فضای متفاوت امروز مجلس/ درگیری یکی از نمایندگان با رئیس مجلس+عکس

جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه به درگیری لفظی لاریجانی و زاکانی منجر شد.     به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات در جلسه علنی صبح امروز مجلس با حاشیه‌هایی همراه شد. […]

image_pdfimage_print

جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه به درگیری لفظی لاریجانی و زاکانی منجر شد.

 

 

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایرنا انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات در جلسه علنی صبح امروز مجلس با حاشیه‌هایی همراه شد.

در جلسه علنی امروز مجلس پس از رای گیری از نمایندگان در جهت رد نظر کمیسیون فرهنگی برای انتخاب ناظران در شورای نظارت در صداوسیما و شورای نظارت بر مطبوعات میان زاکانی و رئیس مجلس درگیری لفظی به وجود آمد.

در این جلسه پس از اینکه نمایندگان به رد نظر کمیسیون فرهنگی رای دادند و قرار بر این شد که کسانی که قصد کاندیدا شدن دارند مجددا ثبت نام کنند و در صحن مجلس رای‌گیری انجام شود که تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مثل پژمان‌فر، حسینیان، کوچک زاده، طاهری، آقاتهرانی، کوثری و زاکانی اعتراض خود را اعلام کردند.

علیرضا زاکانی نماینده اصولگرا در واکنش به تصمیم علی لاریجانی برای بررسی دوباره موضوع تصمیم کمیسیون فرهنگی مجلس در معرفی دو نماینده نامزد عضویت در هیات نظارت بر صدا و سیما و هیات منصفه مطبوعات بنا به خواسته برخی نمایندگان، در مقابل رییس مجلس واکنش اعتراض آمیز نشان داد.

تداوم اعتراضات زاکانی و توجه نمایندگان دیگر به این موضوع، سبب قطع روند عادی کاری مجلس شد و حتی پا درمیانی غلامعلی حداد عادل و چند نماینده دیگر مجلس، سبب توقف فوری تنش نشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض زاکانی نماینده تهران که در اعتراض به تصمیم برای نحوه معرفی کاندیدای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات و صداو سیما، وی را دیکتاتور خواند، گفت: دیکتاتوری را کسانی می کنند که رأی مجلس را قبول ندارند.

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برخی اعتراضات مبنی بر اینکه نحوه رأی گیری امروز مجلس برای تعیین تکلیف موضوع انتخاب ناظران بر مطبوعات و صداوسیما نوعی استبداد است، گفت: قطعاً استبداد بد است اما اگر این موضوع بد است، به طور حتم استبداد اقلیت بدتر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض علیرضا زاکانی که در صحن علنی با صدای بلند ˈدیکتاتور، دیکتاتورˈ می گفت، تصریح کرد: این دیکتاتوری نیست، چطور می گویید دیکتاتوری است؟ دیکتاتوری را کسانی می کنند که رأی مجلس را قبول نمی کنند. از طرف دیگر براساس آیین نامه رئیس مجلس باید در این رابطه تصمیم گیری کند و من در رابطه با این موضوع ابهام داشتم و شما باید براساس آیین نامه به آن احترام بگذارید.

وی ادامه داد: از طرف دیگر چطور در جاهای دیگر رئیس مجلس نظر می دهد و آن دیکتاتوری نیست، اما اینجا دیکتاتوری است؟

لاریجانی همچنین در پاسخ به اعتراضات زاکانی مبنی بر اینکه رأی نمایندگان مجلس در صحن علنی موافق نظر کمیسیون فرهنگی بوده است، گفت: آرای مخالف به اضافه آرای ممتنع در مقابل رأی کمیسیون بوده است و این مانند روند بررسی و تایید صلاحیت وزرا است، از این رو اکثریت مجلس با نظر کمیسیون فرهنگی مخالف هستند.

در حین سخنان لاریجانی درگیری‌هایی بین زاکانی و نعمتی اتفاق افتاد که قاضی پور نماینده ارومیه سعی کرد زاکانی را آرام کند. همچنین فضای مجلس که به شدت شلوغ شده بود با درگیری لفظی بین نمایندگان ادامه پیدا کرد و فضای متشنج مجلس دقایقی طول کشید.

انتهای خبر