دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه از سال گذشته تا امسال بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از توان خودروسازی کم شده است، گفت: من به صراحت می گویم که هم دولت گذشته و هم این دولت دارند دست در جیب سهامداران خودروسازی میکنند که به قول معروف کار خلاف شرعی است. به گزارش اعتدال […]
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه از سال گذشته تا امسال بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از توان خودروسازی کم شده است، گفت: من به صراحت می گویم که هم دولت گذشته و هم این دولت دارند دست در جیب سهامداران خودروسازی میکنند که به قول معروف کار خلاف شرعی است.
به گزارش اعتدال پرس، احمد نعمتبخش در گفتوگو با «جوانآنلاین» در خصوص اینکه آیا شاهد کاهش قیمت خودرو در آینده هستیم، اظهارداشت: کاهش قیمتی وجود ندارد چرا که ما در سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان زیان داشتیم که امسال هم تا امروز بیش از هزار میلیارد تومان زیان کرده ایم معنی اش آن است که ایران خودرو ۶ ماهه اول ۴۵۰ میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کرده و سایپا هم ۲۷۳ میلیارد تومان، بنابراین فقط زیان کردهایم.
وی با ابراز خرسندی از لغو تحریم ها که در آینده به طور کامل برداشه شود، افزود: برداشته شدن تحریم ها کمک می کند که یک مقداری هزینه های ما کاهش یابد برای اینکه اقلامی که ما از خارج برای تولید خودرو وارد می کردیم به دلیل تحریم و برای انتقال پول مجبور بودیم چند کشور را دور بزنیم در نتیجه اگر این تحریمها برداشته شود این مشکل را نداریم و در اقلام وارداتیمان کاهش هزینه خواهیم داشت ولی اگر تصور کنید قیمت خودرو پایین می آید اینگونه نیست برای اینکه زیان ما فقط مقداری جبران میشود.
دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: یکی از محاسن برداشتن تحریمها تسریع در توسعه محصول خودروهای جدید است به عنوان نمونه سایپا سراتو را با کره تمام کرده بود و ۴۸ دستگاه قطعاتش هم در داخل سایپا تولید شد اما دیگر متوقف شد و در حال خاک خوردن است.
نعمتبخش ادامه داد: رفع تحریمها باعث سرعت بخشیدن به توسعه محصولاتمان می شود و همان طور که در استراتژیک صنعت خودرو پیش بینی کرده ایم که در افق ۱۴۰۴ پنج عدد پلات فرم جدید داشته باشیم که سه تای آن با خارجی ها خواهد بود که یا همراه باشیم یا تحت لیسانس و از هر پلات فرمی هم ۵ تا خودرو جدید می گیریم.
وی اضافه کرد: پیش بینی ما در افق ۱۴۰۴، ۲۵ خودروی روز است که به استناد همین امر یکی از پیش بینی هایمان این است که سه میلیون خودرو تولید کنیم که یک میلیون آن باید صادر شود.
دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه این تحریم ها باعث شد توسعه محصول متوقف شود که با رفع تحریم ها سرعت می بخشد، گفت: قطعاتی مانند ایربک، ای سی یو که از خارج می آید هزینه هایشان کمتر می شود که ما زیانمان یک مقداری کاهش می یابد.
نعمت بخش در خصوص واردات خودرو نیز اظهار بی اطلاعی کرد و بیان داشت: من دبیر تولیدکنندگان داخلی خودرو هستم و به نظر می رسد خودروهای خارجی با توجه به اینکه کسی به آنها فشار نمی آورد که قیمت پایین محصولاتشان را بفروشند و بر اساس قیمت تمام شدهشان یک سودی به آن اضافه می کنند و می فروشند یک مقداری قیمت هایشان باید پایین بیاید.
وی با بیان اینکه جنگ و دعوای ما با دولت همین است که تولیدات داخلی را ما باید به قیمت تمام شده عرضه می کردیم، افزود: از سال گذشته تا امسال بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از توان خودروسازی کنده شده و من به صراحت می گویم که هم دولت گذشته و هم این دولت دارند دست در جیب سهامداران خودروسازی میکنند که به قول معروف کار خلاف شرعی است و قانونگذار هم در برنامه پنجم توسعه در تبصره ۲ ماده صد و یک گفته است که اگر دولت تکلیف کند که قیمت یک کالایی کمتر از قیمت معمول و تمام شده یک کالا باشد باید کمک زیان دهد ولی ما می بینیم که دولت هم متاسفانه وضع ریالیاش خوب نیست و تا حالا هم هیچ کمکی به ما نکرده است.
دبیر انجمن خودروسازان عنوان کرد: جمع بندی ما این است که با توجه به اینکه کسی برای قیمت خودروهای خارجی به آنها فشار نمی آورد و آنها بر اساس قیمت تمام شده یک سودی روی محصول می کشند و سپس عرضه می کنند با توجه به کاهش تحریم ها باید کاهش قیمت را به همراه داشته باشد ولی خودروهای داخلی خیر چرا که تمام ابزار تشکیل دهنده یک خودرو مانند ورق آلومینیوم، فولاد، مواد پلیمری و لاستیک قیمتش سه تا چهار برابر شده است ولی خودرو ۲ و دو دهم برابر شده است یعنی تمام اعضای تشکیل دهنده خودرو بیشتر از سه برابر شده و خودرو ۲.۲ برابر است و به همین دلیل است که ما داریم زیان می کنیم.
نعمتبخش با اشاره به اینکه اگر این اقلام در دراز مدت پایین بیاید که البته زمان بر است، تصریح کرد: اگر ما از زیان خارج شدیم و یک سودی هم بردیم قطعا قیمت خودرو پایین می آید که البته به نظر می رسد به این زودی ها نخواهد بود و قطعا تا یک سال آینده این اتفاق نمی افتد.
ایمان
تاریخ : ۳۰ - بهمن - ۱۳۹۴
من خودرو نمیــــــــــــــــــــــــــــــخرم / نمیخرم / نمیخرم/ تا بسوزه ………… خودروسازها
داودکاوسی
تاریخ : ۲۶ - مرداد - ۱۳۹۴
تقصیره مردومه اقا مگه نمیگید گرونه خب نخرید….بزارین بمونه بیخه ریشه صاحابش والا
ناشناس
تاریخ : ۲۳ - مرداد - ۱۳۹۴
خوبه خودش داره میگه با لغو تحریم ها برای خودشون تولید با قیمت کمتر و راحتتر میشه و جالب اینجاست که میگه ولی قیمت کاهش پیدا نمیکنه !!! حالا چرا ؟ چون ضرر کردن میخوان جبران بشه … اخه ۱) قیمت تموم شده ماشیناتون که لو رفت امکان نداره ضرر بدین ۲) گیرم ضرر بدین خوب مرتیکه حالا که ارزون تر میشه تو نباید گرون تر بدی تا ضررت جبران شه باید قیمت حقیقی رو بدی .
کیا شدن رییس فکرشون مثل یه بقالیه
حميد
تاریخ : ۱۷ - مرداد - ۱۳۹۴
سلام‘ انتقاد خوبه ولی این آقایون گوش شنوا ندارن. ما باید متحد باشیم و خرید این خودروهای بی کیفیت و گران رو تحریم کنیم. با این کار مطمئن باشید نتیجه میگیریم.
هاشم پور
تاریخ : ۱۶ - مرداد - ۱۳۹۴
به نظر می آید دولت آقا احمدی نجات بهتر بود
ساسان
تاریخ : ۱۵ - مرداد - ۱۳۹۴
اقای نعمت بخش نسبتا محترم!! فقط بگو چقد بخوری سیر میشی؟ اصلا سیر میشی؟ مگه داریم؟؟ دروغ میگی ضرر کردی حتی اگه فرض محال راستم بگی بیجا میکنی پول ضررتو از مردم بگیری. اگه ضرر کردی از بی کفایتی خودته که باز در این صورت غلط میکنی تولید میکنی جونه مردم بیچاررو با اون لگن حلبیت میگیری. واقعا چقدر شبیه داروغه ناتینگهام تو کارتون رابین هود هستی. انقدر لگناتونو نمیخریم تا اون گردن کلفتت جلو این ملت کج بشه
محمد
تاریخ : ۹ - مرداد - ۱۳۹۴
اخه اقای مدیر چقدر مگه میتونی بخوری از مردم. چرا سیر نمیشین. چرا دولت نمیتونه جلو شمارو بگیره.بسه دیگه. مگه ادم چند بار متولد میشه.
بهروز
تاریخ : ۷ - مرداد - ۱۳۹۴
اصلا حیف آدم پلولش بده این ماشینهای لگن بخره که هرروز بداازدیروزه
ناشناس
تاریخ : ۵ - مرداد - ۱۳۹۴
برو بابا مردمو هالو گیر اوردی اغا اگه ضرر میده درشو تخته کنن تقصیر دولته انحصاریه و دست افراد خاص دولت مردا تحویل بگیرن بعد از صد سال حمایت از خودروساز داخلی هنوز میگن دولت به ما کمک نمینه جمش کن بابا
فرهاد
تاریخ : ۴ - مرداد - ۱۳۹۴
چرا دولت وقتی ک به سوددهی میرسه به مردم کمک نمیکنه حالا که به قول خودشون ایران خودرو و سایپا ضرر کردن باید پول ضررشونو از ما مردم بگیرن. مگه میشه کارخانه ای ضرر بده ولی باز هم تولید بکنه. واقعا برای کارخانه ایران خودرو و سایپا متاسفم که مردمو ساده فرض میکنن. پرایدی که سال ۹۱ ۹ میلیون تومان بود به دلیل تحریمها و قیمت دلار گران شد پس چرا نباید با برداشته شدن تحریمها و ارزان شدن دلار قیمت خودرو پراید ارزان شود؟ این حرف شما ثابت میکنه که شما جزء دروغ چیزی به مردم نمیگین.
امید
تاریخ : ۳ - مرداد - ۱۳۹۴
واقعا متاسفم براتون شماها برای تحریم ها خوب هستین ایران دیگه جای زندگی نیست پول کشور دیگه رو نداریم پس باید مرد امیدواریم از زندگی خیر نبینید آشغال های کثیف
رضا
تاریخ : ۲ - مرداد - ۱۳۹۴
این همه بالا کشیدید سود نکردید?
به مسئولین عزیز اینو بگم که با بالا بردن قیمت اجناس دارن قیمت و ارزش خودشونو میارن پایین
بالاخره یه روزی یه جایی صدای مردم در میاد
بقول جناب خان
ماشین گرون کنی
مردمو خر فرض کنید
ستاره بچینید
بوس بوس لالا
سینا غلامی
تاریخ : ۳۱ - تیر - ۱۳۹۴
سلام
مدیریت غلط و کار بلد نبودن شما داره با جان و مال مردم بازی میکنه کمپانی هایه معروف و بزرگ چطور میتونن ماشینهایی با قیمت و کیفیت مطلوب و متنوع به بازار عرضه کنن؟ اگه بلد نیستید ازشون یاد بگیرید.
امین
تاریخ : ۳۱ - تیر - ۱۳۹۴
من نمیدونم بهای تمام شده رو چطور حساب می کنن که تو عراق و سوریه میشه یه پراید رو ۲۵۰۰ دلار میشه خرید ولی تو ایران باید سه برابر پول بدی بعد هم میگن ما تو زیان هستیم… خب خدا لعنتتون کنه اگه با قیمت ۲۰ میلیونی واسه پراید تو ایران ضرر می کنید چطور تو سوریه و عراق با ۷ میلیون ضرر نمی کنید. بعد هم می گید دولت دستش تو جیب سهامدارای کارخونه است. اگه دولت عوارض گمرکی خودروهای خارجی رو انقد بالا نبره اونوقت شماها هم خون مردم رو تو شیشه نمی کنید. اگه تو ایرانم مث سوریه و عراق عوارض کمرگی نبود کسی واسه همون لگنی که اسمش رو گذاشتید پراید ۵ میلیون بیشتر پول نمیداد
مهدی
تاریخ : ۳۰ - تیر - ۱۳۹۴
آره بخدا حیفه! پرایدی که ۴ تومن به سوریه و عراق و… فروخته میشه چرا باید به مردم خودمون ۴ تومن فروخته بشه؟؟ ماشالا مردم ایران همه میلیاردرن! ۲۰ تومن پول خورده براشون! اصن من میگم بیاین قیمت پرایدو بکشید بالا حال کنید :)) ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون مثلاً !! کی به کیه ؟؟؟
علي
تاریخ : ۳۰ - تیر - ۱۳۹۴
ببینید عزیزان همونطور که میدونید و واقفید مرگ از رگ رگ گردن به مانزدیکتره بهتره دست از تملق و دروغ و ریا و غارت برداریم
کمی به فکر مردم باشیم اینکه تحمیل بسیاری از کارها بر دوش مردم باشه آن هم علی رغم میل باطنی کار خدا پسندا نه ای نیست
اسماعیل
تاریخ : ۲۷ - تیر - ۱۳۹۴
کی گفته که ضرر شما رو مردم باید بدن به ما چه مربوطه تازه اگه ضرری وجود داشته باشه چی از جون این مردم میخواین شما ها گند زدید به همه چی رفتین من نمیدونم چرا شرکت های خودروسازی که این همه با مردم در ارتباط هستند یه مدیر از دولت سرپرست نمیزارن..
سااسان
تاریخ : ۲۷ - تیر - ۱۳۹۴
یه موشت گاری درست میکنن اسمشامیزارن ماشین
DAniyal
تاریخ : ۲۵ - تیر - ۱۳۹۴
خدا لعنتتون کنه با این ماشیناتون
واسه یه ۲۰۶ که ۴۰ سال پیش فرانسه تولید کرده و اون کیفیت هم ۱ درصدشو نداره باید ۳۵ تومن پول بدم.تیپ ۵٫هه
بعد الانم که تحریم ها برداشته شده واسه اقایون بالا خوب شده که ماشینای روز ب دستشون میرسه.
واسه ما ک فرجی نشده که همون ماشینو باید ۳۵ پول بدیم.اشغال سوار بشیم .پول ماشینای بالاتر هم نداریم.واسه بالایی ها خوب شده که ماشینای جدید بوگاتی و لامبرگینی و فراری جدیداش میاد تو ایران.چقد احمقیم ما مردم که اینقده خوشحال شدیم.هه.خدا نگذره ازتون
amir
تاریخ : ۲۱ - تیر - ۱۳۹۴
نمیدونم کی بشت سر ایران خودرو وسایبا هست که اینا جون مردم بیگناه ما را به بازی گرفتن با این خودروهای مزخرفشون……
امین
تاریخ : ۱۵ - فروردین - ۱۳۹۴
شما خیلی ؟ کردید که اگر من قبلا چنین چیزی گفته بودم
امین
تاریخ : ۱۵ - فروردین - ۱۳۹۴
یک چیزی برای من جای سوال است که اقای نعمت زاده چرا اینقدر به نفع بخش خصوصی و سرمایه دارن کار می کند پس مردم چه می شوند!
12
تاریخ : ۱۴ - فروردین - ۱۳۹۴
سلام
خب خودرو های با کیفیت ارزش قیمت بالارو داره حالا تحریم برداشته بشه یا برداشته نشه این دیگه مشکل مردمه ک اگه به خودرو نیاز دارن محکوم ب پرداخت مبلغی ناچیز البته برای خودروهای با کیفت صنعت خودرو سازی ما مثل پراید که به نظرم قیمتش متناسب با کیفیتش خیلی مناسبه پراید تو ایران با توجه به کیفیت و آپشنهای موجودش باید در حد لامبورگینی قیمت داشته باشد ولی میبینیم که مبلغ خیلی ناچیزی برای خریدش از جیب مردم شریف ایران هزینه میشه خودرو های با کیفیت و کم قیمت دیگه بماند . در کل خودرو های ایران با توجه به کیفیت ساخت و راحتی پایین و طراحی های یکنواخت مفت هم نمی ارزه بنده به شخصه هیچ وقت با این قیمتهای گزاف و بیهوده اقدام به ریختن پولهایم ک زحمت زیادی برای بدست آوردنشان کشیده ام در سطل زباله نخواهم کرد . متوجه هستین که