تغییر و تحول در مدیریت واحدهای وابسته، افزایش ظرفیت تولید در حوزه صنایع دارویی و نوسازی و رفع آلایندگی نیروگاه تبریز خبر داد.