حرفهای تکراری کاندیدای همیشگی در تبریز : از شرایط کشور احساس خطر می کنم/ هاشمی هم بیاید کنار نمیکشم/ برخورد فیزیکی من با شهید صیاد شایعه است

محسن رضایی در نشست خبری خود در تبریز با بیان اینکه حضور در انتخابات را به واسطه احساس خطر از شرایط اقتصادی کشور می داند، گفت: حضور من در انتخابات جدی بوده و با وجود آمدن هیچ کاندیدایی ، حتی هاشمی رفسنجانی کنار نخواهم کشید. به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج ، محسن […]

image_pdfimage_print

محسن رضایی در نشست خبری خود در تبریز با بیان اینکه حضور در انتخابات را به واسطه احساس خطر از شرایط اقتصادی کشور می داند، گفت: حضور من در انتخابات جدی بوده و با وجود آمدن هیچ کاندیدایی ، حتی هاشمی رفسنجانی کنار نخواهم کشید.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج ، محسن رضایی ، امروز در ادامه برنامه  های انتخاباتی خود در تبریز در نشست خبری حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های خود در انتخابات آتی و با توجه به میزان آرای بسیار پائین وی در دوره قبلی و احتمال برنده شدن در انتخابات گفت: من در دوره قبلی بسیار دیر در صحنه حاضر شدم و تنها 35 روز در عرصه انتخابات بودم ولی در دوره کنونی از چند وقت قبل و با برنامه حاضر شده ام .

رضایی با بیان اینکه حضور در انتخابات را به واسطه احساس خطر از شرایط اقتصادی کشور می داند، گفت: حضور من در انتخابات جدی بوده و با وجود آمدن هیچ کاندیدایی ، حتی هاشمی رفسنجانی کنار نخواهم کشید.

وی خاطر نشان کرد: بنده با هیچ فرد و گروهی ائتلاف نخواهم کرد و برنامه های اقتصادی و سیاسی خاص خود را دارم مضاف بر اینکه بر نقش آفرینی منطقه ای از جمله آذربایجان و تبریز اعتقاد دارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در زمینه استخاره به قرآن برای آمدن به صحنه و تبعات حاکمیت چنین برداشتی از فضای حکومتی تاکید کرد: من در مسیر حرکت به ایوان دره به قرآن رجوع کردم و البته قبل از آن برای حضور در صحنه تصمیم گرفته بودم.

رضایی شایعه برخورد فیزیکی وی با صیاد شیرازی در زمان دفاع مقدس را تکذیب کردو گفت: این شایعه در همان زمان توسط رسانه های بعثی و با هدف تخریب رابطه صمیمی میان فرماندهان نظامی ساخته و پرداخته شد و صیاد شیرازی یکی از بهترین وارزشی ترین نیروهای نظامی بوده و سپاه نیز از وی حمایتی خاص داشت.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه به کار گیری نیروهای نظامی در پستهای کلیدی کشور و استان بیان کرد: چون کادر سازی در غیر نیروهای نظامی صورت نگرفته برای پستهای کلیدی با مشکل کادر مواجه هستیم و این در حالی است که باید کادر سازی واستفاده از نیروهای جوان در اولویت باشد.

و این داستان هم چنان ادامه دارد؛

حرفهای تکراری کاندیدای همیشگی در تبریز / رنگین کمان الهی فقط محسن رضایی

رضائی در نشست خبری امروزش در تبریز به طرح وعده هایی پرداخت که به نظر می رسد نه تنها غیر قابل دسترسی در مدت چهار ساله می باشد؛ بلکه خارج از حدود قوانین بوده و نیازمند تغییر کلی در سیاست های نظام می باشد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج ، سومین سفر انتخاباتی محسن رضائی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به شهر تبریز در حالی برگزار شد که این بار شکل گیری جدی تر ستادهای انتخاباتی وی در تبریز موجب حضور پر رنگ تر اصحاب رسانه در برنامه های سخنرانی و نشست خبری وی شده بود.

در حالی که در سفرهای قبلی وی به تبریز، کمترین زمان ممکن برای حضور در جمع خبرنگاران اختصاص داده شده بود؛ این بار هم علی رغم دعوت کمیته اطلاع رسانی ستادش از رسانه های مختلف مستقر استان اعم از مطبوعات و پایگاه های خبری، زمان اندکی را برای پاسخ به سوالات اختصاص داده شد.

این بار هم تعداد زیادی از خبرنگاران حاضر موفق به طرح سوالات خود نشدند و پاسخ های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوالات طرح شده قانع کننده نبود.

رضائی با زیرکی، تعدادی از سوالات را بی پاسخ گذاشت و بعضی دیگر را مبهم جواب داد. وی تلاش کرد  تا ضمن دفاع از مفاهیمی که قبلا  مطرح کرده است؛ به طرح مفاهیم تکراری بپردازد.

گویا مفاهیمی که رضائی به عنوان شعارهای خود انتخاب کرده است، آنقدر منعطف هستند که در پاسخ به هر سوال و انتقادی بتوان بجای روشن کردن ابهامات و زوایای پنهان سوابق و برنامه ها، به آنها اشاره کرد.

در حالی که اکثر منتقدان دولت از جمله رضائی دولت را به عوام فریبی متهم کرده اند؛ تمسک رضائی به موضوعاتی مانند تیم فوتبال تراکتورسازی در سفرهایش به تبریز را می توان مصداق بارزی از عوام فریبی و پوپولیسم دانست.

رضائی در نشست خبری امروز در حالی از پاسخ به سوال خبرنگار آناج در مورد شانس پیروزی اش با توجه به نتایج انتخابات 88، طفره رفت که حضورش در انتخابات های گذشته را به عنوان بستر سازی تبلیغات این دوره از انتخابات ارزیابی کرد.

اینکه کسی با طرح مکرر شعار احساس خطر از شرایط اقتصادی به طور متناوب در انتخابات شرکت کرده و علی رغم عدم اقبال از سوی مردم در حضورهای قبلی، این بار به شکل گسترده تر به تبلیغات زود هنگام بپردازد؛ منافی با جمله نصب شده بر ستادهای ایشان است.

رضائی در نشست خبری امروزش در تبریز به طرح وعده هایی پرداخت که به نظر می رسد نه تنها غیر قابل دسترسی در مدت چهار ساله می باشد؛ بلکه خارج از حدود قوانین بوده و نیازمند تغییر کلی در سیاست های نظام می باشد.

وعده سپردن کلیه مسئولیت های اجرایی هر شهر به شورای شهر و خارج کردن کامل دولت از اقتصاد کشور نه تنها معقول نیست بلکه در حد اختیارات دولت نبوده و نیازمند تغییرات اساسی در قانون اساسی کشور است.

رضائی بار دیگر وعده فدرالی کردن اداره کشور را مطرح کرد و ضمن تکرار گفته های قبلی اش در این مورد بار دیگر بر نگاه غیر سیاسی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

رضائی با تکذیب درگیری فیزیکی با شهید صیاد شیرازی سعی کرد وجهه خود در مورد دفاع مقدس را سفید نشان دهد. وی در پاسخ به سوالی در مورد نصب فرمانده غیر بومی برای لشکر عاشورا بعد از شهید مهدی باکری، این انتصاب را حاصل تصمیم رزمندگان این لشکر دانست!

عناوینی چون شبکه مردمی ارس تا اروند و شعارهایی مثل رنگین کمان الهی، فقط محسن رضائی نشان دهنده عمق نگاه عوام فریبانه در نزد مسئولاین ستاد رضائی در تبریز است.

پخش فرم های عضویت در ستاد مذکور در بین خبرنگاران حاضر در نشست خبری نشان دهنده نوع نگاه مسئولان این ستادها به اهالی رسانه است.

در حالی ستادهای تبلیغاتی و سفرهای رضائی به شهرستانها شکل گرفته است؛ که تا زمان اعلام صلاحیتهای کاندیداهای  انتخابات و زمان قانونی تبلیغات مدت زیادی باقی است.

انتهای خبر